Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    Hej Kjell!

    Jag kommer på kräftskiva, men det kan tänkas att det blir räkskiva, om inte priserna sjunker när det gäller kräftor. :-P Hojta till om det är något jag ska ta med mig, av det som står på listan. Ska även försöka komma och kolla lite på loppisen.
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Ursprungligen postat av Knax
      Hej Kjell!

      Jag kommer på kräftskiva, men det kan tänkas att det blir räkskiva, om inte priserna sjunker när det gäller kräftor. :-P Hojta till om det är något jag ska ta med mig, av det som står på listan. Ska även försöka komma och kolla lite på loppisen.
      Låter bra. Vi mixar kräftor och räkor för att hålla nere kostnaderna lite


      Akvarieloppis och kräftskiva
      Lördagen den 20 augusti arrangeras en akvarieloppis samt vår traditionella kräftskiva. Det hela är ett samarrangemang mellan Zoopetklubbväst och Göteborgs Ciklid och Akvariesällskap.
      Allt äger rum hemma hos mig på Odds Väg 7, 433 75 Jonsered.

      Akvarieloppis 13.00-16.00
      Under årens lopp som akvarist och företagare har jag samlat på mig en massa akvaristiskt "bråte" (några akvarier, pumpar, böcker, BTN-bakgrunder, CO2-prylar, akvariegrus, akvariestenar etc. etc.) som jag inte längre har plats för (har också tidigare haft en lagerlokal som nu är uppsagd) och detta kommer att säljas ut mycket billigt på denna akvarieloppis. En mer komplett lista finns i annonsen på Zoopet Länk
      Till denna loppis är ALLA välkomna.

      Kräftskiva 16.30 -
      Sent på eftermiddagen så arrangerar vi gemensamt en kräftskiva.
      Man tar då själv med sig sina egna kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns också en grill på plats så de som vill kan ta med och grilla kött (eller vad man nu vill grilla). Vi arrangörer fixar gemensamt så att det finns engångstallrikar, bestick, muggar, margarin, kaffe, bröd, grönsallad, annan sallad, potatissallad, dippsåser, snacks, efterrätt och för detta betalar vi 20 kr per person.

      På kräftskivan kan alla som är medlemmar i Göteborgs Ciklid och Akvariesällskap och/eller Zoopetgoldmedlemmar samt deras anförvanter komma. För kräftskivan krävs en föranmälan (senast den 15/8). Man kan anmäla sig i denna tråd eller genom Göteborgs Ciklid och Akvariesällskap.

      Anmälda:
      Kjell Fohrman + bättre hälft
      Marten64
      PiaJo
      Lasse + bättre hälft
      Knax

      Info om parkeringen + kommunikationer:
      Vi har en uppfart till huset där det kommer plats 5-6 bilar och där kan man gärna parkera MEN om du parkerar där så tänk på att du inte kommer ut därifrån innan bilarna som har parkerat längre ner på uppfarten har åkt. Om du inte vill vara kvar så länge så finns det istället plats för 2 bilar på en grusad parkeringsplats precis vid uppfarten. Ca. 3 bilar kan också parkera på vägen/gräsmattan vid vårt hus (kör då upp delvis på gräskanten) på Odds väg, eller vid sidan av vägen längst ner på Odds Väg vid Gamla Alingsåsvägen.
      Det bästa är förstås om man kan samåka: Buss Gul Express stannar (hållplats Uddared) ca. 100 meter från huset. Restid ca. 35 minuter från Centralstationen/Nordstan och den går var 15e min


      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        En ny damm på terassen som ni kan se om ni kommer på akvarieloppisen och/eller kräftskivan på lördag
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          Tack för en rolig Kräftskiva! Tyvärr känner jag mig lite sliten, tufft med två kräftskivor på en och samma kväll....

          /Johan
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Ursprungligen postat av Marten64
            Tack för en rolig Kräftskiva! Tyvärr känner jag mig lite sliten, tufft med två kräftskivor på en och samma kväll....

            /Johan
            Tack själv. Är också tämligen sliten även om jag bara var på en kräftskiva så är också en kräftskiva och en akvarieloppis efter varandra tämligen slitsamt. Har idag mest masat mig runt i slow motion och så sakta börjat återställa saker och ting
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Hej Kjell
              Är det någon kräftskiva på gång i år? Det skulle vara roligt! Almanackan börjar dock fyllas på....
              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Ursprungligen postat av Marten64
                Hej Kjell
                Är det någon kräftskiva på gång i år? Det skulle vara roligt! Almanackan börjar dock fyllas på....
                /Johan
                Puffar mitt inlägg...

                /Johan
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  Ursprungligen postat av Marten64

                  Puffar mitt inlägg...

                  /Johan
                  Blir tyvärr inte något - har tyvärr kommit lite för mycket emellan för min del för att jag skulle orka med att hålla i det. Men om någon annan kan så .............
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Ok, hoppas läget lugnar ner sig och att det blir en kräftskiva 2018.
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      Ursprungligen postat av Marten64
                      Ok, hoppas läget lugnar ner sig och att det blir en kräftskiva 2018.
                      Den som lever får se
                      Fast du bor ju så nära - titta gärna in för en kopp kaffe

                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Marten64
                        Ok, hoppas läget lugnar ner sig och att det blir en kräftskiva 2018.
                        Du får hänga på Göteborgs Ciklid och Akvariesällskaps ( gca.nu) träffar tills det blir nåt med Zoopet
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          Fast någon kräftskiva blir det uppenbarligen inte heller i GCAS i år.
                          Fast det är kanske tur det - för jäklar vad kräftorna och räkorna var dyra i år. Var precis ute och handlade.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Fast någon kräftskiva blir det uppenbarligen inte heller i GCAS i år.
                            Fast det är kanske tur det - för jäklar vad kräftorna och räkorna var dyra i år. Var precis ute och handlade.
                            Nä, det blir ingen iår, vi får slå ihop som vi gjorde förra året. Det var jättetrevligt
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Den som lever får se
                              Fast du bor ju så nära - titta gärna in för en kopp kaffe
                              Tack! Det gör jag gärna. Jag åker ju förbi lite då och då.
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Ursprungligen postat av PiaJo

                                Du får hänga på Göteborgs Ciklid och Akvariesällskaps ( gca.nu) träffar tills det blir nåt med Zoopet
                                Ja det skall jag, vad är pågång härnäst?

                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...