HALLANDS akvaristerna?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #16
    Vi blev 4 personer som kom iväg från Halland. Det tog ett litet tag innan vi lycklades leta oss fram till lokalen. Men danskarna visste att vi var på väg så de väntade in oss. Det var så trångt om saligheten så att alla fick inte ens plats inne i auktionssalen. Dock fanns en servering där det blev mycket fisktjöt samtidigt som det slank ner en del gröna tuborg o röda pölser. Denna gång var det Nivå klokkedals akvarieförening som stod för arrangemanget. Och i källaren fanns också deras klubblokal med ett 15 tal kar att betrakta. Vi var gott om svenskar där då Maf slöt upp med ett par bilar. Auktionen var uppdela i två delar o emellan auktinsdelarna höll Jan Bastian från tropica ett uppskattat växtföredrag.
    Detta var första auktionen för de tre danska föreningarna och de var nog lite överrumplade över den stora tillströmmnigen av folk. Men vi blev mycket väl bemötta och hälsades välkommna till nästa auktion då de lovade att vara bättre förberedda. När det gäller priser så var det nog ungefär i nivå som Gbg ciklidgrupps auktioner, men Tropica hade ställt upp med en hel del fina växter. Även lotterierna var välsponsrade och 1:a pris var t.ex ett nytt kar på 180 liter med armatur.
    Sedan hann vi med ett besök i Birkeröd också hos Noahs arks diskus. Och säger bara för min del blev det besöket betydligt dyrare än auktionen. Bilder från auktionen hittar ni här
    http://www.akvadag.dk/billeder.html
    Som sagt en trevlig dagstur och det blir nog mer danska auktioner för mig.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #17
      Jasså köpt mer dyringfisk nu då ????

      Funderar på att besöka dig Kaj nästa tisdag om du kan hålla dig hemma.
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #18
        Här kommer lite fiskbilder från Lördagens möte i Laholm. Stora saker i flerkilosklassen. Kul o se dem live. Nästa aktivitet blir Mafs auktion.
        Bifogade filer
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        Arbetssätt...