Stor Zoopetträff i Kolmården

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Stor Zoopetträff i Kolmården

    STOR ZOOPETTRÄFF I ”KOLMÅRDEN”

    TID: 20-21 januari 2007

    PROGRAM:
    Lördagen den 20 januari
    12.00: Samling vid entrén till Tropicarium Kolmården
    12.00-16.00 Vi tittar runt på akvariet.
    Under denna tid kommer vi också att ha en fototävling med fina vinster där alla tävlar på exakt lika villkor (se reglerna nedan).
    16.00-17.00 Vi åker till vandrarhemmet Tallbackens gård, Finspångsvägen 497, Norrköping (25 km från Tropikariet).
    17.00–18.00 Vi äter gemensamt till självkostnadspris på ett matställe några få meter från vandrarhemmet.
    18.00 – Under kvällen kommer vi att ha en bildvisning på foton som deltagit i Zoopets stora fototävling och vinnaren i ”Årets foto” kommer att avslöjas. Dessutom kommer vi att dra alla vinnarna bland de som under året röstat i fototävlingen (flera Back to Nature-bakgrunder står på spel).
    Säkerligen kommer det också att bli en del ytterligare aktiviteter.
    Söndagen den 21 januari
    09.00-10.00. Vi tittar på Petnyms berömda fotoutställning på fiskar etc. Den har tidigare bl.a. visats på Skänninge bibliotek
    10.00-12.00. Workshop och föredrag om fotografering med speciell inriktning på akvarier.
    Arleklint - Janne Arleklint (professionell fotograf), reder med hjälp av Sonja - Sonja Cygnel (vann ”Årets foto” förra året) ut en del problem med fotografering och då med speciell inriktning på akvariefotografering.
    Micke – Michael Persson (årets fotograf 2006 med bl.a. 6 månadsvinster) ger oss sina bästa tips på hur man skall fota akvariefiskar.

    PRIS FÖR GOLDMEDLEMMAR SAMT ANHÖRIGA TILL DESSA
    Entré till Tropicarium Kolmården - Vuxna 60:-, barn 40:-
    Sängplats på vandrarhem (de som bor i närheten behöver självklart inte bo på vandrarhemmet)
    Pris per person: I fyrbäddsrum 115:-; i dubbelrum 175:-; i enkelrum 250:- (ta med egna lakan (sovsäck ej tillåtet) och handdukar annars tillkommer 70:- per person.

    PRIS FÖR ICKE GOLDMEDLEMMAR
    Entré samt sängplats enligt ovan + 225:- kr

    REGLER FOTOTÄVLING
    Detta är en fototävling där alla tävlar på exakt lika villkor – ingen kan längre skylla på att man har en dålig kamera eller inte begriper sig på photoshop etc.
    1/ Alla fotar med en identisk kamera som ingen har fått förbereda sig på (tävlingsledningen har med sig kameran). Kameran är en relativt billig kompakt digitalkamera med en intern blixt.
    2/ Rätt att delta i tävlingen har alla goldmedlemmar
    3/ Fotot måste visa en eller flera fiskar.
    4/ Man har maximalt 10 minuter på sig att ta sina foton (om det blir många anmälningar kan denna tid minskas ner till 5 minuter)
    5/ Man skall direkt efteråt välja ut vilket av sina foton som man vill tävla med. Den enda efterbearbetning som är tillåten är att beskära fotot.
    6/ Omröstning kommer att ske på Zoopet i efterhand.
    7/ Vid omröstningen kommer fotografens namn att vara anonymt
    8/ Det delas ut 5 st vinster.
    Första pris är ett exklusivt bordsakvarium för räkor eller ett Miniwallakvarium (i trä) skänkt av Aquastyle
    Andra pris är 3 st Back to Nature Slimline-sektioner skänkta av On the Rocks
    Tredje pris är 2 st Back to Nature Slimline-sektioner skänkta av On the Rocks
    Fjärde och femte pris är priser enligt vinstlistan på Zoopet.

    ANMÄLDA
    Anmälan till aktiviteter samt vandrarhem
    Kjell Fohrman - dubbelrum

    Anmälan till aktiviteter exkl. vandrarhem:
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 December 2006, 07:55.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    #2
    Kan man hänga med på delar av träffen? Kommer troligen att vara i Stockholm den helgen men då blir det till att umgås med sambons släkt med så det blir inte zoopet på heltid för vår del även om jag är sugen på att hänga på.
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av Morellen
      Kan man hänga med på delar av träffen? Kommer troligen att vara i Stockholm den helgen men då blir det till att umgås med sambons släkt med så det blir inte zoopet på heltid för vår del även om jag är sugen på att hänga på.
      Vi får se lite hur många anmälda det blir först innan vi tar ställning till det
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Lennie och jag vill anmäla oss i alla fall!! Antar att man anmäler här i tråden och att du sedan fixar ett gruppevenemang?? Att man blir lite serverad med beställning av rum?
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • fifi
          • August 2006
          • 695

