Zoopet Stockholm/RÖDLÖGA bjuder in till allmän Zoopet träff!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RÖDLÖGA
    • February 2002
    • 3931

    #31
    Tråkigt att du inte kan följa med. Men än finns det tid att anmäla sig.
    FISHLOVERS
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
    En glad "svenssonakvarist"

    Kommentar

    • RÖDLÖGA
      • February 2002
      • 3931

      #32
      Här var det dött. En vecka till får ni på er sen måste nog jag ställa in. För jag flyttar ut för sommaren = ingen data.
      FISHLOVERS
      Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
      En glad "svenssonakvarist"

      Kommentar

      • RÖDLÖGA
        • February 2002
        • 3931

        #33
        Inställt
        FISHLOVERS
        Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
        En glad "svenssonakvarist"

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #34
          Tråkigt att det inte blev nåt - ni får ha det så trevligt "själva" ute på Rödlöga i sommar
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • RÖDLÖGA
            • February 2002
            • 3931

            #35
            Ny Rödlöga/kräftparty träff i sommar?

            Jag skulle vilja kolla upp intresset av en Rödlöga träff.

            I år får det bli i Slutet av sommaren. Det är Betydligt varmare och badvänligare då. Men den stora orsaken är att vi ska ha bröllop där ute på försommaren. Så jag hinner inte fixa en träff då.

            Önskemål från min sida är att vi blir minst 8-10 personer. För då kanske vi kan dela på en taxibåt. Vilket innebär att vi kan bestämma tiderna lite själv.
            Uppläget blir väl lite som förra träffen där ute.



            Lite om Rödlöga


            Rödlöga är en ö i Stockholms norr skärgård. Den befolkades på 1500-talet.
            Sommartid så är det ca 80 familjer som bor på ön. Det finns tre bofasta på ö. Min Mamma och hennes man är två av dom bofasta där. Min mamma är barnfödd på ön. Hon kan berätta om hur det var att växa upp på Rödlöga och det hårda liv som var där ute. Rödlöga har telefon men ingen el. Den el som finns är sol eller vindkraft. Det räcker till lite lampor och liknande. Rödlöga är även ett populärt mål för fritidsbåtar. Med gott om möjliga natthamnar och affär så blir ön en metropol för segel och motorbåtar.
            Affären är en sommar affär som har det mesta. Det finns en ost och köttdisk där du får personlig service. Utanför butiken finns en finn grönsaksmarknad. Café Truten har hembakt bröd och en del souvenirer.
            Djurlivet på ön är rätt begränsat till fåglar och någon räv. Men dom har även sett älg. Havsörnen visar "gärna" upp sig. Fisket har försämrats dom senaste åren men visst går det att få en abbore eller två. Dykning kan jag rekomdera där ute. Vattnet är väldigt klart. På ön finns snitslade stigar till olika mål tex badklippor och Sverges ostligaste alm. Naturen är väldigt växlande. Det finns allt från blomsterängar, hjortronmyrar till tät urskog och högaberg.

            Litte bra information om våran udde som kallas Munkvik. Stugorna är av typen kampingstugor. Antal sängplatser varierar från stuga till stuga. I stugorna finns gasol spis och kyl. Det mesta i köksartiklar finns. Täcken och kuddar finns men lakan får man ta med sig. Vatten hämtas i en borrad brun uppe vid huvudbygnaden. Utedass finns till varje stuga. Bastu och rodbåt finns att låna. Badstrand och badvänlig brygga finns.

            Det finns mycket mer att skriva om mitt paradis. Hoppas att vi kan synnas där i Vår/sommar.
            Senast redigerad av RÖDLÖGA; 23 February 2007, 06:53.
            FISHLOVERS
            Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
            En glad "svenssonakvarist"

            Kommentar

            • mckvinnan
              • December 2004
              • 760

              #36
              Tja mig får ni ju dras med där ute oavsett om vi har en zoopetträff eller inte så självklart anmäler jag mitt intresse.

              Stor kram och tack för senast!
              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

              Kommentar

              • RÖDLÖGA
                • February 2002
                • 3931

                #37
                Ny Rödlöga/kräftparty träff i sommar? Anmälda:3st

                Jag skulle vilja kolla upp intresset av en Rödlöga träff.

                I år får det bli i Slutet av sommaren. Det är Betydligt varmare och badvänligare då. Men den stora orsaken är att vi ska ha bröllop där ute på försommaren. Så jag hinner inte fixa en träff då.

