Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • lillfrasse
    svarade
    Jag knappar för glatta livet, bilderna kommer här också. Frukosten på morgonen på hotellet resten är från mässan. Sista för ikväll de flesta ligger under goldarkivet som kjell länkade till.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av lillfrasse; 04 February 2008, 20:58.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ser att lillfrasse har lagt upp lite foton i goldisarnas bildarkiv http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...p?ppuser=24897

    Lämna en kommentar:


  • fifi
    svarade
    Ursprungligen postat av BluesBoy
    Ops! Grön. Vad har ni varit ute på för äventyr igentligen (sorry)

    Har vi några blivande växtakvarister tillbaka från resan då?
    Algblomning vettu

    Lämna en kommentar:


  • BluesBoy
    svarade
    Ursprungligen postat av fifi
    busken är alldeles grön och magen sönderskrattad. Aldrig haft så kul förr!
    Ops! Grön. Vad har ni varit ute på för äventyr igentligen (sorry)

    Har vi några blivande växtakvarister tillbaka från resan då?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Här är lite fler fler...
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjaer
    Har du några bilder på det?
    Här är en bild på ca halva karet:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Foto på nästan alla när vi besöker "Aqua Café"
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjaer
    Har du några bilder på det?
    Något kommer säkert så småningom att dyka upp i "Offentliga akvarium", men dels fick man inte använda blixt där och dels så var akvariet 8 meter långt (eller något sådant) och det stod fullt med folk framför det så något bra översiktsfoto kommer det inte att bli i alla fall
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 04 February 2008, 17:56.

    Lämna en kommentar:


  • JEK
    svarade
    Bl.a ett helt suveränt sydamerika akvarium.
    Har du några bilder på det?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    Jag har inte än fått koppat in allt,...
    Meerwasser aquaristik får jag nog säga inte ALLS skulle hoppas över, jag hittade en helt underbar "guppy" där... får se om det kommer någon bild på den framöver.
    Smaken är ju som baken, jag skulle sagt att Sea Life kunde skippats. 40 minuter kö och sedan kö för att gå runt i byggnaden....

    men Karnevalen var fin, och vi hade ju tur med vädret......
    Ja meerwasser-affären kom jag ju inte in i - så därav min kommentar

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    Jag har inte än fått koppat in allt,...
    Meerwasser aquaristik får jag nog säga inte ALLS skulle hoppas över, jag hittade en helt underbar "guppy" där... får se om det kommer någon bild på den framöver.
    Smaken är ju som baken, jag skulle sagt att Sea Life kunde skippats. 40 minuter kö och sedan kö för att gå runt i byggnaden....

    men Karnevalen var fin, och vi hade ju tur med vädret......

    Lämna en kommentar:


  • fifi
    svarade
    Ursprungligen postat av Annika
    Gissa paret:
    Hehehe Lillfrasse på staan minsann!!

    Nu ska fifi sova i en vecka eller så sedan kommer bilder, busken är alldeles grön och magen sönderskrattad. Aldrig haft så kul förr!

    Och bara så ni alla vet; i den göteborgska parlören betyder "roa sig" att resa mot medvetslöshet

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Stor tack också för den våta presenten.

    För er som inte var med kan jag väl göra en superkort summering på vad vi hann med (artikel + video kommer så småningom)
    Jag är också övertygad om att en del foton kommer att läggas upp så småningom

    Torsdag
    Färjan la ut ca 2 timmar försenad pga ovädret. Vi roade oss dock ändå på färjan

    Fredag.
    Färjan var 2,5 timmer försenad till Kie. Vi besökte först Zoo Klein som visade sig vara just liten (klein=liten) så det blev ett snabbesök, men att denna affär var en besvikelse gjorde inget eftersom det ändå låg på vägen till....
    Das Aquarium som var en mycket stor och bra affär
    På kvällen roade vi oss ännu mer på hotellet

    Lördag
    Förmiddagen ägnades åt husdjursmässan med huvudinriktning på akvarium. Helt OK och många snygga växtakvarier, men mässan var ändå inte större än att vi övergav den under eftermiddagen och då istället besökte...
    Meerwasser aquaristik som var en pytteliten affär som vi nog kunde ha hoppat över, så vi tog oss snabbt vidare till ....
    Sea Life som är ett stort nybyggt akvarium och det var helt OK. Speciellt var "rengskogen" fint uppbyggd. Det var dock oerhört trångt där pga av massor med besökare.
    Sedan var det dags för "Aqua Café" där vi kunde smaska i oss godsaker och kolla på en massa akvarium.
    På kvällen roade vi oss ännu mer på hotellet

    Söndag
    Då besökte vi först Logemann-bröderna och kollade på och köpte en himla massa fina räkor....
    och sedan åkte vi till Aquarium Tonndorf som var ytterligare en fin affär där det också inhandlades en hel del.
    Till sist så besöktes akvariet på Hagenbechs Tierpark där det också var himla trångt, men också mycket att se på. Bl.a ett helt suveränt sydamerika akvarium.
    På kvällen roade vi oss på färjan, även om det nog var något stillsammare än de tidigare kvällarna.

    Måndag
    Idag är vi trötta och glada

    Lämna en kommentar:


  • Morellen
    svarade
    oj, oj, oj Det verkar ha varit en mkt lyckad tripp! Ser fram emot ännu fler bilder när ni hämtat er

    Lämna en kommentar:


  • Jimmy.VBG
    svarade
    Tack allihopa! inklusive Kjellan.
    Det var en mycket kort långhelg, längesen man träffat så mycket helgalet folk på en gång.

    Ha de gött!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...