Auktion i Stockholm???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    #16
    Ingen som vet?????????? //Eva
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

    Kommentar

    • MaxRobban
      • August 2006
      • 1048

      #17
      De ggr jag varot där på auktion så har det alltid varit på samma ställe så gissar på det

      Kommentar

      • mrs.Q
        • March 2006
        • 56

        #18
        Jag har aldrig varit på en fiskauktion o jag är lite nyfiken o undrar om det är en auktion där du får bjuda? Och priserna kan ni ge något pris exempel på fisk o växt vad de hamnar på?
        ``It all seems so stupid it makes me what to give up BUT why should i give when it all seems so stupid``DM

        Kommentar

        • MaxRobban
          • August 2006
          • 1048

          #19
          Det brukar vara utgångspris på 20 - 25 kronor på allting, mot slutet kan det vara lägre.. det är ofta många hundra poster o man sitter där oftast 5-6 timmar..
          Det är ofta bra pris på sånt som är dyrt i butik o ibland tvärtom.. så en del billigare ungfödare.. kanske inte är lika stora fynd. Men det är oftast köparens marknad..

          På sista storauktionen köpte jag en massa saker pinsamt billigt... 2 lekpar Bågfensciklider.. om det var 30:-, växter från 20 - 25 :-, men ofta stora fina exemplar med bra rötter.. finns riktiga jätteväxter ibland som naturligtvis går upp i pris.. men det finns allt, böcker, akvarium,. tidningar, kulturer för levande foder.. men ofta bra priser för den som ska handla.
          Ska man göra riktiga fynd så ska man sitta där till slutet, då har en del handlat för mkt och åkt hem..

          Imorgon är sista auktionen för denna termin i Sthlms-trakten, så har du möjlighet så åk dit.. så äter man korv, fikar., köper lotter, handlar saker till fasta pris på ett bord..

          Hur kul som o så träffar man massa trevligt folk

          Kommentar

          • fairing
            • October 2003
            • 574

            #20
            jaha då är det dags att göra sig iordning och åka snart då,kul o se om man hittar något
            www.akvarietorget.se

            Kommentar

            Arbetssätt...