Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • staan
    svarade
    es schaffen wir doch. kein probleme damit. bis morgen...

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av staan
    blir nog fina fisken är man i gott sällskap är allting trevligt. har alla bilar gps eller skall jag rycka med mig en ?
    Jag köpte en GPS för några år sedan, men det var så himla jobbigt att hålla på att mata in adresser och sedan hamnade man ändå på någon återvändsgata (eller som kaj.p ute på en åker) så den hamnade i någon låda någonstans. Men du kan ju plocka med en om du vill.
    Fast mata då in adresserna innan

    Fredag
    1/ Hamburger Strasse 283, 38114 Braunschweig
    2/ Burgdorfer str. 72-80, 31275 Lehrte
    3/ Ahornweg 3a, 31867, Lauenau
    4/ Am Markt 5, 31552 Apelern

    Lördag
    1/ Messegelände, 30521 Hannover
    2/ Helenstr. 7, 30519 Hannover
    3/ Herrenhäuser Str. 4a, 30419 Hannover
    4/ Am Markt 5, 31552 Apelern

    Söndag
    1/ Kampstraße 30, 22113 Oststeinbek
    2/ Stein-Hardenberg-Str. 22045 Hamburg (Wandsbek)
    3/ Lokstedter Grenzstraße 2, 22527 Hamburg
    4/ Schwedenkai 1, 24103 Kiel

    Lämna en kommentar:


  • staan
    svarade
    blir nog fina fisken är man i gott sällskap är allting trevligt. har alla bilar gps eller skall jag rycka med mig en ?

    Lämna en kommentar:


  • fifi
    svarade
    Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
    Jadu!! Värsta diskusarna (platta figurer) men vi får hoppas medikamenten håller oss någolunda på rätt fena i alla fall

    Jeppjepp! Skönt att man inte är helt ensam om att vara sjösjuker i alla fall, man känner sig lagom häftig när man gungar runt sådär

    Lämna en kommentar:


  • Maria - Sjöjungfru
    svarade
    Ursprungligen postat av fifi
    Hahaha får nog bli så! Vilka partyfiskar vi är
    Jadu!! Värsta diskusarna (platta figurer) men vi får hoppas medikamenten håller oss någolunda på rätt fena i alla fall

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Skulle färjan vara inställd så är det bara att ta bilarna och dra söderut som ett gäng flyttfåglar....
    OM det skulle blåsa så mycket att färjan blir inställd då lär det inte vara lämpligt att vara ute i trafiken heller

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    vet inte förhållande i storlek till denna som vi skall åka imorgon och den som trafikerar sthlm-estland, men é det hård sjögång så känns det...,

    det blir att sjunga "august och lotta" bara haha..
    Vi går mot vinden och dessutom så går vi större delen av resan mellan Danmarks öar där det inte blåser så mycket.

    Lämna en kommentar:


  • fifi
    svarade
    Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
    Vi kan koma tillsammans


    Hahaha får nog bli så! Vilka partyfiskar vi är

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nåväl dagens stora färjor är minst sagt stabila och brukar inte gunga så mycket ens när det blåser rejält, så om någon mår dåligt så är det snarare pga de vätskor finns på båten och inte utanför båten
    vet inte förhållande i storlek till denna som vi skall åka imorgon och den som trafikerar sthlm-estland, men é det hård sjögång så känns det...,

    det blir att sjunga "august och lotta" bara haha..

    Lämna en kommentar:


  • Maria - Sjöjungfru
    svarade
    Ursprungligen postat av fifi
    får sjunka ner i en självmedicinerad koma om det blir för illa
    Vi kan koma tillsammans

    Lämna en kommentar:


  • fifi
    svarade
    Hmmm... Ett stycke fifi kommer nog att vinna alla spytävlingar, är väldigt sjösjuk [och pinsamt nog en aning havsrädd, tror alltid att båten ska sjunka!] och kommer vara grön! Men ska försöka hitta lite åksjuketabletter och har ju mina trogna sömnpiller - får sjunka ner i en självmedicinerad koma om det blir för illa

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Gjort vattenbyten idag istället för till helgen och instruerat frugan om matningen till mina ögonstenar
    Skulle färjan vara inställd så är det bara att ta bilarna och dra söderut som ett gäng flyttfåglar....

    Lämna en kommentar:


  • staan
    svarade
    ingen mer än jag som är nervös för att Stena skall ställa in färjorna? börjar tom ställa extra vä(xt)karklocka för imorgon. har pysslat om all mina fiskar extra mycket när nu husse skall va borta flera dagar.

    Lämna en kommentar:


  • danneregner
    svarade
    TREVLIG RESA ALLESAMMANS!

    Lämna en kommentar:


  • Raskens
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    vad skall vi med olja till?... :/
    Vi kan ju smörja för nån räkodlare

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...