Ciklidstämman - foton och artikel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ciklidstämman - foton och artikel

    Jag jobbar med att ladda upp foton från stämman som var i helgen i Linköping.

    I Zoopets stora fotoarkiv (kan enbart ses av Goldmedlemmar) har jag redan lagt in ett antal foton från fredagen (ett 30-tal), förhoppningsvis kommer jag att under dagens lopp även hinna med att lägga in fotona från lördagen och söndagen.

    Senast imorgon kommer jag att ha en artikel klar (som alla kommer att kunna läsa).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det tar längre tid är jag trodde, men jag har nu i alla fall också lagt in foton från aktiviteterna "lördag dagtid" (ca. 85 st). Räknar i alla fall med att också hinna med att lägga in "lördag kväll" innan jag går och lägger mig ikväll.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Micke
      • January 2002
      • 1718

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Räknar i alla fall med att också hinna med att lägga in "lördag kväll" innan jag går och lägger mig ikväll.
      Om du går och lägger dig lika sent som i lördags så ska det inte vara några problem .
      Mvh Michael Persson

      www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Micke
        Om du går och lägger dig lika sent som i lördags så ska det inte vara några problem .
        Jag gick faktiskt och la mig väldigt tidigt - på morgonen alltså
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Gick lite fortare än jag trodde att lägga in fotona från Jubileumsmiddagen på lördag kvällen (av någon anledning blev det rätt få användbara foton - antingen var mina foton oskarpa - eller så var motiven väldigt oskarpa) samt årsmötet på söndagsmorgonen (var kanske lite seg med fotandet på morgonen)
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Nu är alla foton uppladdade - totalt blev det 262 st.

            Artikeln från Ciklidstämman dyker förhoppningsvis upp till kvällen.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Så är då äntligen artiklen från Ciklidstämman klar. Den skulle ha lagts in igår, men efter att vårt webbhotell hade pajat ihop vilket innebar att flera timmars arbete försvann för mig när jag skulle ladda upp artikeln, samt att jag inte kunde jobba med den igår kväll så behövde jag också denna dag på mig.

              Nåväl - nu är den i alla fall på plats http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=447 - håll till godo.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Tack för alla trevliga kommentarer
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Micke
                  • January 2002
                  • 1718

                  #9
                  Jag har kommenterat artikeln i två andra forum men okej - bra artikel med många skratt, du har lyckats få med det mesta
                  Mvh Michael Persson

                  www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke
                    Jag har kommenterat artikeln i två andra forum men okej - bra artikel med många skratt, du har lyckats få med det mesta
                    Du har missat på cichlids.dk

                    Men som sagt - jag kan se att att åtminstone uppåt 30 goldisar (bara dom kan klicka upp fotona i fullformat) tittat igenom artiklen så nog hade jag trott att det skulle bli lite fler kommentarer. Speciellt eftersom jag körde lite kvällstidningsstuk på "löpsedeln" på första sidan
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      #11
                      Haha o jag hör väl till dom som måste kommentera efter förra fredagens kvällsdebatt.
                      Men som vanligt är det en välskriven o heltäcknande artikel av stämman. TYcker att även de som inte var med får en bra bild av vad som hände. Bäst är väl kanske att man själv klarade sig ifrån bilderna. När det gäller stämman tycker jag att fredagen var mycket bra. Tycker också Ads första föredrag var intressant även för en icke sjöciklist.
                      Dick var en angagerad föreläsare men tyckte nog att allt ( iallfall i första delen) finns i Btn boken. Juan Miguel var lite tyst o entoning men klart han var ju inte heller kurrant. Intressant iallfall. Roligast är dock som vanligt att träffa alla andra o tjöta fisk hit o dit. Så klart man skall med till Malmö nästa gång.

                      Är sedan hemma idag då jag har fått en kanonförkylning kan undra om det var någon jag satt jämte på fredagskvällen som skickade över den.
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Är sedan hemma idag då jag har fått en kanonförkylning kan undra om det var någon jag satt jämte på fredagskvällen som skickade över den.
                        Ja man kan ju undra - min förkylning är i alla fall på väg att släppa - kanske var det någon annan som tog över den

                        Annars brukar jag dra på mig förkylningar på flygresor så jag lär väl ha inhämtat en ny till nästa vecka (skall till Berlin över helgen)
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • petnym
                          • May 2002
                          • 5028

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Ja man kan ju undra - min förkylning är i alla fall på väg att släppa - kanske var det någon annan som tog över den
                          Jaha, då vet jag vems förkylning det är jag fått... (Nåväl, det var ju andra som var förkylda där också... Jag var heller inte 100% kurant innan heller...)
                          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                          Kommentar

                          • Micke
                            • January 2002
                            • 1718

                            #14
                            Ursprungligen postat av petnym
                            Jaha, då vet jag vems förkylning det är jag fått...
                            Räcker upp handen jag också...
                            Mvh Michael Persson

                            www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Tror detta med förkylning gäller speciellt för Linköping - jag kommer ihåg att vid förra Ciklidstämman i Linköping var jag så förkyld att jag satte mig längst bak i möteslokalen för att inte störa (kunna då gå ut när de värsta hostattackerna kom)
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...