                Önskemål från min sida är att vi blir minst 8-10 personer. För då kanske vi kan dela på en taxibåt. Vilket innebär att vi kan bestämma tiderna lite själv.
                Uppläget blir väl lite som förra träffen där ute.

                Anmälda:
                Rödlöga & Jeanette
                mckvinnan





                Lite om Rödlöga



                Rödlöga är en ö i Stockholms norr skärgård. Den befolkades på 1500-talet.
                Sommartid så är det ca 80 familjer som bor på ön. Det finns tre bofasta på ö. Min Mamma och hennes man är två av dom bofasta där. Min mamma är barnfödd på ön. Hon kan berätta om hur det var att växa upp på Rödlöga och det hårda liv som var där ute. Rödlöga har telefon men ingen el. Den el som finns är sol eller vindkraft. Det räcker till lite lampor och liknande. Rödlöga är även ett populärt mål för fritidsbåtar. Med gott om möjliga natthamnar och affär så blir ön en metropol för segel och motorbåtar.
                Affären är en sommar affär som har det mesta. Det finns en ost och köttdisk där du får personlig service. Utanför butiken finns en finn grönsaksmarknad. Café Truten har hembakt bröd och en del souvenirer.
                Djurlivet på ön är rätt begränsat till fåglar och någon räv. Men dom har även sett älg. Havsörnen visar "gärna" upp sig. Fisket har försämrats dom senaste åren men visst går det att få en abborre eller två. Dykning kan jag rekommendera där ute. Vattnet är väldigt klart. På ön finns snitslade stigar till olika mål tex badklippor och Sveriges ostligaste alm. Naturen är väldigt växlande. Det finns allt från blomsterängar, hjortronmyrar till tät urskog och högaberg.


                Lite bra information om våran udde som kallas Munkvik. Stugorna är av typen campingstugor. Antal sängplatser varierar från stuga till stuga. I stugorna finns gasol spis och kyl. Det mesta i köksartiklar finns. Täcken och kuddar finns men lakan får man ta med sig. Vatten hämtas i en borrad brun uppe vid huvudbygnaden. Utedass finns till varje stuga. Bastu och roddbåt finns att låna. Badstrand och badvänlig brygga finns.


                Det finns mycket mer att skriva om mitt paradis. Hoppas att vi kan synnas där i Vår/sommar.
                FISHLOVERS
                Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                En glad "svenssonakvarist"

                Kommentar

                • Ophelia
                  • December 2006
                  • 92

                  #38
                  Håller mig lite avvaktande då jag inte vet om jag kommer att vara ledig, eller börjat jobba igen i slutet av sommaren.

                  Det är säkerligen över 20 år sedan jag var på rödlöga.

                  Kommentar

                  • RÖDLÖGA
                    • February 2002
                    • 3931

                    #39
                    Ville bara påminna om den här tråden.
                    FISHLOVERS
                    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                    En glad "svenssonakvarist"

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #40
                      Om man inte bodde så extremt långt därifrån så....Ha det så kul, HOPPAS det blir av...saknar STHLM:S skärgård....
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Lenmar
                        • February 2004
                        • 6154

                        #41
                        Om ni inte lägger det FÖR sent, (efter den 18:e augusti eller nåt sånt...) så åker jag gärna upp!! Hade vart kul att få se den omtalade ön!! Tror säkert det finns möjlighet att lura med några västingar med...
                        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                        Kommentar

                        • RÖDLÖGA
                          • February 2002
                          • 3931

                          #42
                          Ursprungligen postat av Lenmar
                          Om ni inte lägger det FÖR sent, (efter den 18:e augusti eller nåt sånt...) så åker jag gärna upp!! Hade vart kul att få se den omtalade ön!! Tror säkert det finns möjlighet att lura med några västingar med...
                          Jag ska se vad jag kan göra. Jag ska ha er i åtanke. För det vore super roligt om ni kom upp.
                          FISHLOVERS
                          Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                          En glad "svenssonakvarist"

                          Kommentar

                          • Mogwai
                            • November 2002
                            • 3021

                            #43
                            Jag har lite svårt att anmäla mig, eftersom jag inte vet hur jag kommer att må, eller rättare sagt hur frisk jag kan komma att vara då ju.
                            Sen kanske det blir så att under sommaren så kan det bli en semestertripp nån dag med en skärgårdsbåt till dessa delarna av skärgården ju.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...