Åke Kjellander om Tanganyikasjön

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    • November 2003
    • 724

    Åke Kjellander om Tanganyikasjön

    Den 16/5 är ännu en cikliddag som man bör anteckna i kalendern. Då kommer vår käre Åke Kjellander till oss och berättar om resan han gjorde till Tanganyikasjön nu i höstas. Färska grejer alltså! Mycket intressant för dig som vill veta hur det är att resa till Afrika, leva där och dyka i sjön. Åke tillbringade en hel del tid med Toby Veall som driver fångsstation där nere.

    Läs mer om Toby här: http://www.aquariummalawi.se/toby.asp

    Alla är hjärtligt välkomna och som vanligt kostar det endast 25kr för icke-medlemmar. Medlemsskap kostar 150kr per år och kan betalas på plats.

    Observera att lokalen ännu ej är riktigt fastställd, men det kommer den bli inom kort. Håll dig uppdaterad på www.gcg.se och glöm inte vår auktion den 7/5 på Druidgården på Hisingen! Det kommer bli en riktigt trevlig tillställning!
    Senast redigerad av Zaphi; 22 April 2005, 23:26.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Zaphi
    • November 2003
    • 724

    #2
    Nu är det fastställt att lokalen för mötet med Åke Kjellander den 16/5 blir densamma som för auktionen den 7/5, nämligen Druidgården på Hisingen, Gamla Björlandavägen 95. Jag kan även upplysa om att det är en mycket trevlig lokal!

    Vägbeskrivning hittar du här: www.gcg.se/html/auktion_050507.html
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Låter intressant - så det kommer jag inte att missa
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Zaphi
        • November 2003
        • 724

        #4
        Ja, det är alltid många som har frågor kring hur det faktiskt skulle vara att resa dit, vad det kostar etc, och detta är ett utmärkt tillfälle att ställa sina frågor.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Zaphi
          • November 2003
          • 724

          #5
          Jag glömde skriva att tiden är 19:00! Det gäller så gott som alla våra möten, förutom auktioner och resor och sånt.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Zaphi
            • November 2003
            • 724

            #6
            Glöm inte mötet ikväll på druidgården 19:00!
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Verkar intressant - så det kommer jag inte att missa
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Tillbaka från ett mycket trevligt möte och man blir änna lite sugen på att åka ner till Tanganyikasjön.
                Synd bara att det var så få som kom på mötet.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  #9
                  Åhhhh... vad tråkigt att jag missade detta för det hade jag gärna vart med på. Glömde totalt bort. Kanske är det bra att skicka in en blänkare/påminnelse några dagar före/dagen innan för oss senilus dementus-personer utan kom ihåg som inte är med i gcg men gärna betalar en sån symbolisk slant som ynka 25 kronor???
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Lenmar
                    Åhhhh... vad tråkigt att jag missade detta för det hade jag gärna vart med på. Glömde totalt bort. Kanske är det bra att skicka in en blänkare/påminnelse några dagar före/dagen innan för oss senilus dementus-personer utan kom ihåg som inte är med i gcg men gärna betalar en sån symbolisk slant som ynka 25 kronor???
                    Hade nog också glömt det om jag inte hade kollat kalendern på fösrta sidan.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Lenmar
                      • February 2004
                      • 6154

                      #11
                      Bra tips! Hoppar alltid först in i forumet när jag hamnar på zoopet, skall nog ändra så det blir första sidan istället... då lär jag ju inte missa kalendern...
                      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av Lenmar
                        Bra tips! Hoppar alltid först in i forumet när jag hamnar på zoopet, skall nog ändra så det blir första sidan istället... då lär jag ju inte missa kalendern...
                        Dessutom finns ju "Senaste nytt" på första sidan där olika admininfo tas upp + senaste artbeskrivningen, senaste annonserna etc. etc.
                        Faktum är att just på första sidan händer väldigt mycket eftersom vi vid ombygganden jobbade med att skapa en väldigt aktiv första sida.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          • November 2003
                          • 724

                          #13
                          Jag brukar påminna som en dåre men var bortrest denna veckan. Ett tips... skaffa en kalender, jag skulle inte kunna leva utan min. Vi kan inte bara hoppas på spontanbesök från sånna som råkar se vår "reklam". Det gäller att hänga med lite själv också.
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          Arbetssätt...