sarf-aktuellt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #76
    Men vad sysslar ni med i JAF? Har ni gömt tidningarna på de möten Erik varit med på? Eldar ni med dem eller vart har de tagit vägen!!

    Ursäkta men för att vara en så välutbildad man som du Erik så tycker jag mig ana vissa sociala ofärdigheter... Du framstår som rent ut sagt löjlig, Erik, genom hela tråden.

    Jag väljer att öppet stödja dig Ricard istället för att skicka pm. Jag beundrar dina sansade och sakliga svar som av någon märklig anledning bara passerar objektet rätt förbi. Märkligt... Och ta absolut inte åt dig av ett enda av de påhopp Erik gjort. Det finns ingen som helst substans i något av det han skriver förutom att han inte fått sina tidningar vilket han är missnöjd över.

    Ponera att jag hade varit Erik... Då hade jag blivit medlem i Bollmora AF. Problemet löst!

    Hink och spade.....
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Ricard
      • April 2004
      • 138

      #77
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Uppriktigt sagt så tycker jag att detta problem är något som borde lösas via intern kommunikation mellan erikthur och JAF direkt istället för att ältas om och om igen här.
      ... sant Kjell! Ber om ursäkt. Det är bara så svårt att låta bli när det ältas om och om igen. Med risk för att bli anklagad för att vara emot yttrandefriheten i allmänhet och ET's samtliga åsikter i synnerhet undrar jag om man inte kan bannas från sidan om man upprepade gånger inte följer de anvisningar moderator - eller i detta fallet - Fiskfadern ger? Har du synpunkter på mitt uppförande så vänligen, skicka ett pm så följer jag självklart de anvisningar jag får. Har ingen anledningen att mopsa runt!

      Med vänliga och akvaristiska hälsningar från mig ...

      Kommentar

      • Ricard
        • April 2004
        • 138

        #78
        Ursprungligen postat av Lenmar
        Men vad sysslar ni med i JAF? Har ni gömt tidningarna på de möten Erik varit med på? Eldar ni med dem eller vart har de tagit vägen!!

        Ursäkta men för att vara en så välutbildad man som du Erik så tycker jag mig ana vissa sociala ofärdigheter... Du framstår som rent ut sagt löjlig, Erik, genom hela tråden.

        Jag väljer att öppet stödja dig Ricard istället för att skicka pm. Jag beundrar dina sansade och sakliga svar som av någon märklig anledning bara passerar objektet rätt förbi. Märkligt... Och ta absolut inte åt dig av ett enda av de påhopp Erik gjort. Det finns ingen som helst substans i något av det han skriver förutom att han inte fått sina tidningar vilket han är missnöjd över.

        Ponera att jag hade varit Erik... Då hade jag blivit medlem i Bollmora AF. Problemet löst!

        Hink och spade.....
        Om du tillåter: jag älskar dig! Tack!

        Gällande tidningar så har jag dem. Hade också med dem på årsmötet för att ET skulle bli glad ...

        Bollmora - lycka till! (jag menar det verkligen!)

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #79
          Ursprungligen postat av Lenmar
          Men vad sysslar ni med i JAF? Har ni gömt tidningarna på de möten Erik varit med på? Eldar ni med dem eller vart har de tagit vägen!!
          Ett utmärkt fråga egentligen. Som sagt distributionen tycks inte fungera.
          5 möten - ingen tidning.

          Ursprungligen postat av Ricard
          Gällande tidningar så har jag dem. Hade också med dem på årsmötet för att ET skulle bli glad ...
          Jag förstår fortfarande inte varför Ricard så gärna vill ha dit mej till årsmötet eftersom jag redan innan deklarerat att jag lämnat föreningen.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Joacim
            • December 2003
            • 964

            #80
            Då Lenmar ställer sig på rickards sida så får jag nog ta Eriks parti för han har mask (jaja... halvdan humor men ändå )

            Jag förstår faktiskt inte Ricards prestigekamp här. Skicka de förbenade tidningarna och lös problemet... Om invändningen blir "Jamen, då vill ju alla ha tidningen hemskickad" så visar ni bara att Erik belyser något som fler önskar och då får ni ta ställning till det.

            Inom Hallandsakvaristerna har vi just nu denna diskussion och det är långtifrån något som är ett problem. De enda frågorna är "Behöver vi höja medlemsavgiften för att täcka portokostnader och Vem är villig att ta på sig ansvaret för utskicken?". Båda frågorna är lättlösta.

            Det verkar som om det måste till hallänningar för att se de enkla lösningarna ;P

            /J
            Det finns 10 sorters människor här på jorden.
            De som förstår binära tal och de som inte gör det.

            Kommentar

            • Ricard
              • April 2004
              • 138

              #81
              Ursprungligen postat av Joacim
              Då Lenmar ställer sig på rickards sida så får jag nog ta Eriks parti för han har mask (jaja... halvdan humor men ändå )

              Jag förstår faktiskt inte Ricards prestigekamp här. Skicka de förbenade tidningarna och lös problemet... Om invändningen blir "Jamen, då vill ju alla ha tidningen hemskickad" så visar ni bara att Erik belyser något som fler önskar och då får ni ta ställning till det.

