Zoomässa i Göteborg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    Zoomässa i Göteborg?

    Jag har hört ryktas om att det ska vara en zoomässa i Göteborg i höst. Finns här någon som känner till detta och kan berätta lite om när-var-hur?

    Olle
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    kollat på www.gcg.se ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Har också hört ryktena - enligt uppgift så skall också GCGs styrelse träffa några från Naturhistoriska Riksmuseet i slutet av denna vecka för att diskutera saken.
      Har dock inga som helst närmare detaljer - om det rör sig om en stor ustställning eller om det handlar bara handlar om några akvarier utplacerade på ett strategiskt ställe.
      Men besked kommer säkert inom kort.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Olle A
        • January 2002
        • 1660

        #4
        Är det fortfarande ingen som vet något?

        Olle

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Jag skrev om det i denna tråd igår http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=80080
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1660

            #6
            Jag läste det, men förstod inte att det var samma sak. Jag hade fattat som att det skulle vara en mässa med alla möjliga djur i höst, inte en ciklidutställning i januari. Men visst är det roligt att det händer något akvaristiskt i Göteborg! På Naturhistoriska muséet är jag ju ändå ganska ofta så jag får säkert tillfälle att se utställningen.

            Olle

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Har för mig att GAF skulle delta med några akvarier på någon slags djurutställning.
              Men jag kommer inte ihåg när eller var eller vem som arrangerade - det rörde sig dock bara om några få akvarier.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                #8
                Är det inte husdjursmässan som börjar idag ni menar. Enligt deltagarförteckningen finns där iallafall inte mycket akvaristiskt. http://www.numeramassor.com/EventDisplay.asp?id=361
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #9
                  Det var nog den - fast GAF står ju inte med bland utställarna så det blev väl inget av med det hela och som Kaj skriver så mycket akvaristiskt verkar det inte vara direkt.
                  Satsa hellre då på Ciklidgruppens utställning
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Anledningen till att inte GAF ställde ut var
                    1/ Det blev för dyrt. De skulle få betala en del till mässarrangören + kostnaden för el och mattor i montern
                    2/ De fick inte ihop tillräckligt med akvarier - en starkt bidragande orsak till detta var att de hade för kort tid på sig.

                    Har för övrigt varit på ett GAF-möte idag där Seppo Rapinoja höll ett mycket bra föredrag om livet under och över vattenytan i Thailand. Jag rekommenderar verkligen olika föreningar att ta kontakt med Seppo och be honom komma och hålla föredrag.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...