Grattis Christian som fått både en Oscar och en Oscaria!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #46
    Tänkte inte svara men kan inte låta bli.

    Att hacka på en eldsjäl för hobbyn. Hur tänker man??? Iofs är det lättare när man kan var anonym. Men lågt tycker jag.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #47
      NU har i alla fall Christian Oscars-tallriken överlämnats till Christian - se foto sist i Akvariets dag-artikeln http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=359
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #48
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Tänkte inte svara men kan inte låta bli.

        Att hacka på en eldsjäl för hobbyn. Hur tänker man??? Iofs är det lättare när man kan var anonym. Men lågt tycker jag.
        Uppenbarligen tycks dock SPQR vara känd av Kjell eftersom han kallar honom för Björn. Så anonymiteten tycks enbart gälla oss andra...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #49
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          NU har i alla fall Christian Oscars-tallriken överlämnats till Christian - se foto sist i Akvariets dag-artikeln http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=359
          haha han ser glad ut på fotot
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • SPQR
            • September 2005
            • 14

            #50
            Ursprungligen postat av swetrot
            Men kära nån då, SPQR? Vem vill du se som oscarian nästa år? Vad är det man skall belöna? Kom med lite mer än bara en massa jämmer... :-)
            Lägg ner SARF och deras utmärkelser. SARF är en kvarleva från 20-talet, inte ens tidningen "Akvariet" fungerade längre på 90-talet och fick läggas ner. Besöker man en akvarieförening i dag består den mest av reliker födda före och under det senare världskriget. I alla typer av intresseorganisationer är rekrytering av ungdomar viktig, dock ej inom SARF. Nu tror man att en webbsite där alla känner alla och kritik är "förbjudet" skall föra akvaristiken framåt.(Delar ut priser till en "webbmaker" för siter som inte har med SARF att göra!)
            Problemet är att "siter" som denna där alla skriver snällt och är artiga skiljer sig enormt mot de flesta forum som tilltalar unga idag.("Uppfostringsforum" blir aldrig utvecklande.) Anonymitet är självklar, jag vet inte vem årets Oscarsvinnare är och skiter fullständigt i hans person precis som jag är totalt ointresserad av vad folk heter eller bor som uttalar sig här.Detta nästan sjukliga personintresse och "alla känner alla" mentalitet är också helt annorlunda än på ett "modernt" forum.
            Akvariehobbyn kommer sakta men säkert att dö ut, hobbyn attraherar inte tillräckligt många unga för att den skall kunna leva vidare.
            Senast redigerad av SPQR; 19 October 2005, 11:39.

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #51
              Ursprungligen postat av SPQR
              Problemet är att "siter" som denna där alla skriver snällt och är artiga skiljer sig enormt mot de flesta forum som tilltalar unga idag.
              eehh om du tittar igenom alla inlägg ja gjort så kommer du se att långt ifrån alla skriver snällt.
              själv tycker jag det känns gott att inte varannat ord är nåt i stil med "fan helvete jävla skit etcetera" men om det nu klassas som "snällt" så jovisst då får du väl tycka det.

              artiga kan jag inte direkt påstå att alla här är långtifrån.

              jag kan inte se nån direkt skillnad på detta forumet.
              forumet jag själv är huvudadministratör för eller dom andra 2 forumen jag ofta besöker och dom 10-12 forum jag tittari in på då och ibland så jag undrar fortfarande vad drt du egentligen klagar på.
              det enda forum jag hittills varit på där folk har varit spydiga och elaka har varit moppenet och skulle detta forum bli som de forumet skulle dom flesta här gå nån annanstans.

              personligen anser jag att Kjell av en eller annan orsak inte alltid bryter vissa diskussioner då dom blir lite för hetsiga så att man inte skulle få prata ut är också inte rätt.
              hade Kjell kört stasimetoder härinne hade ju dina inlägg spqr varit raderade och de säger ju också en del om den frihet som finns härinne om att skriva vad man vill.

