Akvarieintresserade i Sandviken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rob
    • January 2003
    • 147

    #31
    Butiken kanske utökar, men för min del är jag mest glad över att det finns en butik. Man kan i alla fall beställa grejer från butiken utan att behöva åka in till Gävle. Jag tycker inte man ska gnälla på butiken utan ge den en chans. Var istället glad över att det finns en butik. Om det inte passar, är det väl bara att åka in till Gävle?
    "Bättre sent än aldrig"
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

    Kommentar

    • helmbrant
      • February 2007
      • 6

      #32
      Jo självklart är det bra med en lokalbutik. Däremot så köper jag inte något argument om att man kan vara sämre för att man ligger lokalt. Har man sämre utbud på fisk/akvarieprylar än Linkans så är man lite illa ute. Men visst helt klart kommer jag att ge dem fler chanser, men om jag skall bli stamkund så krävs det mera.

      Kommentar

      • helmbrant
        • February 2007
        • 6

        #33
        Linkans har för övrigt 20% på fisk och växter nu. Jag kompletterade med två kopparbarber och en platy. Blev 44 kronor.

        Kommentar

        • Wile.E
          • March 2006
          • 80

          #34
          Ursprungligen postat av helmbrant
          Linkans har för övrigt 20% på fisk och växter nu. Jag kompletterade med två kopparbarber och en platy. Blev 44 kronor.
          Jasså...jag såg att dom reade idag...måste ju göra någonting om det skal bli konkurrens
          Allt brinner vid rätt temperatur
          http://www.plantswap.se/

          Kommentar

          • helmbrant
            • February 2007
            • 6

            #35
            Arken verkar ha 24 kar för fisk och ca 2 i varje. Några var under karantän, men räknar man lite snabbt så inser man att utbudet blir begränsat. Samtidigt kan man förstå dem för de har ju i princip behövt låna ihop till hela klabbet eftersom Arken väl kör med ett franchisingkoncept, så får ju butiksägarna stå för allt plus en viss avgift även till Arken - jag tror att det kan bli lite kvistigt.

            Bra läge annars brevid systemet och Hansens konditori och leksaksaffären. Kan nog lätt bli att man råkar handla lite hos grannarna också...

            Kommentar

            • Wile.E
              • March 2006
              • 80

              #36
              jo så kan det vara...men det är väl mest avans på hund och kattgrejor skulle jag tro....fisk ger väl inte så myckt klirr i kassan
              Allt brinner vid rätt temperatur
              http://www.plantswap.se/

              Kommentar

              • Don
                • October 2004
                • 270

                #37
                Hej glada Sandvikare!!

                Här kommer en lite sen inbjudan till vårat första möte med Gävle akvarieförening. Kolla på länken nedan, men för att kunna göra det måste ni skriva ihop den utan mellanslag.


                http://www. jxn. se/ GavleAkvarie Forening/

                //Don

                Kommentar

                • Slatan
                  • August 2009
                  • 277

                  #38
                  Hej, min närmsta zooaffär ligger i Sandviken, så jag kan väl tillhöra Sanvikare då =)
                  Nu har ju Arken flyttat, har det blivit bättre eller sämre? Har inte varit där innan flytten så....
                  -Varför är bladlöss så små?
                  -De stannar i växten!

                  54 liter akvarium

                  Kommentar

                  • NathalieBorgman
                    • June 2008
                    • 218

                    #39
                    Bättre sent än aldrig. Uppvuxen i Storvik-flytt till Årsunda- flytt till Åshammar borde räknas till Sandviken
                    Arken tycker jag är lika bra som förut efter flytten, har kanske inte jätte mycket fisk.
                    Men det börjar komma lite mer roliga fiskar nu. ett pluss är också att dom tycker att det är roligt att special beställa lite fiskar. Har beställt lite fiskar genom dom och det har gått bra ca en veckas leverans tid. Tiskleverans på tisdagar
                    Kom igen nu Sandviken

                    Kanske ska beskriva lite. Har tre akvarium som pluttrar hemma här (har precis flyttat)
                    gav bort det tredje akvarium till min lilla kusin idag. Har lite blandat med fisk för tillfället. håller på klurar på en rolig idé till mitt 100 liters just nu!

                    Kommentar

                    • Slatan
                      • August 2009
                      • 277

                      #40
                      Jag har tröttnat på Arken redan jag. Har beställt räkor där men när man ringer o kollar så säger dom bara att deras leveransbil inte kommit den veckan, dom vet inte varför, blev likadant veckan efter... Och nu har jag mailat o sagt att dom gärna får säga till när den kommer, men har inte fått nå svar så... Nu orka jag inte med dom mer
                      -Varför är bladlöss så små?
                      -De stannar i växten!

                      54 liter akvarium

                      Kommentar

                      • NathalieBorgman
                        • June 2008
                        • 218

                        #41
                        Aj då, vet att deras fiskar hamnade i uppsala för ca 2 v sedan när doms kulle ha "vatten" festival.
                        Jag gillar dom det är ju bra med ett riktigt zoo i sandviken iallfall.
                        Slipper man åka till valbo pluss att djurmagasinet inte har nån fisk garanti.

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          • April 2005
                          • 1061

                          #42
                          Ursprungligen postat av NathalieBorgman
                          Aj då, vet att deras fiskar hamnade i uppsala för ca 2 v sedan när doms kulle ha "vatten" festival.
                          Jag gillar dom det är ju bra med ett riktigt zoo i sandviken iallfall.
                          Slipper man åka till valbo pluss att djurmagasinet inte har nån fisk garanti.
                          Hej
                          I morgon kl19 är det akvarieträff på Djurmagasinet , det kommer sju stycken från Söderhamns akvarieförening också.Kvällen avslutas med pizza

                          Kommentar

                          • Slatan
                            • August 2009
                            • 277

                            #43
                            Har aldrig varit på en akvarieträff förr, vad händer på en sådan? :-)
                            -Varför är bladlöss så små?
                            -De stannar i växten!

                            54 liter akvarium

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              #44
                              Ursprungligen postat av Slatan
                              Har aldrig varit på en akvarieträff förr, vad händer på en sådan? :-)
                              Ja, man träffas pratar om fisk växter bl.a sedan brukar Djurmagasinet ge 10-20% rabatt på vissa utvalda varor. Vi brukar avsluta kvällen med att gå och äta pizza.

                              Kommentar

                              • Rob
                                • January 2003
                                • 147

                                #45
                                Längesen någon skrev något i den här tråden. Frågan är om det har tillkommit några fler akvarister i Sandviken?
                                "Bättre sent än aldrig"
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                                Kommentar

                                Arbetssätt...