SARF:s Riksstämma 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boss
    • March 2005
    • 50

    SARF:s Riksstämma 2007

    I helgen hölls två stora arrangemang. I Filipstad var det Ciklidstämma och i Kungsbacka var det Riksstämma. Att sådant här kan hända är ju inte klokt och det är inte första gången. Nästa gång det är dags för SARF:s Riksstämma är år 2007, och då kommer den att arrangeras av Bollmora Akvarieklubb på våren. Det är lika bra att alla får reda på det redan nu, så att krocken inte kommer att upprepas.
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    #2
    Hålls det ingen stämma 2006?
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

    Kommentar

    • Boss
      • March 2005
      • 50

      #3
      Nej - Riksstämman är vartannat år.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Jag tror på informationen du givit oss men...
        Att plötsligen dyka upp i forumet med ett nick som BOSS...
        Med en i alla fall för tillfället tämligen anonym profil får en att undra onekligen...
        Vem är denna självutnämnda Boss egentligen
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Boss
          • March 2005
          • 50

          #5
          Självutnämnd - ja så är det väl. Först satte jag dit ett e sist, men det var redan upptaget. När jag spolade den bokstaven funkade det. Kul va´?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Alltid tråkigt med kollisioner mellan olika evenemang och sådana bör ju i möjligaste mån undvikas men lär dock ändå alltid inträffa.
            Problemet är väl att det speciellt nu under våren (mars-april) blir många evenemang och då blir det kollisioner. Att det blir många evenmang under denna period är ganska naturligt eftersom man pga risken för snöoväder inte kan ha dem tidigare och fram i maj så lockar trädgården mer och då är det svårt att dra folk till mötena.
            Under mars-april är det också flera långhelger som inte heller är så lämpliga och sedan återstår då bara kanske 6-7 lämpliga helger för ca. 10 större evenemang i Norden. Sedan är det ju inte heller så enkelt som arrangör att man bara väljer en helg utan vilken helg man väljer är beroende av sådana faktorer som att lämpliga hotell ofta är uppbokade och att föredragshållarna inte alltid kan. Har själv under årens lopp varit med och arrangerat flera större evenemang och i stort sett varje gång har tvingats ändra datum pga ovanstående.

            Faktum är att just denna vår är det flera evemang som kolliderar t.ex. så var det samma helg ett internationellt Poecilia-möte i Frederikshamn, ett ciklidmöte i södra NOrge och Göteborgs Akvarieförening (där jag är medlem)hade en resa till Havets Hus i Lysekil.
            Så det är inte bara denna helg som det varit rejäla kollisioner.

            Sedan vet jag inte vad du Boss menar med
            "Nästa gång det är dags för SARF:s Riksstämma är år 2007, och då kommer den att arrangeras av Bollmora Akvarieklubb på våren. Det är lika bra att alla får reda på det redan nu, så att krocken inte kommer att upprepas."
            Innebär det att de 10-tal andra organisationer som också brukar arrangera möten på våren nu inte får göra det 2007 eftersom SARF då lagt beslag på hela våren?
            Om man nu skall anse sig ha företrädesrätt så är det minsta man kan begära att ett datum anges och inte att man "reserverar" hela våren.

            Faktik
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Boss
              • March 2005
              • 50

              #7
              Tänk att två personer redan har uppfattat att Bollmora Akvarieklubb kommer att hålla Riksstämma hela våren år 2007.

              Att jag skrev våren, är ju för att tala om att Riksstämman blir under våren vid ett bra tillfälle. Datumet är inte klart ännu - bara under våren.
              Jag håller med om att det inte finns så många helger som är lämpliga i mars och april, men pratar man med varandra, så blir det ingen krock. Jag kommer att göra allt jag kan för att undvika krock 2007.

              Så fort datumet för Riksstämman är klart blir det offentligt - jag lovar.

              Kommentar

              Arbetssätt...