              .Detta nästan sjukliga personintresse och "alla känner alla" mentalitet är också helt annorlunda än på ett "modernt" forum.
              okay!!! låter väldigt skevt.
              vad är det för fel med att man vill prata om mer än bara akvarism ?
              vad är det för fel att träffas och ha kräftskiva som en dle hade för ett tag sen ?
              eller en resa till danmark ?
              vad är det för fel om en del göteborgare vill träffas och titta på varandras akvarier prata och ha kul ?
              får intrycket av att du spqr är ute efter ett samhälle där ingen pratar med varann, låter iallafall så
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #52
                Nu tror man att en webbsite där alla känner alla och kritik är "förbjudet" skall föra akvaristiken framåt.(Delar ut priser till en "webbmaker" för siter som inte har med SARF att göra!)
                Jag tror nog att du har missuppfattat sidor som Zoopet.com och Ciklid.se. Det är inte bara forumsidor. Om du tittar på 1:a sidorna så hittar du hur mycket information som helst om vår hobby. Jag tror nog att det är många som ytterst sällan söker sig till forumet utan utnyttjar den information som finns där. Sedan att akvarister bara är en samling gamla stofiler är helt fel. Det är nog ganska länge sedan du besökte någon förening.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #53
                  Ursprungligen postat av Guy Palm
                  Sedan att akvarister bara är en samling gamla stofiler är helt fel. Det är nog ganska länge sedan du besökte någon förening.
                  skulle påstå att snittåldern är bra mycke lägre än många tror.
                  är 26år själv känner till och pratar med flera härinne som är under 20år.
                  om ja inte minns helt fel är en av dom bara 11år.
                  dom flesta härinne skriver med ett bra vårdat språk vilket gör att man lätt kan få intrycket av att dom flesta är äldre än dom egentligen är.
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  • Tant Nancy
                    • April 2002
                    • 5407

                    #54
                    Du kan gärna få komma till ett möte i vår förening Björn! Den heter Glada Fisken och vi har inte överdrivet många medlemmar över 40 år...
                    MvH
                    Tant Nancy
                    www.gladafisken.aqualogen.se
                    Mitt fotogalleri
                    Dagbok
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Magnus W
                      • March 2003
                      • 247

                      #55
                      Ursprungligen postat av SPQR
                      SARF är en kvarleva från 20-talet ... Fel.
                      Besöker man en akvarieförening i dag består den mest av reliker födda före och under det senare världskriget. Fel.
                      I alla typer av intresseorganisationer är rekrytering av ungdomar viktig, dock ej inom SARF. Fel.
                      ... en webbsite där alla känner alla och kritik är "förbjudet" ... Fel.
                      (Delar ut priser till en "webbmaker" för siter som inte har med SARF att göra!) Ja, och ..? SARF gillar folk som stödjer akvariehobbyn. Vem har sagt att Oscar bara delas ut till SARF-folk?
                      Problemet är att "siter" som denna där alla skriver snällt och är artiga skiljer sig enormt mot de flesta forum som tilltalar unga idag. Har du någon grund för detta påstående?
                      ("Uppfostringsforum" blir aldrig utvecklande.) Har du någon grund för detta påstående?
                      Anonymitet är självklar ( ... ) Detta nästan sjukliga personintresse och "alla känner alla" mentalitet är också helt annorlunda än på ett "modernt" forum. Har du någon grund för detta påstående?
                      Akvariehobbyn kommer sakta men säkert att dö ut, hobbyn attraherar inte tillräckligt många unga för att den skall kunna leva vidare. Har du någon grund för detta påstående?
                      Bäste SPQR; om du skall vräka ur dig ett antal svepande generaliseringar, och måla med den breda penseln, så skulle det hjälpa om du hade någon grund för det du säger. Undersökningar, enkäter, källor, vad som helst. Men nu är det bara ditt eget tyckande, och eftersom du är anonym så har vi ingen aning om ifall ditt tyckande är något att beakta. Det skulle också hjälpa din argumentation om du inte kastade ur dig uppenbart felaktiga påståenden.

                      -- MW
                      Plats här för fyndig signatur

                      Kommentar

                      • SPQR
                        • September 2005
                        • 14

                        #56
                        Ursprungligen postat av Magnus W
                        Ursprungligen postat av SPQR
                        SARF är en kvarleva från 20-talet ... Fel.
                        Besöker man en akvarieförening i dag består den mest av reliker födda före och under det senare världskriget. Fel.
                        I alla typer av intresseorganisationer är rekrytering av ungdomar viktig, dock ej inom SARF. Fel.
                        ... en webbsite där alla känner alla och kritik är "förbjudet" ... Fel.
                        (Delar ut priser till en "webbmaker" för siter som inte har med SARF att göra!) Ja, och ..? SARF gillar folk som stödjer akvariehobbyn. Vem har sagt att Oscar bara delas ut till SARF-folk?
                        Problemet är att "siter" som denna där alla skriver snällt och är artiga skiljer sig enormt mot de flesta forum som tilltalar unga idag. Har du någon grund för detta påstående?
                        ("Uppfostringsforum" blir aldrig utvecklande.) Har du någon grund för detta påstående?
                        Anonymitet är självklar ( ... ) Detta nästan sjukliga personintresse och "alla känner alla" mentalitet är också helt annorlunda än på ett "modernt" forum. Har du någon grund för detta påstående?
                        Akvariehobbyn kommer sakta men säkert att dö ut, hobbyn attraherar inte tillräckligt många unga för att den skall kunna leva vidare. Har du någon grund för detta påstående?
                        Bäste SPQR; om du skall vräka ur dig ett antal svepande generaliseringar, och måla med den breda penseln, så skulle det hjälpa om du hade någon grund för det du säger. Undersökningar, enkäter, källor, vad som helst. Men nu är det bara ditt eget tyckande, och eftersom du är anonym så har vi ingen aning om ifall ditt tyckande är något att beakta. Det skulle också hjälpa din argumentation om du inte kastade ur dig uppenbart felaktiga påståenden.

