Ciklidbladet 1/2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

    Ciklidbladet 1/2005

    Nu börjar årets första nummer av Ciklidbladet att ta form och det beräknas komma ut runt den 20:e februari. Det kommer att vara utökat till 56 sidor, och som vanligt vara fyllt med intressanta artiklar. Jag återkommer med mer information om innehållet senare.

    Det är tid att betala medlemsavgiften för 2005 om du vill ha första numret av Ciklidbladet med ordinarie utskick. Mer inormation om hur du blir medlem hittar du här: http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716
    Mvh Michael Persson

    www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Låter kanon med hela 56 A4 sidor redan från starten i år.

    Självklart är medlemsavgiften redan betald
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3

      Äntligen något possitivt besked i dessa tider. Ser redan fram emot ett kanonnr.

      Guy
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11217

        #4
        Nr 1 kommer bli riktigt bra. Om mönstret håller i sig hela året kommer det blir det bästa någonsin för Ciklidbladet. Otroligt att kunna gå upp i sidantal redan från början.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Japp, medlemsavgiften är betald, väntar med spänning på nr1.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Micke
            • January 2002
            • 1718

            #6
            En del om vad Ciklidbladet 1/2005 kommer att innehålla finns nu att läsa på www.ciklid.se
            Mvh Michael Persson

            www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Micke
              En del om vad Ciklidbladet 1/2005 kommer att innehålla finns nu att läsa på www.ciklid.se
              En himla massa artiklar är det under alla omständigheter.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Micke
                • January 2002
                • 1718

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Ursprungligen postat av Micke
                En del om vad Ciklidbladet 1/2005 kommer att innehålla finns nu att läsa på www.ciklid.se
                En himla massa artiklar är det under alla omständigheter.
                Inte bara många, dom är riktigt bra också. Bredden på artiklarna i detta nummer enomt stor. Jag är imoponerad över hur mycket bra artiklar det kommer in från NCS medlemmar.
                Mvh Michael Persson

                www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Jag har just hjälpt redaktören med att korrekturläsa detta nummer av Ciklidbladet och jag vill verkligen poängtera att detta är ett riktigt kanonnummer med verklig bredd på artiklarna - alltifrån reseberättelser i Brasilien till hur man odlar malawiciklider, alltifrån en artikle om T5 lysrör tille en vetenskaplig avhandling om Pomatoschistus.
                  En otrolig spännvidd på artiklarna - och vi som var på förra Zoopetklubb västmötet kommer också att känna igen mycket av Deathdelers föredrag om digital bildbehanling. Här sätter han dessa tankar på pränt i en artikel.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Mathias-D

                    • December 2002
                    • 1122

                    #10
                    Gött! Väntar tills 20 feb Har betalt så klart...passa på ni som inte är medlemmar!

                    Kommentar

                    • Marie J
                      • January 2004
                      • 10616

                      #11
                      Jag var ju bara "tvungen" att bli medlem så jag också får den bra tidningen!
                      /Marie.

                      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                      Kommentar

                      • Morellen
                        • November 2003
                        • 4349

                        #12
                        klokt val Marie! Förra årets medlemsavgift kändes som välinvesterade pengar för mig.
                        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                        Kommentar

                        • Micke
                          • January 2002
                          • 1718

                          #13
                          Ciklidbladet 1/2005 är nu tryckt och utgivningsplanen kommer att hållas, NCS medlemmar kommer alltså att få den i slutet av februari.
                          Det är alltså hög tid att betala medlemsavgiften för NCS nu, om du inte redan har gjort det. Om inte medlemsavgiften betalas in före utskicket av nummer 1 får man vänta på den ända till nästa utskick som sker i månadsskiftet maj/juni.

                          För medlemsavgiften på 250:-/år får man 4 nummer av Ciklidbladet (minst 48 sidor i A4-format per nummer, men ofta som nu utökat till 56 sidor), rabatter i ett stort antal zoobutiker, möjlighet att söka NCS stipendier på upp till 10 000:-, möjlighet att delta i NCS många tävligar med fina vinster, fler funtioner på NCS hemsida, ciklidstämma mm.

                          Ciklidbladet innehåller av naturliga skäl främst artiklar om ciklider, men även med artiklar om allmän akvaristik och akvarieteknik.
                          Om du inte redan är medlem finns det all anledning att bli det nu!
                          För du vill väl inte missa Ciklidbladet?
                          Senast redigerad av Micke; 07 February 2005, 18:18.
                          Mvh Michael Persson

                          www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • admin
                            Christian Alfredsson

                            • November 2004
                            • 11217

                            #14
                            Det har dragit ihop sig mot sista dagen för inbetalning om man ska få nr 1 snabbt. Om man väntar att betala får man tyvärr vänta tills nr 2 kommer ut.
                            Christian Alfredsson
                            Tekniskt ansvarig Zoopet

                            Kommentar

                            • heljis

                              • June 2003
                              • 1150

                              #15
                              Härligt med ett nytt nr äntligen! Har bara 2004-numren, och de börjar bli liiite sönderlästa nu Medlemsavgiften betaldes 1/1 tror jag
                              Martin Heljedal

                              They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...