          #5
          Wow.. Jag vill med! Blir till att goldmedlemma sig helt enkelt för 2007

          Fifi anmäler sig! Är kroniskt fattig så jag tar en fyrbäddssäng och sedan så efterlyser jag transporthjälp till hufvudstaden, betalar såklart min del av bensinkostnaden!

          mvh
          Fifi
          mvh
          Fifi

          I'm so cute, I poop rainbows.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av Lenmar
            Lennie och jag vill anmäla oss i alla fall!! Antar att man anmäler här i tråden och att du sedan fixar ett gruppevenemang?? Att man blir lite serverad med beställning av rum?
            Yes jag fixar kontakterna med vandrarhemmet och jag antar att ni vill ha ett dubbelrum - eller?
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av fifi
              Wow.. Jag vill med! Blir till att goldmedlemma sig helt enkelt för 2007

              Fifi anmäler sig! Är kroniskt fattig så jag tar en fyrbäddssäng och sedan så efterlyser jag transporthjälp till hufvudstaden, betalar såklart min del av bensinkostnaden!

              mvh
              Fifi
              Ok - det går ju faktiskt att komma utan att vara goldis men å andra sidan så blir det ju inte direkt billigare
              Anmälan till samåkning för "västare" görs i Zoopetvästtråden
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                STOR ZOOPETTRÄFF I ”KOLMÅRDEN”

                TID: 20-21 januari 2007

                PROGRAM:
                Lördagen den 20 januari
                12.00: Samling vid entrén till Tropicarium Kolmården
                12.00-16.00 Vi tittar runt på akvariet.
                Under denna tid kommer vi också att ha en fototävling med fina vinster där alla tävlar på exakt lika villkor (se reglerna nedan).
                16.00-17.00 Vi åker till vandrarhemmet Tallbackens gård, Finspångsvägen 497, Norrköping (25 km från Tropikariet).
                17.00–18.00 Vi äter gemensamt till självkostnadspris på ett matställe några få meter från vandrarhemmet.
                18.00 – Under kvällen kommer vi att ha en bildvisning på foton som deltagit i Zoopets stora fototävling och vinnaren i ”Årets foto” kommer att avslöjas. Dessutom kommer vi att dra alla vinnarna bland de som under året röstat i fototävlingen (flera Back to Nature-bakgrunder står på spel).
                Säkerligen kommer det också att bli en del ytterligare aktiviteter.
                Söndagen den 21/1
                09.00-10.00. Vi tittar på Petnyms berömda fotoutställning på fiskar etc. Den har tidigare bl.a. visats på Skänninge bibliotek
                10.00-12.00. Workshop och föredrag om fotografering med speciell inriktning på akvarier.
                Arleklint - Janne Arleklint (professionell fotograf), reder med hjälp av Sonja - Sonja Cygnel (vann ”Årets foto” förra året) ut en del problem med fotografering och då med speciell inriktning på akvariefotografering.
                Micke – Michael Persson (årets fotograf 2006 med bl.a. 6 månadsvinster) ger oss sina bästa tips på hur man skall fota akvariefiskar.

                PRIS FÖR GOLDMEDLEMMAR SAMT ANHÖRIGA TILL DESSA
                Entré till Tropicarium Kolmården - Vuxna 60:-, barn 40:-
                Sängplats på vandrarhem (de som bor i närheten behöver självklart inte bo på vandrarhemmet)
                Pris per person: I fyrbäddsrum 115:-; i dubbelrum 175:-; i enkelrum 250:- (ta med egna lakan (sovsäck ej tillåtet) och handdukar annars tillkommer 70:- per person.

                PRIS FÖR ICKE GOLDMEDLEMMAR
                Entré samt sängplats enligt ovan + 225:- kr

                REGLER FOTOTÄVLING
                Detta är en fototävling där alla tävlar på exakt lika villkor – ingen kan längre skylla på att man har en dålig kamera eller inte begriper sig på photoshop etc.
                1/ Alla fotar med en identisk kamera som ingen har fått förbereda sig på (tävlingsledningen har med sig kameran). Kameran är en relativt billig kompakt digitalkamera med en intern blixt.
                2/ Rätt att delta i tävlingen har alla goldmedlemmar
                3/ Fotot måste visa en eller flera fiskar.
                4/ Man har maximalt 10 minuter på sig att ta sina foton (om det blir många anmälningar kan denna tid minskas ner till 5 minuter)
                5/ Man skall direkt efteråt välja ut vilket av sina foton som man vill tävla med. Den enda efterbearbetning som är tillåten är att beskära fotot.
                6/ Omröstning kommer att ske på Zoopet i efterhand.
                7/ Vid omröstningen kommer fotografens namn att vara anonymt
                8/ Det delas ut 5 st vinster.
                Första pris är ett exklusivt bordsakvarium för räkor eller ett Miniwallakvarium (i trä) skänkt av Aquastyle
                Andra pris är 3 st Back to Nature Slimline-sektioner skänkta av On the Rocks
                Tredje pris är 2 st Back to Nature Slimline-sektioner skänkta av On the Rocks
                Fjärde och femte pris är priser enligt vinstlistan på Zoopet.

