Auktion i Stockholm???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    Auktion i Stockholm???

    Vet någon om det kommer att bli någon auktion i Stockholm snart?
    Behöver köpa upp mig på mer fisk!!
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

    #2
    Bollmora och Spånga har haft sina höstauktioner, men den 12 november är det dags i Haninge. Läs mer här.
    Är du ute efter spännande malar kan det vara idé att åka till Örebro den 4 november, då Guardians of Catfish har sitt höstmöte. Läs mer här.
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder

    Kommentar

    • MaxRobban
      • August 2006
      • 1048

      #3
      Ja Haninge är sista auktionen denna termin... dit ska jag iallafall... vi pratade lite i ngn annan tråd om att ha ngn logga på oss eller namn ? Vore lite skoj att säga hej.. Vet inte om vi fick svar på om vi fick ha på oss en Zoopet logga.. går ju skriva ut på ngt vis..

      Men jag ska iallafall dit och lovar att inte handla upp allt som jag gjorde i Spånga

      Hälsn Robban

      Kommentar

      • evus
        • September 2006
        • 729

        #4
        Tack så mycket! Jag kommer helt säkert.

        Ha en bra dag! //Eva
        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

        Kommentar

        • Zaphi
          • November 2003
          • 724

          #5
          Annars går det ju alltid att ta billighetståget till Göteborg, för vi har auktion den 25/11. Samåker man ett gäng blir det heller inte så dyrt.

          Läs mer på www.gcg.se
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Whizzer
            • May 2005
            • 498

            #6
            Hmm.. tåla att tänkas på
            Whizzer
            http://ninavarblane.blogspot.com

            Kommentar

            • Robin_Hedstrom
              • January 2005
              • 1818

              #7
              Eller så går du till en butik och bidrar till att det faktiskt finns fisk på era auktioner.
              /Robin Hedström
              http://www.robinhedstrom.se/

              Kommentar

              • MaxRobban
                • August 2006
                • 1048

                #8
                Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                Eller så går du till en butik och bidrar till att det faktiskt finns fisk på era auktioner.
                Det gör vi nog alla också.. men faktum är att man får oftast bäst fisk på auktionerna.

                Kommentar

                • birgitta-lundin
                  • January 2006
                  • 114

                  #9
                  Ursprungligen postat av MaxRobban
                  Det gör vi nog alla också.. men faktum är att man får oftast bäst fisk på auktionerna.
                  Ursäkta en nois person men mår fiskarna bra på auktioner i den här kylan det blir många transporter. "har aldrig varit på auktion"

                  Kommentar

                  • Fellan
                    • June 2006
                    • 551

                    #10
                    akvarielagret i bromma är ju annars riktigt bra om man inte orkar vänta...

                    Always look on the bright side of life!
                    Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

                    Kommentar

                    • fairing
                      • October 2003
                      • 574

                      #11
                      men det är mera spännande och sen finns det mer att välja på på en auktion gå på en så kommer du förstå,sen missar man aldrig en,det är skit kul,och spännande.
                      www.akvarietorget.se

                      Kommentar

                      • MaxRobban
                        • August 2006
                        • 1048

                        #12
                        På vintern så har jag med mig en frigolit låda.. så i den transporterar jag hem fisken, men nu har jag bil också och då är det smidigt. Men tycker inte kylan brukar vara ngt problem.
                        Det som är så bra med auktioner är att man får tag i svenskodlad fisk, man kan köpa färdiga lekpar, finns både fullvuxna fiskar och ungfiskar. Det dyker upp vildformer som man aldrig ser i butik.
                        Men på varje storauktion kanske det flera hundra växter också att köpa, så man får tag i stora härliga växter med fina rotsystem..

                        Ngt jag köper är också gamla tidningar.. hur kul som helst att läsa, igår läste jag i tidiningen Akvariet från 1974 om Apistogramma_cacatuoides, där de funderar på om hur man odlar den, det var ett läsarbrev där tidningen svarar att det nog är en annan fisk då den knappt synts i Sverige och så får man se hur de funderar o spekulerar om hur man kanske ska kunna odla den.. hur kul som att läsa då man över 30 år senare har svar på deras frågor... så gamla tidningen köper jag ofta och läser..

                        Så jag missar inga auktioner och fynd gör man, betydligt billigare än butik och oftast fin kvalité...

                        Men jag handlar också i butik, men bara vara på auktionen, prata med alla människor och sitta o fika i pauserna är hur trevligt som... så det ena utesluter inte det andra...

                        Kommentar

                        • fairing
                          • October 2003
                          • 574

                          #13
                          vad kommer ni ta med er för att sälja själv så ska jag bara köpa.
                          www.akvarietorget.se

                          Kommentar

                          • MaxRobban
                            • August 2006
                            • 1048

                            #14
                            Jag brukar inte ta med mig ngt till storauktioner även om jag kanske har fiskar som andra är intresserade av o gott om dem.. men av ngn anledning tar jag inte med mig.. Ngn gång har jag tagit med mig fiskar om jag har ngt jag vet ngn vill ha, men borde skärpa mig o ordna lite auktionsgods jag med.. handlar så gärna själv så borde ta med mig också

                            Kommentar

                            • evus
                              • September 2006
                              • 729

                              #15
                              Vet någon om den kommer att hållas i Runstensskolans lokaler???
                              Det framgår inte av hemsidan vad jag kan se.....
                              This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                              Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                              Kommentar

                              Arbetssätt...