Bollmoras storauktion på söndag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Åhlander
    • May 2002
    • 213

    Bollmoras storauktion på söndag

    Vi i Bollmora AK välkomnar dig till vår höstauktion. Ta chansen att fynda växter, fiskar och tillbehör, eller kanske sälja något.

    För vägbeskrivning och mer information, besök gärna vår hemsida www.bollmoraakvarieklubb.org .

    Du kan också besöka vårt forum för dagsfärsk info, t.ex. hur många poster som är förbokade. https://www.bollmoraakvarieklubb.org...um/default.asp

    Välkommen!
  • micke eklund
    • November 2002
    • 680

    #2
    Har du många poster som ska säljas så går det utmärkt att förbeställa etiketter av mig genom att skicka ett mail till....
    mickerolandeklund@hotmail.com
    Fördelen med att förbeställa är att det kommer gå mycket snabbare och smidigare vid inlämningen av poster.

    Det jag behöver veta är namnet och om du tillhör någon akvarieförening samt ett telefonnr. Finns det inte möjlighet att stanna tills alla poster är sålda så går det utmärkt att lämna kontouppgifter så sätts pengarna in efter auktionen.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Lycka till - kul med era jätteauktioner som ni lyckas få till i Stockholm.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • swetrot
        • April 2003
        • 966

        #4
        Jag var inne och kikade nu, och såg att det var nästan 700 poster föranmälda. Det blir säkert en bit över 1000 poster innan allt är inräknat.

        Ett fullständigt eldorado för att hitta enormt stora och vackra växter, ciklider, lekpar av ancistrus och sclarer, foder, odlingsvarianter av guppy, någon discus, växtnäring eller kanske en riktigt gammal Platy-stam som inte avlats sönder. Allt är möjligt på dessa auktioner har jag märkt.

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #5
          Finns det en lista på förbokade poster att titta på??? Jag hittar inte den... tror ni någon kommer sälja akvarium?
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          • swetrot
            • April 2003
            • 966

            #6
            Det finns ingen lista, men det brukar vara några akvarier till salu, även om kanske inte auktioner är världens bästa ställe att sälja sådant på. (Akvarier är stora, lokaler är små, besökare är många och man vill besiktiga ett akvarium innan man köper det).

            Kommentar

            • dl_4711
              • June 2005
              • 82

              #7
              Visning?

              Liten fråga inför morgondagen: hur funkar det med visning? Överallt står att inlämning är 10-11.45 och att första utrop är 12. Men är det visning mellan 10-12 eller står grejerna ute så att man kan kolla på dem under ropandet eller hur funkar det?

              (Jag har som ni förstår aldrig varit på akvarieauktion förut.)
              ///
              Dan L

              Kommentar

              • micke eklund
                • November 2002
                • 680

                #8
                Nu har vi stängt förbokningen och den slutade på 790 förbeställda poster.


                Liten fråga inför morgondagen: hur funkar det med visning? Överallt står att inlämning är 10-11.45 och att första utrop är 12. Men är det visning mellan 10-12 eller står grejerna ute så att man kan kolla på dem under ropandet eller hur funkar det?

                (Jag har som ni förstår aldrig varit på akvarieauktion förut.)
                Det är mycket lämpligt att vara där i god tid och spana in posterna samtidigt som dom lämnas in. Vi kommer även ha pauser under auktionen då man kan gå runt och titta, problemet är bara att det är väldigt mycket folk som ska titta samtidigt så jag rekomenderar starkt att vara där i god tid.
                Ett annat bra tips är att ta med anteckningsblock och notera intressanta postnr.

                Prylarna står uppradade på bord längst fram i salen och det är inte lämpligt att titta under tiden dom auktioneras ut.

                Kommentar

                • Danne_K
                  • February 2005
                  • 1034

                  #9
                  synd att ja inte såg de här tidigare.. annars hade man kanske farit ner å kollat lite får väll bli nån annan gång...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...