Föredrag om fiskbildsredigering 16/4 i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    • November 2003
    • 724

    Föredrag om fiskbildsredigering 16/4 i Göteborg

    Allt fler fotograferar sina fiskar och nya frågor om fotografi och digital bildredigering dyker ständigt upp. Den 16/4 kommer jag själv att hålla ett grundläggande föredrag om bildredigering, med en hel del ciklidbilder som exempel. Med hjälp av Photoshop och projektor går vi genom den digitala bildens grunder, bildformat, vad du bör tänka på när du jobbar med bilder, ett arbetsflöde, hur du beskär och ändrar storlek. Vi tittar även på hur du tar bort störande objekt, ändrar nivåer, kontraster, ljushet, färgmättnad med mera.

    Besök gärna min sajt: www.zaphi.com
    Du kan även passa på att ställa frågor om fotografi...

    Tid: 16/4 kl. 19:00
    Plats: Klangfärgsgatan 5, Mellansvenska Städs lokaler i Grimmereds Ind. Omr.
    Karta: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx...f%e4rgsgatan+5
    Inträde: 40kr för icke-medlem (gratis för medlemmar i GCG)

    Bli medlem i GCG och upplev mängder av möten och aktiviteter! Mer info på www.gcg.se

    Vi ses den 16 april!
    Senast redigerad av Zaphi; 05 April 2007, 23:09.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Låter intressant - får försöka masa mig dit.

    Ett tips utgå från ett vanligt photoshop-program när du förklarar (t.ex. Adobe Photoshop 5.0) - det är ytterst få som har proffsprogram som kostar många tusen att köpa in och de som lägger ut dom pengarna är oftast proffs och vet redan det mesta.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Zaphi
      • November 2003
      • 724

      #3
      Glöm inte mötet imorgon! Det kommer bli mycket intressant för er som är intresserade av fotografi och speciellt för de amatörfotografer som fotograferar sina fiskar och kanske vill lära sig lite grundläggande om hur man kan förädla bilderna i datorn...

      Tips: Ta med penna och anteckningsblock för att kunna anteckna lite tips och trix!
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Du svarade inte på min undran ovan - vilket redigeringsprogram kommer du att prata om.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Zaphi
          • November 2003
          • 724

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Du svarade inte på min undran ovan - vilket redigeringsprogram kommer du att prata om.
          Version spelar mindre roll. Det handlar inte om att lära sig alla menyer, utan inse bildredigeringens potentiall rent generellt. En bildredigeringskurs är ju normalt myyyycket längre än 2 timmar Vi skall vissa hur man praktiskt jobbar med bilder, hur man kan tänka etc.
          Senast redigerad av Zaphi; 15 April 2007, 19:50.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          Arbetssätt...