"Storauktion i Malmö"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #61
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    jag var inte säljare för dessa poster, men jag tror nog att det ansvaret ligger på den potensiella köparen att kolla gods som skall införskaffas och bjuda därefter.
    .....
    Jag både håller med dig och inte håller med.....
    Det var ett impulsköp att köpa maten, jag tycker att det är väldigt fult gjort att lägga ut gammal mat på auktion...Speciellt när den är FLERA år gammal
    Jag tog för givet att det var seriöst men nu vet jag bättre tills nästa gång.
    Nästa gång så får jag vråla tvärs över lokalen och fråga efter datumen, vet förstås inte hur uppskattat det blir

    Jag gjorde flera impulsköp, framförallt så är det växterna som jag tänker på...... och med dem så var jag supernöjd

    Jag blev uppriktigt förvånad av att det var så få som var intresserad av foderräkorna, köpte en liten burk för fjuttiga 15 kr

    Totalt sett så spenderade jag nästan 700kr, och jag köpte inte en enda fisk
    / dtoppen /

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #62
      Ursprungligen postat av tummen
      1)5)MagicFingers: Tack för skjutsen! Hoppas "mina"/dina WP klarar sig bra hemma hos dig nu, och dina andra andra inköp också för den delen.
      CITAT: "Guppys, ormskin/tvestjärt 2+2 55:-" -jag har för mig att de kallas Ormskinn/DUBBELSVÄRD, låter lite bättre eller hur?
      (XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, och då menar jag inte bara xxxxxx, utan även xxxxxxxxx & xxxxxxx....jag satte mina fina rödrosa dubbelsvärdsguppy separat, skall (ren)odla dem riktigt fina tänkte jag....)
      varsego, hoppas du inte fick för ont i nacken, inte så bekväm bil att sova i! =), ja fina vart dom iaf, får bo temp i en av dom "glasarna" vi hämtade upp...

      app app app, ingen annons i forumet nu va . (tar bort den delen ur meddelandet föreslår du gör det samma så inte kjell rensar hela tråden)


      bra val, trist att få "skräp" gener i dom....
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #63
        Ursprungligen postat av tummen
        )MagicFingers: Tack för skjutsen! Hoppas "mina"/dina WP klarar sig bra hemma hos dig nu,
        Då kanske det var dina White Pearl jag köpte (3 burkar ) om det var det så vill jag säga att jag är MYCKET nöjd så "tummen" upp för dig
        / dtoppen /

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #64
          Vem var du där rödtoppen ??satt du brevid en man som det ringde hos hela tiden så vet vi vem du är.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • rödtoppen
            • June 2006
            • 3148

            #65
            Ursprungligen postat av stene
            Vem var du där rödtoppen ??satt du brevid en man som det ringde hos hela tiden så vet vi vem du är.
            busted
            Trots att jag var sjuk så begav jag mig till auktionen, strongt va ( en promenad på ca 4 min från mitt hem )
            Typiskt att man ska må skit när man verkligen har sett fram mot att gå , man vill ju vara 100% och inte 50%
            Jag kände också igen lite folk (man blir lite paff, för man tror att de ska se ut på ett visst sätt )
            / dtoppen /

            Kommentar

            • solbacka
              • January 2004
              • 3952

              #66
              Hmm jag vet fortfarande inte vem du är.. man kan ju inte heller gå fram till folk och fråga vem är du på zoopet? Så kanske det inte är någon zoopetare alls..
              Jag satt vid samma bord som stene, tummen, magicFingers + tjej

              sedan kände jag igen NE och drd ingen annan..
              350l Diskus 275l SA växt
              100l tanganynika
              Min dagbok Mina bilder
              Min alldeles egna zoon

              Kommentar

              • amazonfarmen
                • June 2006
                • 508

                #67
                tummen

                Först ett förtydligande.
                Jag/Vi har INGET med MAF att göra, förutom att vi sponsrade endel
                Skrev lite otydligt, sorry

                Ursprungligen postat av tummen
                saknade bara lite fler Corydoras, var höll "Guardians"-folket hus?
                Det skulle ha varit ett antal Corydoras med, men tyvärr så blev killen sjuk, och kunde därför inte komma, vilket var synd, men sådan händer ....
                Själva så har vi inga malar tillsalu

                Ursprungligen postat av tummen
                3)När Kjell är med så får alla Z-pet goldisar namnlappar, bara han VET att man skall dit.....nu var han visst på semester...
                Detta underlättar mycket när man träffar "nya" personer på träffar, Vårt gäng ifrån Blekinge var tydligt märkta med namn

                Ursprungligen postat av tummen
                4)Själv skulle jag aldrig lämna in utgånget foder till försäljning.....
                Oberoende vad det är man vill sälja så är det viktigt att påtala om varan inte är 100% OK, eller har någon "skavank".
                Lika viktigt som att påtala att varan är NY och oanvänd, annars så lär man inte bli populär i långa loppet.

