Akvarieauktion i Malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Akvarieauktion i Malmö

    Hej

    Igår var det dags för Malmös akvarieföreningars årliga stormöte, då de tre akvarieföreningarna i Malmö samlas för ett gemensamt möte. Mötet gick traditionsenligt av stapeln på Malmö museum och för inträdesavgiften (40 kr) fick man även se museets akvarieavdelning.

    På dessa möten är det förutom kunniga och spännande föredragshållare prisutdelning för malmömästerskapen i odling och vackraste akvarium (hempristävlan). Vi fick se ett bildspel på de akvarium som tävlade och det är tydligt att det finns en hel del riktigt snygga akvarium ute i stugarna i Malmötrakten.

    Kvällens allra största behållning för min del var dock auktionen! Själv har jag platsbrist så jag fyndade bara fyra Lamprologus congoensis för ynka 60 kr (det var ingen som bjöd före mig men jag hade inte mage att börja med startbudet 20 kr).

    Prisnivån var mycket varierande, en del fisk gick för riktiga struntsummor, likaså gjorde de helt nya innerfilter och doppvärmare som auktionerades ut. Några fiskar var det betydligt större konkurrens om och där sköt priserna i höjden, även om det var en bit till affärernas priser.

    Förra helgen var medlemmarna i Malmö Akvarieförening, tillsammans med akvarister från Halland i Köpenhamn och besökte byens bästa akvarier samt en akvarieutställning och det offentliga akvariet Danmarks Akvarium. Det var också riktigt kul. Och billigt eftersom MAF sponsrade sina medlemmars entrébiljetter på Danmarks Akvarium.

    Det är kul och givande att vara med i en akvarieförening! Try it!

    Senast redigerad av daniel_i_malmö; 17 November 2005, 12:54. Anledning: lägga till länk
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Mina nyköpta vijetor har redan ägg i en upponer vänd kruka i sitt tillfälliga hem i kuben
    Skitskoj .....dom små måste kunna käka artemia va ?
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 20 November 2005, 10:48.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Visst äter dina Apistoyngel artemia. Kul att de lekte så snart, det var kanske det du visste när du bjöd över dig själv
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Ursprungligen postat av Guy Palm
        Visst äter dina Apistoyngel artemia. Kul att de lekte så snart, det var kanske det du visste när du bjöd över dig själv
        Angående det där med att bjuda över mig själv så e de så att jag hör ju bara på ena örat och därför e de lite svårt att höra varifrån allt ljud kommer.
        Iaf så var jag helt säker på att det var en som satt till vänster om mig som bjöd 110:- så därför sa jag 120:-

        Enda anledningen att jag bjöd högre där Guy :o
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...