                        -- MW
                        När Du påstår att en utsaga är felaktig utan att bevisa motsatsen så "vräker Du själv ur Dig ogrundade argument".
                        Vilka är "vi"?? Klubben för inbördes beundran?? Eller skriver Du om Dig själv i tredje person (tror kanske att Du är regent,(tyder på förvrängd verklighetsuppfattning)).På vilket vis skulle mitt personnummer påverka "Er" i frågan om mina utsagor är värda att beakta???

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #57
                          Tycker uppriktigt sagt att ni kan skita i SPQR - han är och har alltid varit en gnällspik som aldrig har tillfört något positivt till akvariehobbyn. Tidigare var han hjärtligt avskydd på ciklid.se - nu skriver han sin dynga här.
                          När han var som värst på ciklid.se så fick jag flera mail från folk som träffat honom och han beter sig på samma sätt privat och är därför hjärtligt avskydd bland de allra flesta.
                          Att bemöta honom är rätt meninsglöst - tyck istället synd om honom - han har helt klart grava problem i sitt umgänge med andra människor.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Magnus W
                            • March 2003
                            • 247

                            #58
                            Ursprungligen postat av SPQR
                            När Du påstår att en utsaga är felaktig utan att bevisa motsatsen så "vräker Du själv ur Dig ogrundade argument".
                            Vilka är "vi"?? Klubben för inbördes beundran?? Eller skriver Du om Dig själv i tredje person (tror kanske att Du är regent,(tyder på förvrängd verklighetsuppfattning)).På vilket vis skulle mitt personnummer påverka "Er" i frågan om mina utsagor är värda att beakta???
                            OK. Jag hugger.
                            1. SARF grundades inte på 1920-talet
                            2. Den överväldigande majoritetan av alla akvarieföreningar har en medianålder under 60 år.
                            3. Du kan inte presentera något stöd för ditt påstående att ungdomsrekrytering i SARF inte är viktig.
                            4. Varken på Zoopet eller på NCS känner alla alla, inte heller är kritik förbjudet. Den här tråden är bevis nog.
                            5. Akvariets Oscar delas ut till den som gjort något för att stärka akvariehobbyn -- inte SARF.
                            6. Du presenterar inget som helst stöd för dina generaliserande påståenden om ungdomars forumvanor eller vart akvariehobbyn är på väg.

                            Jag är inte ett dugg intresserad av ditt personnummer, men i avsaknad av några som helst uppgifter om vem du är så väger dina åsokter väldigt lätt. Man får bilda sig en uppfattning om vem du är på grundval av vad du skriver. Bitter, asocial och forumtroll är ord som dyker upp ...

                            Vilka är "vi"? Det är vi som läser den här tråden.

                            Och om du inte lyckas hitta en enda skribent som håller med dig så kan det tänkas att det är en indikation på att du har fel.

                            Tack för mig i den här tråden -- MW
                            Plats här för fyndig signatur

                            Kommentar

                            • RÖDLÖGA
                              • February 2002
                              • 3931

                              #59
                              Ja mycket ska man läsa men det här var löjligt. Det är mycket jag skulle vilja skriva men jag nöjer mig med att hålla med er andra. Ilskan kokar i mig men mest skäms jag nog över att behöva dela namn med en sån insnöad site-hullugan. Grattis Christian du gjorde tydligen någon avundsjuk.
                              FISHLOVERS
                              Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                              En glad "svenssonakvarist"

                              Kommentar

                              • NiXoN
                                • December 2003
                                • 2068

                                #60
                                Ja man får väl gratulera, fast jag inte ens vetat om priset existens.
                                SPQR=lol

                                Kommentar

                                Arbetssätt...