Ny "Malbiten"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ny "Malbiten"

    Fick idag senaste numret av "Malbiten" som är GOCs medlemstidning
    Ett väldigt bra nummer med flera intressanta artiklar - man behöver inte heller leta så mycket för att hitta foton både av och på Zoopetare.
    Men det klart det är ju malfotona och artiklarna som är det intressantaste trots allt
    Så om du är malintresserad och inte redan är COC-medlem så se till att bli det
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Oj, oj, oj, man blir så sugen på att gå med i den föreningen också, nästan bara för tidningens skull! -Men tre akvarieföreningar (NCS, AGA och Zoopet) får räcka...
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Ursprungligen postat av petnym
      Oj, oj, oj, man blir så sugen på att gå med i den föreningen också, nästan bara för tidningens skull! -Men tre akvarieföreningar (NCS, AGA och Zoopet) får räcka...
      Så sugen man blir från att dra hem från jobbet nu. Tycker att bara denna tidning är värd de mer än de 150 kr som medlemskapet kostar.

      Sen Petnym 3 föreningar är lite klent är själv med i 8 (Hallandsakvaristerna, NCS, Gcg, Goc, Maf, danska o tyska diskusklubbarna samt Zoopet) så klart o genom Hallandsakvaristerna o Maf så är man också dubbelmedlem i Sarf.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Jo några tusenlappar lägger man ju per år i medlemsavgift till olika akvarieföreningar - men det är det helt klart värt
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Så sugen man blir från att dra hem från jobbet nu. Tycker att bara denna tidning är värd de mer än de 150 kr som medlemskapet kostar.

          Sen Petnym 3 föreningar är lite klent är själv med i 8 (Hallandsakvaristerna, NCS, Gcg, Goc, Maf, danska o tyska diskusklubbarna samt Zoopet) så klart o genom Hallandsakvaristerna o Maf så är man också dubbelmedlem i Sarf.
          Nja, ...sen försöker jag vid sidan av akvarieintresset hålla igång ytterliggare 3 stora fritidsintressen, så det är tillräckligt i dagsläget.
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Micke
            • January 2002
            • 1718

            #6
            Ja det var ett mycket bra nummer av Malbiten igen.
            Jag är medlem i GoC, Nordiska Ciklidsällskapet, Ciklidvännerna Malmö, Lunds Ciklidsällskap, Zoopet och Nordvästra Skånes Akvarister. Så visst kan du kosta på dig ett medlemskap i GoC Petnym .
            Mvh Michael Persson

            www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #7
              Ja Malbiten har verkligen blivit en läsvärd tidning. Är själv också medlem i flera av specialföreningarna. NCS, SKS, Poecilia och naturligtvis GOC.
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • calle-hallabro
                • May 2005
                • 92

                #8
                Ursprungligen postat av kaj.p
                Så sugen man blir från att dra hem från jobbet nu. Tycker att bara denna tidning är värd de mer än de 150 kr som medlemskapet kostar.

                Sen Petnym 3 föreningar är lite klent är själv med i 8 (Hallandsakvaristerna, NCS, Gcg, Goc, Maf, danska o tyska diskusklubbarna samt Zoopet) så klart o genom Hallandsakvaristerna o Maf så är man också dubbelmedlem i Sarf.
                Självklart är det för billigt, framförallt för sådana "tunga" akvarister som dig och Kjell.
                Så som kassör i föreningen så skickar jag er varsen saftig faktura


                Ni kan läsa på denna tråden:


                Stolt GOC-medlem
                //Calle
                Guardians Of Catfish - www.goc.se
                www.amazonfarmen.se

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  #9
                  Ursprungligen postat av calle-hallabro
                  Självklart är det för billigt, framförallt för sådana "tunga" akvarister som dig och Kjell.
                  Så som kassör i föreningen så skickar jag er varsen saftig faktura
                  Stolt GOC-medlem
                  //Calle
                  Calle Calle Nu ser du väl att vi promotar Goc i tråden, så är det någon som skall fakturera så är det vi. O du som egen företagare borde veta att ju "tyngre" namn man tar in desto mer kostar det.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • calle-hallabro
                    • May 2005
                    • 92

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Calle Calle Nu ser du väl att vi promotar Goc i tråden, så är det någon som skall fakturera så är det vi. O du som egen företagare borde veta att ju "tyngre" namn man tar in desto mer kostar det.
                    Verkar som åldern har tagit ut sin rätt, för jag sa ALDRIG tunga namn, utan TUNGA akvarister!

                    Vi ska kanske ha era fina Avatarer på framsidan av Malbiten #3 2006, dock är det lite oklart hur mottagandet hade blivit.

                    Det är verkligen kul att det går så frammåt för GOC och TACK Kjell för att startade denna tråden.

                    //Calle
                    Guardians Of Catfish - www.goc.se
                    www.amazonfarmen.se

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av calle-hallabro
                      ALDRIG tunga namn, utan TUNGA akvarister!
                      Med det ena följer det andra
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Zaphi
                        • November 2003
                        • 724

                        #12
                        Hmm är det andra numret iår eller? Det har inte jag fått, fick bara första på stämman när jag gick med,men det kommer väl i dagarna kanske...
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av Zaphi
                          Hmm är det andra numret iår eller? Det har inte jag fått, fick bara första på stämman när jag gick med,men det kommer väl i dagarna kanske...
                          Ja det var det andra för året
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • calle-hallabro
                            • May 2005
                            • 92

                            #14
                            Ursprungligen postat av Zaphi
                            Hmm är det andra numret iår eller? Det har inte jag fått, fick bara första på stämman när jag gick med,men det kommer väl i dagarna kanske...
                            Nu har du väl fått tidningen?
                            För du var med på listan över betalda= ska få tidningen och jag skrev ut ettiketten.

                            //Calle
                            Guardians Of Catfish - www.goc.se
                            www.amazonfarmen.se

                            Kommentar

                            Arbetssätt...