Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    Morellen: Jo, jag tränar på och ligger i för att vara i toppform på nästa auktion! Bra att den blev flyttad så jag hinner skaffa ett akvarium till som hinner komma igång... (Alla goda ting äro tio .)

    För alla er andra som inte tog er till Jönköping så vill jag bara säga att denna auktionen var den kuligaste jag nånsin varit med på! Å vicka fynd!!

    Kjell: Hualigen... vaffö bytte du avatar? Jag gillade verkligen -looken där du såg så frejdlig och gladlynt ut! Inte för att detta kortet är pyton men varför ändra nåt som är bra? *blink, blink* Blev bara så förvånad så jag var tvungen att kommentera... Bra att du är hemma igen!

    Den 7:e passar mig bättre än den 30/4 så jag vill stå kvar!
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      Kan ju vara skönt att slippa kryssa bland fulla tonåringar och förvirrade chalmerister (ofta i samma skick som nämnda tonåringar) med eventuella fynd. Skall skriva upp nya datumet i kalendern.

      En annan sak angående zoopet-väst. Vore det inte trevligt att upprepa förra årets zoopet-ritt? Då var vi fyra tappra akvarister som skaffade ömma bakdelar och minnen av en underbar dag efter att ha ridit en femtimmarstur på islandshästar nere i Halland.
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Men nog är det trevligt att veta vilka ytterligare Zoopetvästare som kommer på de olika evenemangen så man inte känner sig alltför ensam
        Anledningen till att jag tog upp det nu är dessutom att vi faktiskt inte längre har någon träff i april och det därför nu är hela 7 veckor mellan mars-träffen och maj-träffen och då kan det ju vara vettigt att lägga in något däremellan.
        ???????
        Du gör som du vill, vi är ju inte gifta *asg*

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Anmälda
        Kjell Fohrman

        Guy Palm
        Morellen
        Muppins
        Kaj.P
        Micke_A
        Marie j + hane + 2 yngel
        Maria Sjöjungfru + yngel
        Mattias Andersson
        Marie J (+ Vi?????)
        Christian Alfredsson
        Lenmar
        Sven_Olof
        Totalt 17 anmälda
        ???
        Är det jag massa gånger?;
        Marie j + hane + yngel och
        Marie J ( + Vi??????)

        Den första är den som gäller i nuläget.
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          Ursprungligen postat av Morellen
          En annan sak angående zoopet-väst. Vore det inte trevligt att upprepa förra årets zoopet-ritt? Då var vi fyra tappra akvarister som skaffade ömma bakdelar och minnen av en underbar dag efter att ha ridit en femtimmarstur på islandshästar nere i Halland.
          Det tycker jag absolut ni skall göra om! Jag är alldeles för rädd för att förstöra mina sittmuskler! De är ju i toppform just nu så det skulle inte se bra ut för min karriär om de blev för fasta nu! Då matchar de inte heller mina lår rent symmetriskt, för att inte tala om vilka förödande konsekvenser detta skulle få för min badsäsong! Nä ut å plåga rumpa ni, jag är bra på att sjunga, tjoa och vara vacker !
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • muppins
            • September 2002
            • 1629

            Vore det inte trevligt att upprepa förra årets zoopet-ritt?
            Jag tänkte faktiskt på det tidigare idag!
            Vi kanske skulle ta och dra igång en ny zoopetritt-tråd, vädret börjar ju passa för sådana aktiviteter nu...
            /muppins


            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Citat:Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Men nog är det trevligt att veta vilka ytterligare Zoopetvästare som kommer på de olika evenemangen så man inte känner sig alltför ensam
              Anledningen till att jag tog upp det nu är dessutom att vi faktiskt inte längre har någon träff i april och det därför nu är hela 7 veckor mellan mars-träffen och maj-träffen och då kan det ju vara vettigt att lägga in något däremellan.
              ???????



              Du gör som du vill, vi är ju inte gifta *asg*
              Och vad gör det för skillnad, jag hade väl ändå gjort som jag vill
              Ytterligare en anledning till att slå ett slag för dessa bägge evenemang är att Gold-medlemmen Ola Åhlander är en av föredragshållarna på Riksstämman. Missa inte detta.