                ANMÄLDA
                Anmälan till aktiviteter samt vandrarhem
                Kjell Fohrman - dubbelrum
                Len + mar - dubbelrum
                fifi - fyrbäddsrum
                Totalt anmälda 4 st

                Anmälan till aktiviteter exkl. vandrarhem:
                Totalt anmälda 0 st
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 December 2006, 07:38.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Yes jag fixar kontakterna med vandrarhemmet och jag antar att ni vill ha ett dubbelrum - eller?
                  Ja tack, det vore förnämligt!
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    #10
                    Jag och Janne kommer och vill gärna ha dubbelrum.
                    Den här fototävlingen, är det den enda med anonym fotograf och fisk som blir 2007 på Zoopet?
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • MaxRobban
                      • August 2006
                      • 1048

                      #11
                      Så trevligt detta ser ut att vara... ska kolla hur jag har det den helgen.

                      Kommentar

                      • Maria - Sjöjungfru

                        • January 2004
                        • 4236

                        #12
                        Värsta långträffen

                        Det blir en väldans lång träff från 20 januari - 21 oktober
                        Lördagen den 20 januari
                        12.00: Samling vid entrén till Tropicarium Kolmården

                        12.00-16.00 Vi tittar runt på akvariet.
                        Under denna tid kommer vi också att ha en fototävling med fina vinster där alla tävlar på exakt lika villkor (se reglerna nedan).
                        16.00-17.00 Vi åker till vandrarhemmet Tallbackens gård, Finspångsvägen 497, Norrköping (25 km från Tropikariet).
                        17.00–18.00 Vi äter gemensamt till självkostnadspris på ett matställe några få meter från vandrarhemmet.
                        18.00 – Under kvällen kommer vi att ha en bildvisning på foton som deltagit i Zoopets stora fototävling och vinnaren i ”Årets foto” kommer att avslöjas. Dessutom kommer vi att dra alla vinnarna bland de som under året röstat i fototävlingen (flera Back to Nature-bakgrunder står på spel).
                        Säkerligen kommer det också att bli en del ytterligare aktiviteter.
                        Söndagen den 21/10
                        09.00-10.00. Vi tittar på Petnyms berömda fotoutställning på fiskar etc. Den har tidigare bl.a. visats på Skänninge bibliotek
                        10.00-12.00. Workshop och föredrag om fotografering med speciell inriktning på akvarier.
                        Arleklint - Janne Arleklint (professionell fotograf), reder med hjälp av Sonja - Sonja Cygnel (vann ”Årets foto” förra året) ut en del problem med fotografering och då med speciell inriktning på akvariefotografering.
                        Micke – Michael Persson (årets fotograf 2006 med bl.a. 6 månadsvinster) ger oss sina bästa tips på hur man skall fota akvariefiskar.
                        Maria - Sjöjungfru

                        Kommentar

                        • Morellen
                          • November 2003
                          • 4349

                          #13
                          Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                          Det blir en väldans lång träff från 20 januari - 21 oktober
                          tur att nån är vaken!
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Ursprungligen postat av Sonja
                            Jag och Janne kommer och vill gärna ha dubbelrum.
                            Den här fototävlingen, är det den enda med anonym fotograf och fisk som blir 2007 på Zoopet?
                            Jepp det vanliga månadstävlingarna blir som vanligt eftersom det ändå i praktiken är omöjligt att utforma reglerna på ett sådant sätt att alla blir anonyma. Dessutom skulle det ju då också bli möjligt att rösta på sitt eget foto - detta om inte jag manuellt varje gång skulle gå igenom alla tusen rösterna och det känner jag inte för. Så kommer jag dock att göra denna gång
                            Men vi har ju lite andra ideer om fototävlingar i framtiden som skulle kunna vara anonyma.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                              Det blir en väldans lång träff från 20 januari - 21 oktober
                              Ja, ja nu har jag ändrat så att också du kan komma - antar att det var orsaken till att du ännu inte anmält dig
                              Om du inte är snäll får du inga pepparkakor av mig på glöggfesten
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...