                Måste ge en kredit till ett par som sålde Killis, för på deras påsar fanns en lapp med bild och info om objektet i påsen och kontaktinformation!!
                UNDERBART!

                Har hört att prisbordet vid vissa sammankomster med lotteri har innehållit upgånget foder, vilket känns tråkigt och ger ingen bra PR för det företaget som sponsrar.

                //Calle & C/O
                Senast redigerad av amazonfarmen; 03 March 2007, 22:56.
                www.goc.se

                Kommentar

                • amazonfarmen
                  • June 2006
                  • 508

                  #68
                  Ursprungligen postat av solbacka
                  Hmm jag vet fortfarande inte vem du är.. man kan ju inte heller gå fram till folk och fråga vem är du på zoopet? Så kanske det inte är någon zoopetare alls..
                  Jag satt vid samma bord som stene, tummen, magicFingers + tjej

                  sedan kände jag igen NE och drd ingen annan..
                  Man ska kanske ha namnupprop i början av varje träff

                  //Calle
                  www.goc.se

                  Kommentar

                  • rödtoppen
                    • June 2006
                    • 3148

                    #69
                    Ursprungligen postat av solbacka
                    Hmm jag vet fortfarande inte vem du är.. man kan ju inte heller gå fram till folk och fråga vem är du på zoopet? Så kanske det inte är någon zoopetare alls..
                    Jag satt vid samma bord som stene, tummen, magicFingers + tjej

                    sedan kände jag igen NE och drd ingen annan..
                    var du den blonda lilla tjejen ?
                    / dtoppen /

                    Kommentar

                    • nille
                      • March 2002
                      • 323

                      #70
                      Vill som ordförande och tillika auktionsförrättare tacka alla som varit med och deltagit på våran auktion.

                      Efter det korta tekniska strul vi hade i början,som vi givetvis vill be om ursäkt för,tyckte jag att auktionen flöt på ganska bra.
                      Tankte i lotteripausen att min röst aldrig skulle klara sig till slutet,vilket den trots allt gjorde.

                      Vi är väldigt glada om ännu fler skriver in ris och ros från auktionen för att kunna göra det än bättre nästa år.

                      Redan nu kan vi konstatera att ett önskemål inför nästa år är att allt ska föranmälas så att alla namnuppgifter på utropen redan finns på datan för att kunna effektivisera inlämningen(merparten var föranmält denna gång).
                      Målet är också att alla objekt som lämnas in ska vara fotade så man kan få upp det på stort format via projektor,då det är omöjligt att hålla upp en fiskpåse så alla kan se vad den innehåller.

                      Vill bara beklaga att utgånget foder blivit utropat.
                      Tyvärr kan inte vi som tar emot godsen stå och granska dem,utan vi måste lita på säljaren,dessutom är det köparens eget ansvar att kolla de gods man är intresserad utav då allt säljs i befintligt skick.

                      TACK FÖR EN TREVLIG LÖRDAG

                      MVH Niclas MAF
                      niclas

                      Kommentar

                      • MagicFingers
                        • November 2003
                        • 3136

                        #71
                        har en liten ris till, som jag gissar så var det enkom akvarister på plats, har jag rätt i det antagandet?
                        lite mer reklam för dessa tillfällen skulle kanske bidra till ett ökat intresse hos populationen i allmänhet?
                        samt, vart var alla danskar?? :/

                        (att föranmäla ALLT gods tycker jag låter som en "dum" ide, förvisso skall det vara en önskan från MAF, men absolut inget krav, då går ni miste om så mkt...)
                        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                        Nunc Est Bibendum

                        Kommentar

                        • solbacka
                          • January 2004
                          • 3952

                          #72
                          Ursprungligen postat av rödtoppen
                          var du den blonda lilla tjejen ?
                          Nej den långa i randig tröja
                          350l Diskus 275l SA växt
                          100l tanganynika
                          Min dagbok Mina bilder
                          Min alldeles egna zoon

