Auktion i morgon söndag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Auktion i morgon söndag!

    Liten påminnelse: imorgon söndag är det storauktion i Bollmora!

    Mer info: http://www.bollmoraakvarieklubb.org/
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • fc25
    • September 2003
    • 330

    #2
    Ja nu jäklar ska jag lyckas ta mig dit när jag äntligen har lite att handla för.
    Ska "bara" hjälpa en kompis att handla en soffa först.
    //Fredrich

    Kommentar

    • Fisktjejen
      • February 2005
      • 310

      #3
      Vårauktion? Är det någon som har tittat ut genom fönstret idag? Det vräker ner snö!!!

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        No shit. Det måste ha kommit en halvmeter snö här under natten; jag tar mig inte dit.

        Fy fan. Jag bor minst 200 mil för långt åt norr, det är helt klart.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Annika
          • January 2002
          • 2518

          #5
          Kund tråkigt nog inte ta mig iväg igår. snö! Varför kom den inte i julas?

          Kommentar

          • fairing
            • October 2003
            • 574

            #6
            tråkigt för er som ej kunde komma dit,det va jätte roligt över tusen postrar,jag sålde det jag hade förmycket av hemma,och jag fick tag i det jag skulle ha,så jag är jätte nöjd.bara att jag va tvungen att åka lite tidigare,och dom skrev fel på mitt kontonr men jag sa till så jag hoppas att dom fixar de så jag får mina pengar.är det någon som vet när nästa auktion är i sthlms området,mvh lindha
            www.akvarietorget.se

            Kommentar

            • carmahan
              • February 2004
              • 265

              #7
              Jag var också där, puhh det tog tid men roligt var det i allafall. Köpte en heldel som vanligt. Blev klar i natt Kl. 1.00 med inkoppningar och lite ommöblering av fiskar. Sedan var man självklart tvungen att sitta och titta en stund, gäsp! Tur att jag börjar sent idag. Jag vill tacka Bollmora akvarieklubb för en mycket trevlig dag (passade även på att bli medlem) och hoppas på flera trevliga auktioner.

              Mvh
              carmahan

              Kommentar

              • peppito
                • December 2003
                • 1612

                #8
                Carmahan: bra val. Då kanske vi ses på mötet på torsdag.

                Själv tyckte jag att det var förhållandevis effektivt och snabbt större delen av tiden. Väldigt många poster och utroparna hade bra tempo.
                "du ångrar bara det du inte gjorde"

                Kommentar

                • carmahan
                  • February 2004
                  • 265

                  #9
                  Möte? Tyvärr så jobbar jag kväll på torsdag. Jag vet ingenting ännu om mötet etc. Men jag ska gå in och kolla lite på hemsidan.

                  Tycker också att det gick bra, men kanske skulle man göra så att de som kommer i god tid med sina poster (och inte den sista kvarten innan inlämningen stänger) får de sålda i början av aktionen och inte nästan sist (vilket hände för några av mina vänner).

                  Mvh
                  carmahan

                  Kommentar

                  • plizken
                    • April 2004
                    • 1293

                    #10
                    Trevligt och bra tempo, visst, men alldeles för mycket levandefödare och små irriterande missar. (Smaksak ).

                    Att ropa ut växter som " En Hygrophila" eller "En Cryptocoryne" kändes lite fånigt.
                    I vanlig ordning så var det ju stört omöjligt att komma fram till borden vilket iofs är ett bra betyg, (mycket folk) Så man fick ropa in växterna efter namnen. Jojo det var ju bara att glömma. En av tre utropare orkade läsa hela namnet på växterna.

