förening i sundsvall??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svensdotter
    • March 2005
    • 247

    förening i sundsvall??

    hej,

    finns det ingen akvarieförening i sundsvall?
    kanske nån som vill starta en?
    blondin!
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    Inte vad jag vet men ja e gjärna me i en
    Bor själv i Hudiksvall ja har frågat förrut om en förening men har då ba blivi hänvisat ti söderhamns akvarie förening.
    Tobbe
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • svensdotter
      • March 2005
      • 247

      #3
      aha, ja det såg lite tomt ut på kartan över föreningar kan man säga

      Har ingen erfarenhet av föreningsverksamhet själv, men borde man inte kunna ta reda på lite om hur man gör? Måste väl vara fler än två som är intresserade tycker jag.
      blondin!

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #4
        ja det borde finnas nån mer har sett endel från sundsvalls trakten ju
        förresten får man va me fast ja bor i hudik??10 mil bort??
        Har du msn?
        Tobbe
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • svensdotter
          • March 2005
          • 247

          #5
          ja man måste väl få vara med oavsett om man bor på nya zeeland, men det stora kruxet är väl kanske att hitta nån som har nån erfarenhet. Kan ju va en fördel om nån inblandad hade det?
          spindelslemm@hotmail.com har jag msn på..
          blondin!

          Kommentar

          • cool
            • October 2002
            • 1869

            #6
            Ja
            Hmm ja e ba 16 men har ju erfarenhet av föreningar eftersom ja e medlem i en o min morsa e me i styrelsen och har även vart me och startat upp föreningen o suttit i styrelsen sen dess så "ja" har erfarenhet o även nån ja kan fråga också men vi måste va flera. kanske om man är ett gäng så kan kan man fixa ett eget gäng o sen ne man ser att de finns intresse och kunskap så kan man börja fundera på att starta förening.
            men i början ha akvarie träffar och lite egna auktioner oså...bara de e nån eller nåra som drar igång det o det fungerar tror ja säkert det kommer bli flera som vill va me.
            se på zoopetträffarna.
            kanske kan ha sånn "zoopetnorr träffar"
            Tobbe
            Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
            NY MSN:t__skate@hotmail.com
            Skorpion och amfibie fantast

            Kommentar

            • gladys
              • March 2005
              • 1962

              #7
              Det skulle ju vara roligt om man vore ett gäng.

              Jag har ca 10mil till sundsvall jag med, fast åt Östersunds hållet. Men man har ju vant sig vid långa resor.

              Fast jag tycker att det är konstigt att det inte finns nåt!
              Är det någon som vet om det funnits?
              Quidquid latine dictum sit, altum viditur

              Kommentar

              • Fanbyalperna

                • September 2005
                • 752

                #8
                Även jag har efterlyst en sådan. Frågade i Zoo-affären och det hade visst funnits någon kombunerad akvarie- och ?-förening tidigare, men den hade dött ut. Påstod att det inte fanns något intresse nu. Tydligen gör det så i alla fall. Jag är också klart intresserad.
                Bor i Stöde 4 mil från Sundsvall.
                Har inte alltid rätt, men fel ibland

                Kommentar

                • gladys
                  • March 2005
                  • 1962

                  #9
                  Ja men visst verkar det finnas intresse! Jag vet flera i min "by" som säkert är intresserade med.
                  Det svåra är väl att hitta ngn som har tid och ork att hålla ihop det hela.
                  Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                  Kommentar

                  • Fanbyalperna

                    • September 2005
                    • 752

                    #10
                    Det låter förhoppningsfullt. Hjälp att starta föreningen går säkert att få från SAR, Sveriges Akvatrieföreningars Riksförbund. De kan hjälpa till med stadgar bl a och de har dessutom ett programbibliotek från vilket man kan hyra eller låna program att ha vid sammanträden. Ett medlemskap i SAR tycker jag är ett måste för en eventuell förening.
                    Jag tycker att vi avvaktar någon vecka och ser om det ramlar in fler intressenter på den här tråden.
                    Därefter kan frågan om ett konstituerande sammanträde tas upp.
                    Har bara föreningen sen bildats så går det att få hjälp att nå ut till folk via tidningar och zoo-affärer t ex.
                    Någon som har några andra idéer?
                    Har inte alltid rätt, men fel ibland

                    Kommentar

                    • svensdotter
                      • March 2005
                      • 247

                      #11
                      Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                      Det låter förhoppningsfullt. Hjälp att starta föreningen går säkert att få från SAR, Sveriges Akvatrieföreningars Riksförbund. De kan hjälpa till med stadgar bl a och de har dessutom ett programbibliotek från vilket man kan hyra eller låna program att ha vid sammanträden. Ett medlemskap i SAR tycker jag är ett måste för en eventuell förening.
                      Jag tycker att vi avvaktar någon vecka och ser om det ramlar in fler intressenter på den här tråden.
                      Därefter kan frågan om ett konstituerande sammanträde tas upp.
                      Har bara föreningen sen bildats så går det att få hjälp att nå ut till folk via tidningar och zoo-affärer t ex.
                      Någon som har några andra idéer?

                      låter ju som en ide detdär.. va ju ett tag sen jag skrev denhär tråden från början. Och visst har det funnits en förening, han jag köpte mina kar av hade visst varit med di denn nån gång "förr". Men han hade inga direkta förslag på hur man startar. så vi får nog vänta å se om det ramlar in flera här tillatt börja med kanske?
                      blondin!

                      Kommentar

                      • gladys
                        • March 2005
                        • 1962

                        #12
                        Låter som en plan.
                        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                        Kommentar

                        • gladys
                          • March 2005
                          • 1962

                          #13
                          Tänkte bara hålla liv i tråden..
                          Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                          Kommentar

                          • Fanbyalperna

                            • September 2005
                            • 752

                            #14
                            Det är roligt att jag inte är ensam om att sakna en akvarieförening och aktiviteterna i en sådan. Samtidigt sorgligt att intresset inte är större. Det fåtal intressenter som har visat sig räcker knappast till för att bilda en meningsfull akvarieförening. Det bör åtminstone finnas en något större grund för att gå vidare.
                            Jag lade också ut en tråd på akvarieguiden, men där har inte någon instressent visat sig.
                            Förhoppningen var att lite helgsurfare skulle vara intresserade, men icke.
                            Sker inte ett underverk är det bara att lägga ner idén tills vidare.
                            Närmaste förening har jag i Östersund och dit är det drygt 14 mil, vilket är lite för långt för min del, så jag hade verkligen sett fram emot en förening på närmare håll.
                            Har inte alltid rätt, men fel ibland

                            Kommentar

                            • qenzo
                              • February 2005
                              • 1747

                              #15
                              Ursprungligen postat av gladys
                              Ja men visst verkar det finnas intresse! Jag vet flera i min "by" som säkert är intresserade med.
                              Det svåra är väl att hitta ngn som har tid och ork att hålla ihop det hela.
                              Tja jag kan bli medlem/delta i både Ö-sund och S-vall
                              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...