Plocka rötter & fånga levandefoder i Skåne

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Plocka rötter & fånga levandefoder i Skåne

    På lördag 5e maj är det dags för nästa utflykt med Malmö Akvarieförening:

    Plocka rötter & fånga levandefoder
    Vi beger oss ut i naturen för att hitta spännande rötter till våra akvarium. Vi samåker som vanligt till den torvmosse där vi tidigare plockat rötter. Där finns massor med rötter i alla storlekar. Av erfarenhet vet vi att rötter från denna torvmosse fungerar utmärkt många år i akvariet. Såg, sekatör samt något att bära rötterna är bra att ha med sig.

    Vi kommer också se om vi kan hitta något levandefoder i små vattendrag i närheten. Ta med håv och lämpliga kärl att förvara eventuell fångst i!

    Glöm inte ta med fika!

    Föranmälan krävs till någon i styrelsen. Är du intresserad av att följa med men ännu inte medlem i MAF? Tveka inte utan kontakta mig med ett PM eller mail.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Daniel !

    Vart är det nånstans och var träffas man före avresa ?
    Är sugen på att haka på nämligen


    OOOOOOOooooh inlägg 2000 såg jag oxå

    Jubileum !
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #3
      drd: Jag har skickat ett PM till dig. Grattis till 2000 inlägg!!! Hur går det med de nya diskusarna? De såg snygga ut!
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
        På lördag 5e maj är det dags för nästa utflykt med Malmö Akvarieförening:

        Plocka rötter & fånga levandefoder
        Vi beger oss ut i naturen för att hitta spännande rötter till våra akvarium. Vi samåker som vanligt till den torvmosse där vi tidigare plockat rötter. Där finns massor med rötter i alla storlekar. Av erfarenhet vet vi att rötter från denna torvmosse fungerar utmärkt många år i akvariet. Såg, sekatör samt något att bära rötterna är bra att ha med sig.

        Vi kommer också se om vi kan hitta något levandefoder i små vattendrag i närheten. Ta med håv och lämpliga kärl att förvara eventuell fångst i!

        Glöm inte ta med fika!

        Föranmälan krävs till någon i styrelsen. Är du intresserad av att följa med men ännu inte medlem i MAF? Tveka inte utan kontakta mig med ett PM eller mail.
        Plocka rötter det gör ni väl utanför Hörby
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
          drd: Jag har skickat ett PM till dig. Grattis till 2000 inlägg!!! Hur går det med de nya diskusarna? De såg snygga ut!

          Jo du jäklar det går som tåget med dom nye
          Dom är så attans fina !
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...