"Storauktion i Malmö"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #76
    Ursprungligen postat av Lenmar
    Om du är glad så är jag glad!! För mig är inte priset det viktiga!! Jag GER ju bort pengar till bättre behövande ibland vet du väl !!

    Jag var två nanosekunder från att åka ner men stoppades av sambon... Han tyckte det va långt och att pengarna var slut efter att han lagat sin bil för 6 500 kronor i fredags (beräknade kronor va 2 500 kr ).

    tur var la det för mig annars hade nog priserna stigit ännumer....

    låter som det var en märkesverkstad ni lämnat in bilen på...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #77
      Ursprungligen postat av Lenmar
      Om du är glad så är jag glad!! För mig är inte priset det viktiga!! Jag GER ju bort pengar till bättre behövande ibland vet du väl !!

      Jag var två nanosekunder från att åka ner men stoppades av sambon... Han tyckte det va långt och att pengarna var slut efter att han lagat sin bil för 6 500 kronor i fredags (beräknade kronor va 2 500 kr ).
      Så tråkigt Lenmar.. hade varit kul att se dig IRL Men det får bli en annan gång. Fortfarande lite störd att jag inte vågade fråga var du var när jag träffade andra västare på Malmö utställningen.
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #78
        Ursprungligen postat av MagicFingers
        varsego, hoppas du inte fick för ont i nacken, inte så bekväm bil att sova i! =), ja fina vart dom iaf, får bo temp i en av dom "glasarna" vi hämtade upp...

        app app app, ingen annons i forumet nu va . (tar bort den delen ur meddelandet föreslår du gör det samma så inte kjell rensar hela tråden)


        bra val, trist att få "skräp" gener i dom....
        Vaddå, jag hade ju en supermysig frigolitlåda att luta mig mot.... Jag låg ju faktiskt några timmar back redan från början, det sade jag ju, är snart tradition att jag är supertrött på alla Västaktiviteter....
        Ja håll guppysarna separat, du fick ju superfina "Ormskinn" med dig hem, VIKTIGT att inte blanda upp sådana med vanlig "skräpguppy".
        Ja, ja, jag trodde inte byteshandel var förbjuden på det sättet, men har raderat nu... skall PM:a så´nt i fortsättningen...Jag misstänker starkt att det KAN finnas någon medlem i SvenskaGuppysällskapet i Malmö, det är inte ofta man ser sådan kvalitet på guppysar....

        Sedan kommer naturligtvis mina nya snygga guppyhanar få dela med sig av sin vildhavre till dotterns guppysar...
        Senast redigerad av tummen; 05 March 2007, 12:11.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #79
          Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
          Auktionen var verkligen ett tillfälle att fynda. Mycket fisk såldes till låga priser. Som kontrast kommer här en lista med de 25 dyraste utropen. Även bland dessa finns det många poster som måste betecknas som riktiga klipp för köparna!

          Artikel Utropspris Antal Såld för
          Ytterfilter Eheim 2233 ECO 480 l/h // (köpte jag för 260:-)
          Klipp och klipp, den har ett (litet?) fel på låsmekanismen....men det kanske inte blir så dyrt att fixa?
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #80
            Ursprungligen postat av Lenmar
            Om du är glad så är jag glad!! För mig är inte priset det viktiga!! Jag GER ju bort pengar till bättre behövande ibland vet du väl !!

            Jag var två nanosekunder från att åka ner men stoppades av sambon... Han tyckte det va långt och att pengarna var slut efter att han lagat sin bil för 6 500 kronor i fredags (beräknade kronor va 2 500 kr ).
            Jag saknade er allihop!
            Hade var´t kul om ni alla hade masat er ner dit.... Nästa gång får vi göra ett Västrace" av detta...om ett år alltså.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • solbacka
              • January 2004
              • 3952

              #81
              Ursprungligen postat av tummen
              Nästa gång får vi göra ett Västrace" av detta...om ett år alltså.

              Det tycker jag verkligen! Så blir det ännu mer att köpa.. Jag som inte skulle ha något
              350l Diskus 275l SA växt
              100l tanganynika
              Min dagbok Mina bilder
              Min alldeles egna zoon

              Kommentar

              • MagicFingers
                • November 2003
                • 3136

                #82
                Ursprungligen postat av solbacka
                Det tycker jag verkligen! Så blir det ännu mer att köpa.. Jag som inte skulle ha något
                räkna inte med MKT mer, det é oftast jag som står för den största delen av auktionsgods.*lol*, och sådant jag inte hade nån lust att ta med hem, det kommer bara på dom mer lokala auktionerna..
                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                Nunc Est Bibendum

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  #83
                  Ursprungligen postat av MagicFingers

                  låter som det var en märkesverkstad ni lämnat in bilen på...
                  Bedöm själv... Vi skulle bara byta avgasröret pga hög CO-halt vid besiktningen. Bytt avgasrör blev följande: Nytt avgasrör, ny lambdasond/katalysator, ny generator, ny fläktrem (den gick bara tvärt av när bilmecken skulle backa ur garaget), nya tändstift (de gamla har på en månad sotat igen fullständigt...) med mera smågrejer inkl arbete. Märkesverkstad?? Nah, då hade det nog blitt det dubbla... Djäkligt mycket oväntade fel bara!!
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    #84
                    Ursprungligen postat av Lenmar
                    Bedöm själv... Vi skulle bara byta avgasröret pga hög CO-halt vid besiktningen. Bytt avgasrör blev följande: Nytt avgasrör, ny lambdasond/katalysator, ny generator, ny fläktrem (den gick bara tvärt av när bilmecken skulle backa ur garaget), nya tändstift (de gamla har på en månad sotat igen fullständigt...) med mera smågrejer inkl arbete. Märkesverkstad?? Nah, då hade det nog blitt det dubbla... Djäkligt mycket oväntade fel bara!!

                    Hade ni bara bytt avgasrör för att co-halten var för hög så hade den fortfarande inte gått igenom efterkontrollen för att nytt avgas fixar inte det felet.
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      #85
                      En liten fråga bara, vad i helsefyr har bilreperationer med Malmö´s storauktion att göra
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • Lenmar
                        • February 2004
                        • 6154

                        #86
                        Ursprungligen postat av Guy Palm
                        En liten fråga bara, vad i helsefyr har bilreperationer med Malmö´s storauktion att göra
                        Riktigt Guy, det kan man ju undra över?? Svammel bara, auktionen är ju ändå över?? Det var för att jag inte hade råd att åka ner pga dyra bilrep som sedan blev blidder bladder... Det blir ju lätt off topic när jag lägger mig i...

                        drd: vid första besiktningen kunde inte co-mätningen göras eftersom avgasröret läckte, vid andra besiktningen var den för hög... bla bla bla...

                        Jättetråkigt att jag inte va med tycker jag i alla fall. Jag älskar ju auktioner!!
                        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                        Kommentar

                        • solbacka
                          • January 2004
                          • 3952

                          #87
                          Det blir lätt så ursäkta.. Ville bara berätta om min svindyra bil.. Ska försöka låta bli i fortsättningen... Jag raderade inlägget..
                          350l Diskus 275l SA växt
                          100l tanganynika
                          Min dagbok Mina bilder
                          Min alldeles egna zoon

                          Kommentar

                          • daniel_i_malmö
                            • April 2002
                            • 1103

                            #88
                            Årets auktion:
                            Malmö Akvarieförening
                            no hope, no harm, just another false alarm

                            Kommentar

                            Arbetssätt...