              Kjell: Hualigen... vaffö bytte du avatar? Jag gillade verkligen -looken där du såg så frejdlig och gladlynt ut! Inte för att detta kortet är pyton men varför ändra nåt som är bra? *blink, blink* Blev bara så förvånad så jag var tvungen att kommentera... Bra att du är hemma igen!
              Det var inte jag som bytte utan Christian som var tvungen att testa sin nya kamera när vi träffades i söndags och sedan också bytte avatar för mig. Antagligen är han bara avundsjuk
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Är det jag massa gånger?;
                Marie j + hane + yngel och
                Marie J ( + Vi??????)
                Sorry antagligen för mycket dricka i påsk så jag såg dubbelt

                Om lite drygt en månad är det dags för nästa Zoopetklubbväst-möte.
                Vi besöker då Göteborgs Ciklidgrupps akvarieauktion som kommer att äga rum någonstans i Göteborg (var är ännu inte bestämt).
                Tid: Lördagen den 7/5

                Anmälda
                Kjell Fohrman

                Guy Palm
                Morellen
                Muppins
                Kaj.P
                Micke_A
                Marie j + hane + 2 yngel
                Maria Sjöjungfru + yngel
                Mattias Andersson
                Christian Alfredsson
                Lenmar
                Sven_Olof
                Totalt 16 anmälda

                Medl.krav i Zoopetklubb Väst
                1/ Ett glatt humör på träffarna
                2/ Zoopet Gold-medlem

                Dessutom äger ju en del högintressanta evenemang rum under april (16-17/4) som säkert kommer att besökas av många Zoopetare.
                För att pusha lite för dessa så startar vi också en lista över vilka som kommer dit.

                Till Ciklidstämman i Filipstad kommer:
                Kjell Fohrman
                Christian Alfredsson
                Micke

                Till SARFs riksstämma i Kungsbacka kommer:
                Ola Åhlander
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

                  Det är lätt hänt att man dricker för mycket påskmust under påskledigheten så mdet blir lite dubbelt *fniss*

                  Saknar massa namn på listan men ni hör väl av er senare.

                  Jag har hört många icke goldmedlemmar som ska komma dit, vart det nu är någonstans. Några av mina arbetskamrater samt barnens vänner är intresserade av att gå med. Dom hör ju vad vi chattrar om vilka fynd vi gör. Så jag hoppas de har en något större lokal denna gång så att alla får plats.
                  /Marie.

                  Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                  En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Så jag hoppas de har en något större lokal denna gång så att alla får plats.
                    Jag antar att det är pga svårigheten att hitta en bättre lokal som det ännu inte angivits plats och kanske också detta är anledningen till att datumet ändrats.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Zaphi
                      • November 2003
                      • 724

                      Jag antar att det är pga svårigheten att hitta en bättre lokal som det ännu inte angivits plats och kanske också detta är anledningen till att datumet ändrats.
                      Kul att ni valt att hålla ert möte hos Göteborgs Ciklidgrupp. Ni är alla mycket välkomna!

                      Den främsta anledningen till att vi ändrade datumet var att vi inte ansåg det lämpligt att ha auktionen på Valborg då många håller på med andra aktiviteter då.

                      Angående lokalen så är det inte så lätt att hitta en lämplig sådan i centrala Göteborg som passar till ett rimligt pris, som är tillräckligt stor, där det finns parkering etc. Det är även svårt för oss att förutspå hur många som kommer. Vi har dock lite på gång och jag hör av mig inom kort om detta.
                      Senast redigerad av Zaphi; 29 March 2005, 10:18.
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                      Kommentar

                      • Annsan
                        • January 2004
                        • 152

                        Jag tycker det var synd att datumet ändrades för jag kan inte det nya datumet. Hade sett fram emot auktionen, men men, förhoppningsvis så träffar jag alla på 28/5 eller 4/6.

                        Simma lugnt
                        Du behöver inte leda mig in i frestelsen...jag kan gå själv

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          • November 2003
                          • 724

                          Vi är ledsna för detta Annsan och alla andra som inte kan gå den nya datumet.

                          Det finns dock ett ljus på slutet av tunneln. Som det ser ut kommer vi nämligen att hålla auktioner 2ggr om året framöver i större lokaler med plats för fikarum. Det kommer vara bättre organiserat med utropen och finnas massor av lotterier med fina priser. Så du har iallafall något att se fram emot menar jag
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Zaphi
                            • November 2003
                            • 724

                            Nu kan ni läsa alla detaljer kring auktionen här:

                            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                            Kommentar

                            • Hasse H
                              • August 2004
                              • 2111

                              Jag ska med på GCG:s auktion den 7/5, så sätt gärna upp mig på listan.
                              mvh Hasse
                              Det man inte vet, har man ingen aning om.

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                Jag ska med på GCG:s auktion den 7/5, så sätt gärna upp mig på listan
                                Välkommen i gänget
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...