              Det verkar som om det måste till hallänningar för att se de enkla lösningarna ;P

              /J
              Hej på dig!
              Det är bra att du tar Erics sida. Han behöver dig! Distrubition av tidningen är inga problem - alls! Inte för någon medlem! Problemet har varit det sätt varpå ET har valt att hantera detta. Jag var, innan jag fick en hint om att vi var ämne för allmänt spott och spe, sällan inne på zoopet. Sällan är i mitt fall ngr gånger/år. Därför är det inte rimligt att begära att det som skrivs här skall komma mig eller oss till del. Om inte distr. funkar så skall man kontakta mig eller ngn annan i styrelsen. Ngn sådan kontakt har mig veterligen inte ägt rum. Frågan är en ickefråga numera då kassören och ET har samspråkat om överlämning.
              Prestige? Ja, det kanske det heter när man vill ge inte bara en sida av en konflikt utan också den andra.

              Heja Halland!

              Kommentar

              • Joacim
                • December 2003
                • 964

                #82
                Heja Erik skulle jag vilja säga! Inte nog med att han fått till en diskussion om SARF-aktuellts distribution han har även lyckats få hit dig.

                Välkommen

                /J

                PS. Prestigelöst hanterande hade varit: "Va? Har du inte fått dina tidningar? Uh, ok går det inte att lösa på annat sätt så skickar vi dem väl då." Detta sätt att hantera frågan (dessutom öppet) hade gett mycket mer respekt. DS.
                Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                Kommentar

                • erik l
                  • July 2005
                  • 308

                  #83
                  Hoppsan detta var en riktigt roande tråd!! Men vad jag inte fattar är när ErikT och kassör kommit överrens tidigt i tråden så borde ämnet slutat men icke,
                  Sedan i inlägg 32 kommer info att tidningarna finns att hämta på årsmötet.Hade det inte varit en mycket enkel sak att hämta dessa då och få saken ur världen,men icke ( om man vill finns inget som tvingar nån att närvara på mötet)

                  När man sedan läser tråden noggrannare så upptäcker man att det tycks vara en prestigefråga som varit på tapeten tidigare och lyckats få sin vilja igenom/fått undantag och tidningar hemskickade.

                  Jag får tyvärr då den uppfattningen att ET anser att han ska ha bättre service än övriga i JAF,och då han inte får det så kör man ett varv till och hoppas på ett undantag igen!

                  Enligt demoktratin spelregler så är det ju så att majoriteten väljer styrelse och har man sedan något att säga så bör man vända sig till rätt forum. Då är det väldigt lämpligt att gå på möten annars kan man inte ändra på något.!

                  Naturligtvis kan man tolka info på sarfs sida olika men detta borde vara utrett nu. och om inte annat så kommer det säkert att förtydligas.

                  Slutligen hoppas jag att ni kan reda ut detta stora och svårlösta problem! (även om jag haft roligt att följa tråden)


                  mvh erik l
                  ________________
                  mvh erik l

                  Kommentar

                  • Ricard
                    • April 2004
                    • 138

                    #84
                    en kille med humor ...

                    HeJ ErikI. Kul att du uppskattar det sjuka i detta! Var inne på det tidigare att i bästa fall är det så man reagerar över denna cirkus! Önskar trevlig kväll! Hittar du annan tråd med liknande pajkastning så skicka gärna länken!

                    Mvh

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #85
                      Ursprungligen postat av erik l
                      När man sedan läser tråden noggrannare så upptäcker man att det tycks vara en prestigefråga som varit på tapeten tidigare och lyckats få sin vilja igenom/fått undantag och tidningar hemskickade.
                      Det är ju iaf så Ricard t ex vill få dej att tro eller hur?
                      Men så ser jag det inte alls. Jag vill bara ha mina tidningar - punkt slut.
                      Jag har varit på minst 5 möten (inkl 3 föredrag) under de här 3 åren och inte sett till några tidningar på dom men lyckats tjata mej till 2004 o 2005 tidigare. Och ännu en gång - varför skall jag då behöva gå till ett årsmöte i en förening där mitt medlemskap är avslutat för att få tidningarna. Och nu kommer slutklämmen - det är faktiskt mitt förslag (via pm och liknande) att avhämta tidningarna på Juneporten men jag hann inte idag. Hoppas hinna imorgon.
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        #86
                        Ursprungligen postat av Ricard
                        HeJ ErikI. Kul att du uppskattar det sjuka i detta! Var inne på det tidigare att i bästa fall är det så man reagerar över denna cirkus! Önskar trevlig kväll! Hittar du annan tråd med liknande pajkastning så skicka gärna länken!