                    Men i övrigt var det riktigt trevligt och som vanligt så köpte man alldeles för mycket.
                    Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                    Kommentar

                    • Mogwai
                      • November 2002
                      • 3021

                      #11
                      Ursprungligen postat av plizken
                      Men i övrigt var det riktigt trevligt och som vanligt så köpte man alldeles för mycket.
                      Förstår inte vad du menar med det ??? Jag skulle ju "bara" köpa lite nya växter till 250 litarn och mat och ampeluriasäckor.
                      Så jag "förstår" inte alls hur den där burken med kardinaltetror, samt 2 burkar med ancistrus hamnade i min ryggsäck ???
                      Hade siktat in mig på en par burkar med corydoras panda samt burken med drottningrasboror också, men det hanns inte med förrens nallefånen ringde och det var klart för fika !!!!
                      Och hur jag än telepatiskt förstökte få han utroparen att just ta fram dessa burkar innan jag absolut var tvungen att gå, så måste han haft fel på "mottagaren".
                      Corydoras sterbai....nej det är pandorna som jag vill ha !!!!!


                      Och kan nån förklara för mig varför man prompt måste köra in barnvagnar i en redan stupfull lokal ??
                      Då man kunde ställt dessa utanför, och tagit barnet i famnen.
                      En sak är säker, större lokal behövs !! Kul med att det verkligen kommer så mycket folk, och att det är ett intressant utbud för de flesta.

                      Nu då man gått på en del auktioner så börjar man ju känna igen en del ansikten så att säga. Kul.

                      Kommentar

                      • peppito
                        • December 2003
                        • 1612

                        #12
                        carmahan: ditt förslag att poster som kommer in sent skall ropas upp sent kan vara bra. Kanske skulle man gå på det nummer som står på lappen som motsvarar inlämningsnumret. Tål att funderas på.

                        Fast samtidigt så är det kanske bra att ta fiskar av samma sort samtidigt.
                        "du ångrar bara det du inte gjorde"

                        Kommentar

                        • peppito
                          • December 2003
                          • 1612

                          #13
                          carmahan: Det är möte första torsdagen varje månad för de som har tid och lust att komma förbi.
                          "du ångrar bara det du inte gjorde"

                          Kommentar

                          • fairing
                            • October 2003
                            • 574

                            #14
                            va det någon här som köpte mina ancistrus bäbisar med mamman som är guldancistrus kul att veta vem som vart deras nya ägare mvh lindha
                            www.akvarietorget.se

                            Kommentar

                            • micke eklund
                              • November 2002
                              • 680

                              #15
                              är det någon som vet när nästa auktion är i sthlms området,mvh lindha
                              4e April i Stockholm http://hem3.passagen.se/stoakvf/kalender.htm

                              Möte? Tyvärr så jobbar jag kväll på torsdag. Jag vet ingenting ännu om mötet etc. Men jag ska gå in och kolla lite på hemsidan.
                              Välkommen...jag skrev lite info om torsdagsmötet här http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=71636

                              Och kan nån förklara för mig varför man prompt måste köra in barnvagnar i en redan stupfull lokal ??
                              Då man kunde ställt dessa utanför, och tagit barnet i famnen.
                              Finns ingen vettig förklaring till det tyvärr.. Själv har jag varit på dom flesta av auktionerna med en liten krabat och då finns det en bra uppfinning som heter BÄRSTOL.

                              En sak är säker, större lokal behövs !! Kul med att det verkligen kommer så mycket folk, och att det är ett intressant utbud för de flesta.
                              Vi spånar på lite olika lösningar till nästa gång, kanske ta lokalen bredvid och använda den till fikarum och annat kul.

                              Fast samtidigt så är det kanske bra att ta fiskar av samma sort samtidigt.
                              Det tror jag är bästa lösningen.

                              Denna gång körde vi med kortare raster för att hålla nere tiden. Tyvärr resulterade det med att väldigt många som sålde poster på fasta bordet fick vänta länge på sitt försäljningskvitto, eftersom vi som satt vid datorn inte fick tid att läsa in redovisningen från bordet.
                              Det bör igentligen vara en dator eller två vid bordet också så bör det gå bra mycket smidigare.

                              Och som vanligt är det synd om dom som har poster kvar till sist, eftersom 20 kr slagen duggar tät mot slutet av dagen..

                              Det var totalt 1080 poster registrerade till försäljning och 945 st fick en ny ägare.
                              Senast redigerad av micke eklund; 28 February 2005, 14:05.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...