akvarieauktion i spånga 1 oktober

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fairing
    • October 2003
    • 574

    akvarieauktion i spånga 1 oktober

    jag tänkte fråga om det är någon som vet om det blir någon auktion i spånga i år det går ett rykte om det men jag har inte sett något om det.tacksam för svar
    www.akvarietorget.se
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

    #2
    Jodå, det verkar bli auktion den 1 oktober. Här är Spånga AF:s hemsida, klicka på "Storauktion".
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder

    Kommentar

    • Fisktjejen
      • February 2005
      • 310

      #3
      Hej på er! Är det många som ska dit?

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Jag skall dit. Har inte riktigt bestämt mig om jag skall sälja något, dock.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Tellsak
          • March 2006
          • 41

          #5
          Jag ska dit. Ska nog sälja några kejsartetror och ancistrusyngel.
          (Azur, fick du tag i några L-260 som du var ute efter förut?)
          Senast redigerad av Tellsak; 06 November 2006, 23:33.

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ursprungligen postat av Tellsak
            (Azur, fick du tag i nogra L-260 som du var ute efter förut?)
            Jäpps. Hade lite problem med att få dem att äta först, men det verkar ha lossnat för dem nu.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • MaxRobban
              • August 2006
              • 1048

              #7
              Jag ska dit, alltid en trevlig o bra auktion

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                #8
                Jag ska dit och tar med lite räkor, körsbär, CR, WP och Tiger.
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • fairing
                  • October 2003
                  • 574

                  #9
                  ja då är det snart dags att åka då.ni kan väl skriva sen vad ni köpte och om det gick bra och sälja
                  www.akvarietorget.se

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Kan vi få en recension nu då? Nåt sällsynt som såldes?

                    Jag skulle ha åkt, men det blev sent igår kväll, så det kändes inte som läge att åka nånstans i förmiddags.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      #11
                      Ja det var köparnas marknad i alla fall. Jättemycket poster och inte speciellt mycket folk. Allt gick tokbilligt och en del blev inte sålt alls.
                      Räkor var något helt nytt för de flesta så dom gick riktigt, riktigt billigt. Det fanns mycket scalarer, ancistrus, olika ungfödare och rätt mycket olika Corydoras. En hel del tetror, barber, guramis och lite killis.
                      Växter fanns mycket av, mest olika Crypto kändes det som, men även svärdplantor i massor och olika flytväxter, mossor och olika typer av javaormbunkar.
                      Några riktigt stora fiskar fanns också, ett stort par jaguarciklider och ett stort par citronciklider. Hmmm... lite guldancistrus, någon stor panaque... någon annan som var där kan fortsätta...
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • ralp
                        • October 2004
                        • 639

                        #12
                        Ja - vad skall man säger? Så olika det kan gå. Då är man för engångs skull på säljarens sida och då blir det så här... Medans det såldes poster nära butikspriser och delvis mer på Bollmoras auktion i våras (trots os-final i hockey) så gick de här för skampriser... Usch - man får vara nöjd att man fick iallafall bensinpengar tillbaka...

                        Hejhopp. Ralp
                        110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
                        Vittina semiconica; Neripteron auriculata
                        18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
                        16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

                        Kommentar

                        • Tellsak
                          • March 2006
                          • 41

                          #13
                          Jag kom hem med ett par "guld"ancistrus och massa växter. Bl.a en stor svärdsplanta med två utlöpande där det är ca 10 st sticklingar samt en jättevalle. på 2 meter! Så jag är nöjd.

                          Kommentar

                          • MaxRobban
                            • August 2006
                            • 1048

                            #14
                            Jag kan berätta att jag kom hem med bl.a Xiphophorus helleri guentheri detta är en vildform av svärdbärare från Belize och jätte vackra, gul variant av pygmeus från rio Axtla men det mest sällsynta jag hittade var en vildform av sk " svärdplaty " Xiphophorus xiphidium från Rio Corona...
                            Jag förnyade min stam med nya Dvärgtandkarpar, hittade regnbågs kejsartetra.

                            Så jag tycker jag gjorde riktiga fynd.. men sedan kan man inte låta bli att köpa corydoras, dvärgciklider, ngn killi, räkor ( premiär för mig ), växter o gamla exemplar av tidningen akvariet som är så roliga att läsa 20-30 år efter de gavs ut.

                            Den där stora svärdplantan med utlöpare såg jag med Tellsak, den såg maffig ut...

                            Men som Ralp säger.. priser på auktionerna är märkliga... det är oftast dyrare att köpa 4 Platy än 4 ovanliga ciklider eller annat... Vill man komma hem med pengar ska man odla de mest enkla sällskapsfiskarna i glada färger, vissa malar kan också vara poppis ibland..
                            Vad säger ni om att betala 60:- för 16 Koi-karpar ? Det gjorde jag, de var små, men ändå... pinsamt billigt. Eller 40:- för 2 par grön bågciklid..

                            Auktioner är annars mest köparens marknad, har jag med mig fisk så är det ändå sånt som jag inte behöver eller tycker är roligt att dela med mig av.

                            Nästa gång det är storauktion i stor-Sthlm är i Haninge på farsdag i november.

                            Vi borde ha skylt på oss med Zoopet nick så kunde man säga hej på ngn auktion.. man har ju inte en aning om ven som är vem..

                            Hälsn Robban

                            Kommentar

                            • Sonja
                              • October 2003
                              • 7357

                              #15
                              Ursprungligen postat av MaxRobban

                              Vi borde ha skylt på oss med Zoopet nick så kunde man säga hej på ngn auktion.. man har ju inte en aning om ven som är vem..

                              Hälsn Robban
                              Man kunde ha en liten Zoopetmallogga på sig
                              Alltid nyfiken!
                              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                              Kommentar

                              Arbetssätt...