                        Mvh
                        Är inte Ricard en lustiger figur eller hur?
                        I got a stalker...
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          #87
                          Jag har just hämtat årgång 2006 på Juneporten och tackar för detta.
                          Kommer att betala in medlemsavgiften till Bollmora Akvarieklubb snart för att säkerställa fortsatt läsning av sarf-aktuellt med kortare intervall.
                          Och därmed kan den här diskussionen vara avslutad för min del.
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Pär J.
                            • March 2002
                            • 284

                            #88
                            Det vore ju synd om denna underhållande tråd skulle dö ut bara så där utan vidare. Så jag undrar varför den överhuvud taget finns då kärnfrågan hanterats lungt och sansat via pm av berörda parter medans här mest handlat om personliga påhopp från flera håll.

                            1) SARF diskuterar detta på sitt styrelsemöte och kanske beslutar att alla anslutna föreningar måste skicka ut SARF-aktuellt till sina medlemmar pga av en person påpekat det som brist hos en förening (vilken ändå kommer få tidningarna hemskickade av sin nya förening).

                            2) Personlig ilska kan smidigt avyttras via text och på så sätt fungera som terapi medans andra både blir ilksna och roade.

                            3) Genom att lägga sig i och elda upp diskussionen få mer inlägg noterade i sin profil.

                            4) Döda ytterligare några minuter av våran världelösa tid här på jorden istället för att se på tv eller annat onödigt.

                            5) Visa omvärlden vilka oerhört stora problem vi ställs inför som i-landsmänniskor som att vägra betala portokostnader eller riskera bli utan kvällslektyr.

                            Denna saga fick ju ett lyckligt slut tillslut.
                            /Kassör (omnämnd ovan)

                            Kommentar

                            • erik l
                              • July 2005
                              • 308

                              #89
                              Ursprungligen postat av Pär J.
                              Det vore ju synd om denna underhållande tråd skulle dö ut bara så där utan vidare. Så jag undrar varför den överhuvud taget finns då kärnfrågan hanterats lungt och sansat via pm av berörda parter medans här mest handlat om personliga påhopp från flera håll.

                              (Jodå tråden har varit mycket underhållande!Men bra om det lugnar ner sig när sakligheten försvinner.Men att den dragits här fattar jag inte?speciellt inte om du påstår att det hanterats lugnt och sansat via pm vilket är bra.)

                              1) SARF diskuterar detta på sitt styrelsemöte och kanske beslutar att alla anslutna föreningar måste skicka ut SARF-aktuellt till sina medlemmar pga av en person påpekat det som brist hos en förening (vilken ändå kommer få tidningarna hemskickade av sin nya förening).

                              (att frågan belysts är i alla fall positivt då en diskussion har kommit i gång angående hantering.streamers och uppdateringar på sarfs hemsida. detta är ju till nytta då många på detta fora är med i någon AF.)

                              2) Personlig ilska kan smidigt avyttras via text och på så sätt fungera som terapi medans andra både blir ilksna och roade.

                              (Ja jag tillhör då en av de roade! Särskillt då jag tänker på att hur enkelt det kan bli tok. trots att de flesta ändå har samma intresse/hobby men tack vare olika förutsättningar,annat tänk olika baggage hamnar långt ifrån varandra.)

                              3) Genom att lägga sig i och elda upp diskussionen få mer inlägg noterade i sin profil.

                              (Om detta var ämmnat åt mig? så hade jag aspirerat på att elda upp diskussionen så hade jag naturligt vis lagt in små korta inlägg ofta, istället för ett längre på slutet när diskussionen är på utgång. Framförallt när jag följt tråden från början.)

                              4) Döda ytterligare några minuter av våran världelösa tid här på jorden istället för att se på tv eller annat onödigt.

                              (Tycker nog att det är intressantare att vara på forum som är intressanta än dåliga såpor.)

                              5) Visa omvärlden vilka oerhört stora problem vi ställs inför som i-landsmänniskor som att vägra betala portokostnader eller riskera bli utan kvällslektyr.

                              (porto eller inte så vet jag från ett par föreningar att frågan inte är så liten. speciellt inte när klubbarnas ekonomi i regel inte tillåter utsvävningar.)

                              Denna saga fick ju ett lyckligt slut tillslut.
                              /Kassör (omnämnd ovan)
                              Vad Bra att erat ärende är avklarat! Men vi får hoppas att klarare riktlinjer upprättas från sarf och att hemsidan rätar ut frågetecken så att missförstånd och liknande undviks i framtiden.Tycker nog att de flesta akvarister man träffar runt om i riket är mycket trevligt folk i helhet, även om mindre meningsskiljaktigheter uppstår, vilket är helt naturligt.

                              Lycka till Erikthur med ny förening, och till JAF i föreningsarbetet och med den nya fräscha hemsidan.


                              mvh erik l
                              Senast redigerad av erik l; 06 February 2007, 17:24.
                              ________________
                              mvh erik l

                              Kommentar

                              • Ricard
                                • April 2004
                                • 138

                                #90
                                Ursprungligen postat av erik l
                                /../Lycka till Erikthur med ny förening, och till JAF i föreningsarbetet och med den nya fräscha hemsidan.
                                mvh erik l
                                Tack för det Erik! Vill passa på att önska BAF lycka till och konstatera att detta slutade på bästa tänkbara sätt - för alla!

                                Mvh.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...