                          Kommentar

                          • daniel_i_malmö
                            • April 2002
                            • 1103

                            #73
                            Ursprungligen postat av MagicFingers
                            har en liten ris till, som jag gissar så var det enkom akvarister på plats, har jag rätt i det antagandet?
                            lite mer reklam för dessa tillfällen skulle kanske bidra till ett ökat intresse hos populationen i allmänhet?
                            samt, vart var alla danskar?? :/
                            Vi satsade framför allt på att göra reklam för auktionen på akvariesidor på internet, mest därför att det är ett sätt att nå ut till många enkelt och utan kostnad. Det är möjligt att vi till nästa år väljer att göra reklam på andra sätt, men det är framför allt en kostnadsfråga.

                            Vi hade planer på att satsa på att få hit danskar, men tyvärr visade det sig att en av själlands akvarieföreningar hade sin stora auktion samma helg.
                            Malmö Akvarieförening
                            no hope, no harm, just another false alarm

                            Kommentar

                            • daniel_i_malmö
                              • April 2002
                              • 1103

                              #74
                              Auktionen var verkligen ett tillfälle att fynda. Mycket fisk såldes till låga priser. Som kontrast kommer här en lista med de 25 dyraste utropen. Även bland dessa finns det många poster som måste betecknas som riktiga klipp för köparna!

                              Artikel Utropspris Antal Såld för
                              Ytterfilter Eheim 2233 ECO 480 l/h 200 1 260
                              Corydoras melini Vildfångade 75 7 220
                              Microrasbora sp."Galaxy" Celestichthys margaritatus 50 4 200
                              Acarichtys heckelii VF Vildfångade 100 4 200
                              Caridina sp. Crystal red räkor 0 4 180
                              Microrasbora sp."Galaxy" Celestichthys margaritatus 50 4 170
                              Black and White biräkor 100 5 160
                              Black and White biräkor 100 5 160
                              Geophagus sp Orangehead Tapajos 0 8 160
                              Tahuantinsuyoa macantzatza Inca Stone Fish, fint lekpar 0 1+1 160
                              Anubias, storbladig 0 1 160
                              Rhizophora mangle Röd Mangrove Skott 0 3 150
                              Black and White biräkor 100 5 150
                              Aulonocara ”Röd Rubin” 45 3 150
                              Foderautomat Rena 75 1 150
                              White Pearl räkor 80 ca 3+3 130
                              White Pearl räkor 80 ca 3+3 130
                              White Pearl räkor 80 ca 3+3 130
                              White Pearl räkor 80 ca 3+3 130
                              Ytterfilter Eheim 2013 390 l/h 100 1 120
                              Apistogramma borelli Opal 0 1+1 120
                              Filtermatta 123 x 50 x 5 0 1 120
                              Black and White biräkor 100 5 120
                              Pseudomugil signifer 0 4 110
                              Rhizophora mangle Röd Mangrove Skott 0 3 110
                              Eretmocus cyanostictus Hästnosciklider 60 1+1 110
                              Eretmocus cyanostictus Hästnosciklider 60 1+1 110
                              Eretmocus cyanostictus Hästnosciklider 60 1+1 110
                              Julidochromis regani ”Kipili” 0 5 110
                              Black and White biräkor 100 5 110
                              Fundulopanchax gardneri nigerianus "Misaje" Kamerun 0 2+3 110

                              Man kan konstatera att priset för vissa djur avspeglar dess popularitet här på Zoopets forum... Jag tänker då på olika sorters räkor och Microrasbora sp Galaxy.
                              Malmö Akvarieförening
                              no hope, no harm, just another false alarm

                              Kommentar

                              • Lenmar
                                • February 2004
                                • 6154

                                #75
                                Ursprungligen postat av MagicFingers
                                ¨Räkor, ... vill inte göra Lenmar ledsen så jag säger inte hur BILLIGT jag fick dessa 10st...
                                Om du är glad så är jag glad!! För mig är inte priset det viktiga!! Jag GER ju bort pengar till bättre behövande ibland vet du väl !!

                                Jag var två nanosekunder från att åka ner men stoppades av sambon... Han tyckte det va långt och att pengarna var slut efter att han lagat sin bil för 6 500 kronor i fredags (beräknade kronor va 2 500 kr ).
                                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...