Växter från Tropica-besöket - Hur gick det sedan? (Zoopetklubb Väst)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    Växter från Tropica-besöket - Hur gick det sedan? (Zoopetklubb Väst)

    -Alla ni som köpte växter hos Tropica på Zoopet-klubb Väst's studiebesök hur gick det sedan? -Vore kul att veta...

    Själv köpte jag:

    Hemiathus Callitrichoides "Cuba" (inhandlades för att ersätta det bestånd som en algerna tog död på somras under en längre semester.) - Dessa står kvar i krukorna i mitt stora akvarie i väntan på att få flytta in i mitt lilla växtakvarie som tillfälligt är nedstängt pga tekniska problem. Men de växer bra.

    Rotala Wallichi - (också kvar i krukan i väntat på att flyttas över till lilla växtkaret) Samsas med med mina siamesiska algätare i stora karet. -Algätarna har aldrig tidigare fått så mycket algtabletter som nu, ...och låter Wallichi´n i stort sett vara ifred. :-)

    Nesaea Crassicaulis - (också kvar i krukan) Växer sig röd, hög och fin i mitt stora akvarie för närvarande. Får lite antydan till krulliga blad men trivs väldigt bra.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    Jag har safe-at genom att outsoursa en snutt av varje till en kontakt här på zoopet med ännumer inriktning på växtkar.. , bara ifall att mina vänder sig upp och ner ... (ruttnar bort).
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      utöver det så har jag planterat alla utom bolbitisen.
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • marcuspajp
        • July 2004
        • 448

        #4
        Jag har en del cyanoproblem som sakta men säkert börjar minska. Jag har fått rensa växterna varje dag sen jag fick hem dem, men nu börjar de växa nya blad lika fort som cyanon växer på de gamla sen jag har fått min co2-tub.
        Salt är ballt

        Kommentar

        • Tiberon
          • June 2004
          • 35

          #5
          Växterna som jag köpte fick bo i ett litet drivhus den första veckan. Vilket var intresant att se hur det gick. Anubian caffefolia sköt upp två nya blad och Ludwegia ... växte 3-4cm. De andra såg jag ingen riktig skillnad på.

          Sen de sattes i akvariet har det inte hänt något. Där är det minimal gödning för tillfället.

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            :o Våra växter står fortfarande i krukorna.... helt oplanterade.... å växer bra :o
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            Arbetssätt...