auktion i haninge nu på söndag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #16
    Glödbandstetrorna såg jag också,, de var fina och man fick ju en bra grupp till fint pris med eller hur ? Eller vad säger man om 7 palettciklider för 10:-... det är ibland nästan pinsamt att betala så lite...
    Röda ciklider har dykt upp en del i höst, så vacker fisk.. men är ju krånglig att ha med annat... men du kanske hade en del tuffa kompisar hemma som sällskap till dem Janne ?

    Killis brukar jag också komma hem med, men inte denna gången...

    Låter som du Sandra åker på auktion igen ngn gång ?

    Hälsn Robban

    Kommentar

    • Mogwai
      • November 2002
      • 3021

      #17
      Stack till auktionen för att införskaffa ett gäng nya ampelluriasnäckor, och döm om min förvåning då det inte fanns en enda ampelluria !!!
      En enda liten burk med 2 st äppelsnäckor, var det enda som fanns i i den vägen, så då fick det va. Men det vart en jättevallisneria från fasta bordet, samt lite andra växter. Sen så ropade jag in en stor påse med kolstenar också. Det vankas ommöblering i 250 liters karet. Ropade på en fin Cryptocyrone, men det vart inget med den.
      Fiskarna hemma vart i alla fall själaglada över de vita mygglarver som jag köpte, och som de fick till söndagsmiddag.
      Lite annorlunda var det med de 2 rödörade sköldpaddorna som ropades ut, men annars så tyckte då inte jag att det fanns någe så där jättespeciellt att hurra över. Är det nån som vet vad BTN-modulerna ropades ut för ??

      Kommentar

      • fairing
        • October 2003
        • 574

        #18
        Maxrobban va det du som satt längst ut på en rad mot kaffeterian,det va två tomma stolar mellan oss sen satt jag och min gubbe.du hade 2 papperskassar.
        www.akvarietorget.se

        Kommentar

        • SandraW
          • September 2006
          • 163

          #19
          Glödbandstetrorna var väldigt fina. Fick 10 st för 60 kr, tycker jag var ett bra pris.

          Och ja, självklart kommer jag åka på auktion igen . När är det auktion igen i Sthlm? Haninge ska ju ha akvarieloppis i februari såg jag, är det värt att åka dit?

          Kommentar

          • JanneN
            • February 2006
            • 191

            #20
            Ursprungligen postat av MaxRobban
            Röda ciklider har dykt upp en del i höst, så vacker fisk.. men är ju krånglig att ha med annat... men du kanske hade en del tuffa kompisar hemma som sällskap till dem Janne ?
            Hälsn Robban
            Dom har fått ett alldeles eget akvarium i lokalen...
            Men ska erkänna att jag måste nog läsa på lite om dom.

            2006-11-13 12:06SandraWGlödbandstetrorna var väldigt fina. Fick 10 st för 60 kr, tycker jag var ett bra pris.

            Och ja, självklart kommer jag åka på auktion igen . När är det auktion igen i Sthlm? Haninge ska ju ha akvarieloppis i februari såg jag, är det värt att åka dit?
            Bollmora har sin vårauktion våren-07... ...vet inget datum,men det kommer på hemsidan så småningom...www.bollmoraakvarieklubb.org
            http://akvariefisk.ifokus.se/
            www.bollmoraakvarieklubb.org
            http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

            Kommentar

            • SandraW
              • September 2006
              • 163

              #21
              Ah, vad trevligt Dit ska jag!

              Kommentar

              • evus
                • September 2006
                • 729

                #22
                Jag med!! Jag kommer också att ta en sväng tillbaka till Handen i feb och kolla upp akvarieloppisen. Jag har aldrig varit på en dylik. Verkar kul!! Först till kvarn.....................
                This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                Kommentar

                • MaxRobban
                  • August 2006
                  • 1048

                  #23
                  Ursprungligen postat av fairing
                  Maxrobban va det du som satt längst ut på en rad mot kaffeterian,det va två tomma stolar mellan oss sen satt jag och min gubbe.du hade 2 papperskassar.

                  Ja du det måste ha varit jag.. jag fyllde 2 pappkassar och satt nära så jag kunde snabbt köpa fika . Hur kunde du klura ut detta ? Kanske för att jag bjöd på lite annorlunda fiskar... Men då var det ni som kom och parkerade samtidigt med mig också.. på en parkering ngt kvarter bort där man fick lägga i lite pengar ?

                  Kommentar

                  • MaxRobban
                    • August 2006
                    • 1048

                    #24
                    Nynäshamn och Stockholms akvarieförening brukar väl ha auktioner på våren. Men vi får hjälpas åt att påminna varandra då det är ngn auktion och loppis på gång.

                    Kommentar

                    • evus
                      • September 2006
                      • 729

                      #25
                      Då vet jag vilka ni är Jag stod bakom och bredvid dig Robban och på slutet, innan jag åkte, så satt jag på den yttersta platsen som blev ledig framför dig
                      This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                      Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                      Kommentar

                      • fairing
                        • October 2003
                        • 574

                        #26
                        evus satt du framför oss,jag vet att det satt två killar framför oss som kom på slutet och satt kvar länge.maxrobban ja vi kom nog nästan samtidigt du köpte parkbiljett precis före min gubbe medans jag rastade hunden,den lilla textede bilen går inte att missa.
                        www.akvarietorget.se

                        Kommentar

                        • evus
                          • September 2006
                          • 729

                          #27
                          Nästa gång så får vi ha något igenkännings-system. vad sägs om en nejlika i knapphålet eller bakom örat //Eva
                          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                          Kommentar

                          • MaxRobban
                            • August 2006
                            • 1048

                            #28
                            Ursprungligen postat av evus
                            Då vet jag vilka ni är Jag stod bakom och bredvid dig Robban och på slutet, innan jag åkte, så satt jag på den yttersta platsen som blev ledig framför dig
                            Då var det du som undrade om du hade missat ngn Diskus ? Du vände dig om och frågade mig då du varit iväg ett ärende.. för visst var det du ? Roligt detta att vi identifierar oss nu i efterhand och till nästa auktion måste vi ordna detta på ngt kul vis så vi kan säga hej.

                            Jag hade utkik efter Tellsak, han hade turkos Nike keps och köpte bl.a Fjärils ciklider, för han skulle få lite fiskar av mig.. så han hälsade jag på.. så ni kanske såg han på första raden.. där satt han

                            Kommentar

                            • MaxRobban
                              • August 2006
                              • 1048

                              #29
                              Ursprungligen postat av fairing
                              evus satt du framför oss,jag vet att det satt två killar framför oss som kom på slutet och satt kvar länge.maxrobban ja vi kom nog nästan samtidigt du köpte parkbiljett precis före min gubbe medans jag rastade hunden,den lilla textede bilen går inte att missa.
                              Precis... jag har full koll nu både på dig, hund, er bil och din gubbe

                              Kommentar

                              Arbetssätt...