Expedition Brasilien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Expedition Brasilien

    Föredrag och månadsmöte hos Malmö Akvarieförening
    Tordag 10 november

    Expedition Brasilien
    Jesper, Magnus och Andreas visar bilder och berättar om fångstturen till Brasilien 2004.

    Vid den här tiden förra året gjorde några medlemmar i Malmö Akvarieförening en mycket spännande och flera veckor lång resa på Amazonasfloden. Nu får vi alla chansen att ta del av detta akvaristiska äventyr!

    Dessutom på mötet: lotteri, akvaristisk tippatävling, fika mm.

    Mötet äger rum i vår lokal på Branteviksgatan 40. Mötet börjar kl 19.00.

    Alla akvarieintresserade är välkomna!

    Kommande aktiviteter i Malmö akvarieförening:
    12 november
    Köpenhamnstur
    Missa inte chansen att åka till Köpenhamn med MAF! Först gör vi en rundtur till de bästa akvarieföreningarna sedan åker vi till Danmarks Akvarium och beskådar dels det offentliga akvariet dels KAKs akvarieutställning. Anmälan senast på mötet 10 nov.

    12-13 november
    Akvarieutställning i Köpenhamn
    Storköpenhamns akvarieförening arrangerar akvarieutställning på Danmarks akvarium. Malmö Akvarieförening finns representerad med akvarium.

    16 november
    Stormöte
    Malmös akvarieföreningars årliga akvaristiska stormöte på Resturan Vega på Malmö Museum. Denna gång står Akvarievännerna i Malmö värdar. Lyssna på intressanta föredrag och passa på att besöka Malmö Museums akvarium. Förutom föredrag blir det prisutdelning, redogörelse av Malmömästerskapen i odlling och hempris samt akvaristisk auktion. Mötet startar 1830, insläpp från 1800.

    8 december
    Månadsmöte
    Jan Lyngdorff kommer och håller tre korta föredrag. De som hört honom berätta tidigare vet att han alltid har mycket intressanta och underhållande saker att berätta. De planerade föredragen är Mina vinnarakvarium på utställningar genom åren,Så håller jag mina färggrodor samt Odling av dvärgciklider.

    Mer information på www.malmoakvarieforening.se
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
Arbetssätt...