Vi som har Juwel 450 Vision

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    Vi som har Juwel 450 Vision

    Vore kul å höra vad andra har ändrat från orginal eller fixat å trixat?

    Själv så har jag ersatt Juwel jumbo filtret med botten filter från Åleds och satt en pump med blåfiltter matta i ett hörne bakom stenplattor samt satt i reflektorer på yttersta röret så man slipper bli bländad när man öppnar locket...
    Fotosidan.se
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Nu har ju jag lite SA och CA ciklider i mitt och jag har inte haft nån anledning att byta bort filtret. Jag tycker det fungerar ypperligt och passar mig å mina fiskar helt perfekt. Har väl haft akvariet sen oktober förra året nu...

    Vi satte reflektorer på alla rören för att få lite flång på växtligheten och det har verkligen varit lyckat.... om vi nu inte hade haft så glufsiga malar... Juwels egna reflektorer för karet är verkligen något jag INTE rekommenderar. Alltsomoftast så måste man lyfta bort den yttersta lysrampen och tror ni inte på f*n att de dj*kla plastfästena går sönder då??? Å singlar ned till botten, 60 cm ned... När rören är så långa så har Juwel valt att ha två kortare reflektorer på varje rör, två fästen på varje ger fyra fästen per rör, fyra rör ger 16 plastfästen. Sedan oktober har vi köpt sju paketer med nya fästen... Nu har jag hört att det är metallclips på gång. Emottages tacksamt!!!

    Å du cobra, ditt akvarium är verkligen dösnyggt!!!
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • cobra
      • December 2004
      • 1743

      #3
      Man tackar, ditt är lika bra som mitt, jag har köpt sådana metallclips för mina plast har med gått sönder köpte dom hos Herkules ligger fyra i varje paket...
      Fotosidan.se

      Kommentar

      • kentk
        • January 2004
        • 865

        #4
        Hallojs !

        Jag har som sagt haft mitt stått i kartong i typ 4-5 månader.

        Orsaken till det är att jag tänkt peta i BTN woodrock i karet och det har tagit lite tid att få fram dem, men nu sägs det att innan månadens slut så "bör" de komma i 60 cm höjd...

        Tog i dagarna bort filterkorgen med lite tips från Cobra, det var jobbigare än jag trott faktiskt, men det gick någorlunda bra med fiskelina och kemisk ren bensin..

        Har köpt 4 st arcadia reflektorer och nya Aquastar lysrör.

        Har tänkt använda bakgrunden som filter, frågan är bara vilken storlek på pump som kan vara bra, fundrar på att beställa en 1500 pump för att vara på säkra sidan och ha några att byta med för att prova sig fram..
        Vision 180L

        Kommentar

        Arbetssätt...