Grattis Christian som fått både en Oscar och en Oscaria!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #61
    Apropå utmärkelser så pratade jag och Christian igår lite löst om att vi skulle instifta en annan utmärkelse här på Zoopet - årets Zoopet goldis.

    Vinnare skulle få någon form av diplom - och ett pris kanske en special T-shirt eller nåt sånt.

    De som skall premieras kan t.ex. vara sådana som varit extra hjälpsamma (med expertråd och/eller nybörjarråd) här på Zoopet, det kan vara de som sprider bra stämning här i forumet etc..
    Nominera kandidater skall alla kunna göra (dvs även icke goldisar), sedan utser juryn (dvs jag och Christian) t.ex. 3 finalister där sedan alla goldmedlemmar (enda sättet att kontrollera att det inte sker otillbörlig röstning) får rösta på en av dessa så att vi får fram en vinnare.

    Vad tror ni om detta.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #62
      I och för sej skulle det göra några goldisar mer inriktade mot de mål du anger vilket kanske skulle vara ett plus för sej.
      Men annars tycker jag i princip illa om "employer-of-the-month" och liknande idéer.
      Jag har aldrig gillat vare sej tävlingar eller "tävlingar" - visserligen lite vänsteristiskt 60-tal över de här tankarna...
      PS den här idén faller under beteckningen "tävlingar" - Teacher's pet... och liknande.
      Det fanns förra året en tråd om vilken favvis man hade på zoopet - det här är väl närmast att sanktionera den typen av tänkande faktiskt...
      Ärligt talat...
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #63
        Ligger en del i det du skriver

        Fler som har synpunkter på vårt förslag - det rörde sig bara om löst spånande från vår sida eftersom vi på något sätt ville lyfta fram några av alla de som hjälper till här i forumet - men det kanske inte är rätta sättet.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #64
          Jag vill nog hålla med erikthur och hans tankar angående att kora årets goldis som är baserat på snällhet och genorisitet med hjälp. Det finns många som skriver jätte mycket om allt och som på sitt vis hjälper till många och de finns de som bara skriver lite grann som som kan hjälpa många med genom sökfunktionerna som finns.

          Personligen har jag en som är min favvis när det gäller växter, men det finns säkert ett 20 tal som är lika duktiga och hjälpsamma. Har en favvis när det gäller sjukdommar och en massa andra som också som har hjälpt mig mycket. Jag vill inte välja en som årets zoopetare. Jag tycker alla som skriver något som hjälper någon annan är en mycket värdig vinnare, alltså har vi massa vinnare till en sådan titel.

          Vi har ju ett forum som bygger på våra erfarenheter, tankar och sunda förnuft, med hjälp av allas inlägg som på något sätt hjälper andra. Ibland kan det vara så att ett stöd kan vara fint nog när tex ens fisk har dött.
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • qenzo
            • February 2005
            • 1747

            #65
            Bamsegrattis från mig!!!!
            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

            Kommentar

            • RÖDLÖGA
              • February 2002
              • 3931

              #66
              Skön, nu är tråden inne på rätt linje igen.
              FISHLOVERS
              Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
              En glad "svenssonakvarist"

              Kommentar

              • martal
                • May 2004
                • 618

                #67
                Hej.
                Tycker det är en jättebra ide.
                Visserligen kommer jag väl aldrig att höra dit:-):-) men det finns sajter där man har t.ex Hetast just nu(vad som är mest aktuellt vid tillfället),topp poäng(betygsättning på inlägg) samt Topp tio skribenter(den som skrivit flest inlägg):-).
                MVH Marita
                Senast redigerad av martal; 19 October 2005, 23:17.
                Det här behöver du veta
                www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                Kommentar

                • Olle A
                  • January 2002
                  • 1660

                  #68
                  Ett stort GRATTIS till Christian som är en mycket värdig oscarsvinnare!!!

                  Detta att premiera zoopetare som har bidragit med mycket kunskap, trevlig stämning o s v är nog inte fel. Men det bör inte utformas som en tävling utan mer handla om uppmuntran. Finns det flera värdiga mottagare ska alla kunna få denna uppmuntran, och skulle det mot förmodan inte finnas någon som har utmärkt sig ska man inte plocka "en ur högen" utan helt enkelt låta bli. Naturligtvis ska det vara kvalitet som premieras, inte t ex den som har skrivit flest inlägg.

                  Olle

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    #69
                    Ursprungligen postat av Lars-Olof Arvids
                    Naturligtvis ska det vara kvalitet som premieras, inte t ex den som har skrivit flest inlägg.
                    aahh varför inte räkna antal inlägg då hade ja legat långt framme

                    skämt åsido ska man köra nåt så skall det tänkas igenom ordentligt annars blir det bara struligt.
                    kvalitet framför kvantitet sättet att skriva stämningen man sprider.
                    mycket att tänka på.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #70
                      Grattis till nytillskottet i faniljen



                      Ytterligare en anledning till att gratta Christian - idag kl. 16.20 föddes hans andra dotter.

                      Jättegrattis till hela familjen dvs mamma Elin, pappa Christian, storasyster Emma och nu lillasyster Oscaria!!!!!!!!!!!!!!
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Raven
                        • February 2005
                        • 15385

                        #71
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Ytterligare en anledning till att gratta Christian - idag kl. 16.20 föddes hans andra dotter.
                        instämmer.
                        ett stort grattis och lycka till med den lilla
                        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                        Faktatråd Om AkvarieVatten
                        Växtakvaristernas Paradis

                        Kommentar

                        • fluander
                          • October 2003
                          • 276

                          #72
                          Ett stort grattis!!
                          fluander
                          zoonen.se

                          Kommentar

                          • muppins
                            • September 2002
                            • 1629

                            #73
                            Grattis!
                            /muppins


                            Kommentar

                            • elinor
                              • February 2003
                              • 1323

                              #74
                              Grattis!
                              Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                              Kommentar

                              • Tant Nancy
                                • April 2002
                                • 5407

                                #75
                                Grattis Christian!!!

                                Oscaria var ju ett givet namn... det pratade vi om i bilen hem från Uppsala faktiskt! Tur att det blev en dotter, Oscar är ju ett så himla vanligt namn!!!
                                MvH
                                Tant Nancy
                                www.gladafisken.aqualogen.se
                                Mitt fotogalleri
                                Dagbok
                                Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...