Oslo Akvarieklubbs jubelsymposium 2005!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ingridbo
    • October 2005
    • 4

    Oslo Akvarieklubbs jubelsymposium 2005!

    Oslo Akvarieklubbs Symposium 2005

    Helgen 29. og 30. oktober er det igjen klart for akvariesymposium i Oslo! Årets symposium går av stabelen holdes på Linne Hotell, mellom Bjerke og Linderud. Det skal holdes flere foredrag og en kvalitetsauksjon. Det ser blant annet ut til at Shane Linder tar med seg en del spennende levendefødende fra Mexico til auksjonen. Hvilke arter det blir vil det informeres om senere. Og selvfølgelig er det fest og moro på lørdagen! Av tekniske årsaker utgår Ivar Bernhardsens foredrag om corydoras, det jobbes på spreng for å finne en verdig erstatter. Det er nå snart for sent å melde seg på, så ikke nøl!!!

    Årets foredragsholdere er:

    Harro Hieronimus:
    Harro er fra tyskland og er 48 år. Han har vært lederen i den tyske foreningen for levendefødere siden 1992, og har vært på flere reiser for å studere fisk, blant annet i Mexico. Han er også grunnleggeren og lederen av The International Rainbow fish society", som ble stiftet 1986. Han har dessuten skrevet flere bøker om både levedefødere og regnbuefisk.

    Shane Linder:

    Shane er opprinnelig fra USA, nå bosatt i Mexico, og kan svært mye om maller og deres liv. Han er kjent fra Planet Catfish og Shanes world på internett. Foredragene hans blir følgelig om maller.

    Programmet for helgen

    Lørdag:
    • 12.00: Fremmøte og informasjon
    • 12.30: Harro Hieronimus: Regnbuefisk
    • 14.00:
    • 15.00: Innsjekking
    • 16.00: Harro Hieronimus: Levendefødere
    • 17.00: Omkledning m.m
    • 20.00: Festmiddag, med etterfølgende fest.
    Søndag:
    • 09.30 - 10.30 Frokost
    • 10.30 - 11.00 Utsjekking
    • 11.00: Shane Linder: Maller/reiseforedrag
    • 13.30: Shane Linder: Maller/reiseforedrag
    • 15.00: Kvalitetsauksjon: Alle objekter skal godkjennes på forhånd.
    Priser

    Romprisene blir:
    • 850,- pr enkeltrom
    • 650,- pr pers i 2 sengs rom (eller 1300 pr rom)
    For medlemmer av OAK:
    • 730,- pr enkeltrom
    • 530,- pr person i dobbeltrom (altså 1060,- pr rom)
    Dette inkluderer overnatting med frokost, middag på lørdag kveld og foredrag.

    OAK medlemmer
    • Kun foredrag 30,- per dag
    • 2 retters middag kr. 190,- p.p.
    Ikke-medlemmer
    • Kun foredrag 35,- per dag.
    • 2 retters middag 210,-
    Middagen blir: Lammestek med timianskysaus, ristet sopp, sauterte grønnsaker, fløtegratinerte poteter. Sjokolademousse til dessert.

    Det vil bli mulighet til å kjøpe seg en rimelig lunsj på stedet.
    Om dere har cøliaki, er vegeterianer eller av annen grunn ikke kan spise denne maten må du si ifra når du melder deg på!

    Ta kontakt om du kun ønsker å være med på foredrag eller middag.

    http://www.akvarieklubb.no/images/hotellinne.jpg Om hotellet

    Hotell Linne er sentralt beliggende og lett å finne. Det ligger mellom Linderudsenteret og Bjerkebanen. Med bil er det adkomst fra Trondheimsveien, Strømsveien eller Østre Akersvei. Det vil bli skiltet med våre velkjente gule fisker. Det er gratis pakering på hotellet.

    T-bane: Linje 5 Vestli. Gå av på Vollebekk stasjon. Det blir skiltet med fisker fra stasjonen.

    For påmelding: anne.waal(snabel-a)dressur-web.nu
    Senast redigerad av ingridbo; 14 October 2005, 13:05.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Kan verkligen rekommendera alla som har möjlighet att ta sig till Oslo ovannämnda helg - verkar vara högklassiga föredragshållare.
    Själv har jag hört Harro några gånger och han är en mycket duktig akvarist och hans föredrag hålls dessutom på en mycket lättförståelig engelska.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Kan väl bara tillägga att programmet nu har blivit ännu bättre genom att en föredragshållare har blivit inlagd kl. 14.00 (se Utställningar och möten) - det rör sig om en verklig expert

      Observera dock att jag faktiskt inte hade en susning om detta när jag skrev ovanstående inlägg
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Är nu hemma igen efter att ha varit borta 4 dagar - först 2 på möte hos Djurskyddsmyndigheten i Skara och sedan 2 i Oslo på det ovan nämnda Akvariesymposiet i Oslo.

        En mycket trevlig helg i Oslo med en väääääääldigt lång natt mellan lördag och söndag.
        Shane var en ny bekantskap för mig som föredragshållare och han visade sig vara mycket bra och intressant att lyssna på. Harro hade jag ju hört tidigare så han visste jag redan var bra.
        Sammanfattningsvis en mycket lyckad helg med lyckade föredrag och mycket fisksnack med trevliga norrmän.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...