Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eurydike
    • September 2004
    • 931

    #46
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Inga fler som är intresserade av att åka med
    Hade varit kul och intressant. Men det blir både ensamt och dyrt att köra själv från Växjö. Har bara 5 timmar inkl. färja till Tyskland härifrån, så via Göteborg är ju en väldig omväg.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #47
      Någon mer som vill åka med - i så fall är det hög tid att anmäla er nu. Jag bokar båtbiljetten inom några dagar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #48
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Möjligt - besöka den mycket välsorterade akvarieaffären Aquarium Tonndorf http://www.aquarium-tonndorf.de/ Jag känner han som har affären så det är möjligt att jag kan få honom att öppna extra för oss. Detta förutsätter dock att det finns intresse av att köpa fisk där.
        om du känner och pratar med honom ofta kan du se till att han har lite koisvärdbärare hemma (förslagsvis HONOR). så kommer jag att köpa. (förutom hårdvara då)
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #49
          Viktigt Viktigt

          Någon som vet var fifi och Jimmy.VBG håller hus. Jag behöver få bekräftat att de som har anmält sig verkligen kan följa med så jag kan boka färjebiljetten. Jag har skickat pm till alla och mail till några om detta och alla utom dessa bägge har bekräftat att det var OK.
          Någon som känner dom närmare och kan ringa dom (eller ver korrekt mailadress till Jimmy:VBG för den kom tillbaka) och be dom höra av sig
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #50
            Jag ringer dem båda två så kommer det besked med det snaraste.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #51
              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag ringer dem båda två så kommer det besked med det snaraste.
              Har fått besked från fifi och hon kommer ensam, men samtidigt har ju en god vän till mig hoppat på. Så vi är fortfarande 13 vilket är ett jättedumt antal om inte någon har en bil där vi kommer plats 5 stycken i.
              Så inga fler som vill åka med på denna kanonresa?
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • fifi
                • August 2006
                • 695

                #52
                Ska tjata lite på vännen och se ifall hon kan komma med ett mer definitivt besked snart, pojkvännen var tvungen att tacka nej [hugaligen, varför är han inte fisknörd med mig!? ] men samtidigt så får jag väl "förlåta" honom eftersom hans julklapp till mig blir en shoppingräd i valfri zooaffär och hjälp med bakgrundsbyggen till mina stora kar - tur att han iaf är rollspelsnörd och kan det där med att bygga i frigolit hahahaha!!
                mvh
                Fifi

                I'm so cute, I poop rainbows.

                Kommentar

                • Gruppy
                  • May 2007
                  • 67

                  #53
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Vi som åker pratar mest svenska
                  De flesta i Tyskland pratar faktiskt engelska utan problem - Logemanns pratar t.ex. en utmärkt engelska och även om nu inte alla pratar engelska så är det alltid någon som kan tolka. Språket brukar aldrig vara någa problem.
                  Jag har försökt resa själv i Tyskland utan att kunna tyska. Alla var hjälpsamma och pratade på, på tyska =)
                  Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.

                  Kommentar

                  • Maria - Sjöjungfru

                    • January 2004
                    • 4236

                    #54
                    4 veckor kvar
                    Maria - Sjöjungfru

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #55
                      Jepp, och hur kul ska inte detta bli!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #56
                        Tyvärr har också noisy tvingats hoppa av, men det har i alla fall det goda med sig att vi nu är exakt 12 och därmed 3 fulla bilar
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          #57
                          Sitter och kryssar i almenackan snart bär det av.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • fifi
                            • August 2006
                            • 695

                            #58
                            Längtar järnet!
                            mvh
                            Fifi

                            I'm so cute, I poop rainbows.

                            Kommentar

                            • Raskens
                              • April 2006
                              • 933

                              #59
                              Jag med
                              Agneta
                              Agneta

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                #60
                                Vi blev till slut 12 stycken och jag har nu bokat färjebiljett för 3 bilar och 12 personer.

                                Om någon mer vill ansluta sig så finns det 2 möjligheter
                                1/ att skrapa ihop ett gäng och sedan strunta i Göteborg-Kiel färjan och istället åka direkt ner till Hannover där vi träffas
                                2/ att samla ihop åtminstone 3 st (blir för dyrt annars) och åka ner samma väg som vi andra dvs via Göteborg-Kiel färjan
                                I bägge fallen kan jag säkert fixa fler hotellrum nere i Hannover

                                Växt och räkresa till Hannover, Tyskland:
                                Den första helgen i februari 2008 arrangeras en stor växtakvarietävling i Hannover www.planted-aquarium.de Denna växttävling är en del av en stor husdjursmässa.
                                Zoopetklubbväst arrangerar därför en resa dit som alla goldisar med anhöriga är välkomna att delta i.
                                Förutom att besöka detta evenmang kommer vi även att besöka en del akvarieaffärer, ev. något offentligt akvarium samt några odlare (programmet är inte spikat ännu). Vi kommer t.ex. att besöka de berömda "räkodlarbröderna" Carsten och Frank Logemann http://www.caridinajaponica.de/ där vi kommer att få titta på deras odling samt även ges möjlighet att köpa räkor.

                                Vi i Zoopetklubbväst kommer att att åka via Göteborg-Kiel färjan i Göteborg, men bor man t.ex. i södra Sverige så skulle man t.ex. kunna hoppa över färjeturen och istället ansluta nere i Hannover.

                                Tider för de som åker från Göteborg:
                                Avresa: torsdag kväll (31/1) kl. 19.00 med Kielfärjan från Göteborg.
                                Hemkomst: måndag morgon (4/2) kl. 09.00.
                                Det innebär 2 nätter på färjan och 2 nätter på hotell.
                                Priset går inte att ange exakt, men lär nog hamna på ca. 2.000 kr per person vilket då inkluderar färja (inkl. plats i fyrbäddshytt), bilkostnader och hotell (plats i dubbelrum).

                                Anmälda:
                                Kjell Fohrman + god vän
                                ansjo
                                MagicFingers + Marie
                                fifi
                                Maria-Sjöjungfru
                                Annika
                                Raskens Ida
                                staan
                                Jimmy.VBG
                                lillfrasse
                                Totalt: 12 st anmälda

                                Medlemskrav i Zoopetklubbväst.
                                1/ Gold-medlemskap (ev. anhörig till goldmedlem kan få följa med).
                                2/ Ett glatt humör
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...