Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MagicFingers
    svarade
    takräcken och skidbox?
    , skulle ju funka till allt icke levande...
    tyvärr inget jag har,
    men kan ju alltid komma med idee´r eller hur?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Jag skickade en prisförfrågan till en biluthyrare här i Varberg och de tog 4400:- + bensin för en VW buss i 4 dygn.Där får plats 8 pers samt bagage men om det blir billigare är nog tveksamt.

    Lämna en kommentar:


  • Raskens
    svarade
    Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
    Ärligt talat så tror jag inte det blir så himlans mycket mer plats i en minibuss, det är ju änndå 8 personer och 8 personers bagage som ska få plats.
    När man tänker efter litevilket jag inte gör så ofta men nu gjorde jag det
    Så håller jag med Maria. Sen stressen att lämna till baka bussen direkt efteråt Då låter det nog bättre med tre bilar

    Men nu kanske våren är på väg för jag hitta två snödroppar (blommor) i min trädgård idag.
    Agneta

    Lämna en kommentar:


  • Maria - Sjöjungfru
    svarade
    Ärligt talat så tror jag inte det blir så himlans mycket mer plats i en minibuss, det är ju änndå 8 personer och 8 personers bagage som ska få plats.

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    tror vi hellre köper räkor för 300:-(2 pers) och sitter trångt....
    , men om vi samsas om frigolitlådor, så inte ALLA tar med sig (bättre en stor och isf. att man tar frysväska(liten ihopfällbar) i affärerna)

    Lämna en kommentar:


  • lillfrasse
    svarade
    Mig spelar det ingen roll. Kan ju bli stressigt att lämna tillbaka hyrbilen då. Och går inte alla in så kanske det inte spelar så stor roll.

    Lämna en kommentar:


  • Raskens
    svarade
    För mig är det helt ok att hyra en buss
    Agneta

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Du har nog rätt Kjell, för min del spelar det ingen roll hur man kommer dit, och så många timmar blir det förhoppningsvis inte i bilen.
    Tiden är väl inte så farlig - det handlar nog mest om utrymme att ta med sig lite. Visst kommer vi att kunna ta med lite fisk/räkor/växter, men öl/vin om nu någon tänkt köpa det i Tyskland så lär det inte finnas utrymme för det (fast man kan ju handla sådant på båten om nu någon känner för det, men där är det ju inte så mycket billigare än här)

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Du har nog rätt Kjell, för min del spelar det ingen roll hur man kommer dit, och så många timmar blir det förhoppningsvis inte i bilen.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Men det kanske hade varit ett alternativ, beroende givetvis vad en sådan kostar....
    Har försökt räkna på alla faktorer och det kan som billigast bli 150 kr dyrare per person - utslaget på alla.
    Dock finns det rätt många men
    1/ Vi behöver ändå att behöva en bil till (max 8 i minibussen)
    2/ Har kollat på den billigaste biluthyraren och det gäller att just de har en bil ledig den helgen (det brukar behövas bokas långt i förväg över helgerna)
    3/ Bilen kommer att lämnas tillbaka en timma för sent på måndagen och jag har kalkylerat med att vi skall slippa ett extra dygns hyra pga trots denna försening
    4/ Bilen får högst vara 6 meter lång (annars blir färjan mycket dyrare)
    5/ Hur mycket extra plats är det egentligen i en Toyota Hiace - jänmfört med bagaget i två småbilar?
    6/ Har de godkända vinterdäck utan dubb på hyrbilen?


    Nåväl är det värt att jag kollar vidare och är det värt 150 spänn extra för att hyra en minibuss

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Men det kanske hade varit ett alternativ, beroende givetvis vad en sådan kostar....

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    hmm, frigolitlådor och liknande?.....
    Det är ju bara en stor bil som det finns en chans att klämma in lite lådor i - men storhandling får vi nog avstå ifrån.

    Alternativet är ju annars att hyra en minibuss - men då blir ju resan genast lite dyrare

    Lämna en kommentar:


  • fifi
    svarade
    Jag tar i alla fall inte så mycket plats.. Det har nog dom flesta märkt redan! Och lär ju inte ha så mycken packning heller [måste ju ha rum för räkor på hemvägen!!! ]

    Shit, vad skoj det ska bli!

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    hmm, frigolitlådor och liknande?.....

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Jag gör inte skäll för namnet men far är ju storfrasse så det är ju upptaget redan. Men jag kan bo i baggaget med en låda pilsner som sällskap :x
    Jaså du får "skäll" för det dit namn du - vi lovar dock att inte skälla på dig - åtminstone inte för namnet
    Sen undrar jag lite var en "baggaget" är för något - har det nåt med bagge och get att göra kanske
    Om du menar bagaget, så är det i alla fall inte större än att det blir fullt om man ställer in en låda med pilsner, så det är nog inte så mycket att hoppas på

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...