Ny tipspromenad - Testa dina akvariekunskaper

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    • November 2003
    • 724

    Ny tipspromenad - Testa dina akvariekunskaper

    I måndags hade vi i Göteborgs Ciklidgrupp ett mycket trevligt möte i en av våra medlemmars lokal. Där blev det tipspromenad igen, som vi så ofta har när vi har "hemma hos"-möten. Denna gång var det Tony Englund som stod för frågorna.

    Facit finns på sista sidan. Redovisa gärna ert resultat här, om ni vågar det vill säga. Bäst i GCG var inte helt oväntat Kjell Fohrman på 11 rätt.

    Ni hittar augusti månads tipspromenad på http://www.gcg.se/html/arkiverat.html

    Lycka till!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Var väl så där lagom halvlurigt men passade mig rätt bra eftersom jag faktiskt kunde 11 frågor, men missade ändå klantigt nog en av dom (om konduktiviteten) men i gengäld gissade jag ju rätt på en som jag inte hade en susning om (hur många GCGare som åkte söderut i våras) så det kan väl jämna ut sig.
    Den andra frågan jag missade och min gissning inte heller gick hem var frågan om storleken på Crenicichla-arten.

    Alltid kul med tippatävlingar - speciellt om man vinner - och har man lite flyt med rätt frågor (som denna gång) så finns alltid chansen
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 26 August 2006, 13:13.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Fick trots att jag är helt nollad på afrikanska ciklider hela 7 rätt .
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #4
        Jag hade den kvällen hela 4 rätt. Snacka om att vara jumbo
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Marie J
          Jag hade den kvällen hela 4 rätt. Snacka om att vara jumbo
          Kanske jumbo bland dom som vågade fråga hur många rätt dom hade - hur många rätt tror du dom hade som inte ens vågade fråga, eller hur tror du förövrigt kunskapen var hos de som inte ens vågade gå "tipsrundan"
          Sen är det ju inte direkt livsviktig kunskap du missat genom att inte ha fler rätt
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            6 rätt av 13 hade jag - inte illa med tanke på att jag gissade mig igenom alla frågorna utom två. Jag körde mer på att få ihop en snygg rad och hade masser med ettor (tycker de är så snygga på nåt vis!! ) och det sket ju sig bra!!
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Lenmar
              6 rätt av 13 hade jag - inte illa med tanke på att jag gissade mig igenom alla frågorna utom två. Jag körde mer på att få ihop en snygg rad och hade masser med ettor (tycker de är så snygga på nåt vis!! ) och det sket ju sig bra!!
              Ja normalt sett så brukar ju bli rätt många hemmasegrar (dvs ettor) så du var väl inte helt fel ute med dina ettor
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Ja normalt sett så brukar ju bli rätt många hemmasegrar (dvs ettor) så du var väl inte helt fel ute med dina ettor
                Ujujuj.... nu börjar du fatta mitt tänk här .
                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                Arbetssätt...