Auktion i stockholm nu på söndag (3:e)!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    #16
    [QUOTE=Azur]
    Mina fem Danio dangila, 45:- (det är vad de kostar *styck* i butik).
    QUOTE]
    Tro mig, om karet skulle funnits så skulle dom där dragit iväg i pris,jag dreglade efter dom men utrymmet finns inte hemma hos mig tyvärr,,
    My internet should be readonly.

    Kommentar

    • gladhertha
      • February 2005
      • 1755

      #17
      När vi skulle gå blev jag helt hetsig...gick igenom alla påsar å brukar ännu en gång - ska jag inte köpa något mer..hahaa
      Mvh Hanna
      Min Zoon

      Kommentar

      • Fisktjejen
        • February 2005
        • 310

        #18
        Ursprungligen postat av gladhertha
        Hoppades att de skulle finnas ett ca 50-70l akvarium för yngel eller killi, but not..alla var sålda när jag kom typ. Även de ungfödarna (mest platys) jag räknat att köpa var d första de auktionera ut *suck*
        Åh! Vilken osis! Priserna var som sagt låga..

        Kommentar

        • gladhertha
          • February 2005
          • 1755

          #19
          jo de var störande :P
          Mvh Hanna
          Min Zoon

          Kommentar

          • Corydoras mad
            • April 2003
            • 1686

            #20
            Jag var förbi och tittade lite eftersom jag bor så nära Fältan. Hittade dock inga intressanta Corydoras-arter, fast då var klockan 11:50 så alla fiskarna kanske inte hade hunnit komma.
            Ni som var där, såg ni några lite mer ovanliga Cordoras?
            /Mathias
            The Corydoras freak

            Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #21
              Ursprungligen postat av jolon
              Tro mig, om karet skulle funnits så skulle dom där dragit iväg i pris,jag dreglade efter dom men utrymmet finns inte hemma hos mig tyvärr,,
              Haha, ja, jag köpte dem ju fast jag inte hade utrymme! Nå, exporten av fisk från indien har ju kommit igång lite smått nu, så det kommer väl fler.

              Jag gillade dem skarpt, men jag hade helt enkelt inte plats. Hann i alla fall fota dem, här är hanen (inte riktigt fullt utfärgad):


              Själv dreglade jag efter de där två vildfångade lamprologusarna, fanken vad snygga de var, men vad gör man när man inget utrymme har...

              Jag behöver fler kar.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Mogwai
                • November 2002
                • 3021

                #22
                Som vanligt så "jag ska bara vara där tills ca kl 14 sen får det vara bra...." och förstår inte alls hur klockan kunde trilla iväg till efter 15 förrns jag lyckades släpa mig därifrån med ryggsäcken fullt skvalpandes.
                Hade 30 spänn kvar i plånboken, så de där sista svarta scalarerna som jag dregglade över gick såklart till en som hade 5 spänn mer än jag !!! Man kan gå och dränka sig för mindre ju.....
                Nåja, växtutbudet var ingen höjdare denna gång förutom den där eeeeenorma svärdsplantan !! Om man ändå hade haft ett kar för den....
                Så det vart ett pkt med vanlig kolplanta ( det var 3 st plator i det paketet ) och ett pkt med Windellöv i. 2 st burkar med vita mygglarver.
                I fiskväg så vart det:

                ett par svarta små scalarer
                ett par leopardscalarer
                ett par mosaikguramis
                2 st praktbotior
                en burk med 6 st kilfläcksrasboror i från det fasta bordet.
                2 påsar med kardinaltetror i.
                Och i en av påsarna med praktbotiorna i fanns det ett yngel av okänd art.
                Det är litet och knallgult, så jag misstänker att det är ett guppy-yngel.
                Vi får se om det klarar sig och vad det isåfall växer opp till.

                I övrigt så var det bra att de skrev opp på tavlan om vad de olika passen skulle innehålla. Fanns väldans mycket på fasta bordet.
                Tyvärr så är folk dåliga på att hålla ljudnivån nere då utroparen står och i princip gastar halsen av sig.

                Sen så vart det ju rensning av karen hemma samt vattenbyte såklart.

                Kommentar

                • Triana
                  • January 2005
                  • 840

                  #23
                  jaja.. jag kom hem och hade gjort av med mer pengar än tänkt.

                  Guppys...ynglade av sig i påsen..
                  växter - i massor.
                  Ampullaria snäckor - hmm.. i massor där med... vet inte vad som tog åt mig.. köpte nio stycken ungefär..
                  Kolsten... mer än jag borde burit hem.... har fortfarade inte listat ut vart jag ska lägga hälften av det...

                  Har inrett om hos salamandrarna efteråt : http://www.djurportalen.nu/stammisar...50_49eef59.jpg

                  Kommentar

                  • jolon
                    • December 2002
                    • 1075

                    #24
                    Var det nån som fick ett vettigt svar på vad dom vita "stenarna" (såg ut som brus tabletter) på fasta bordet?
                    My internet should be readonly.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...