Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Själv har jag fått order om att plocka med mig en filmduk och en dataprojektor - skall bli spännande att få lära sig lite nytt imorgon samt att träffa trevliga zoopetare.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Christian Alfredsson

      • December 2001
      • 707

      Ursprungligen skickat av Morellen
      Kakbaket avklarat... Den blev nog ätlig verkar det som (skall offra mig och provsmaka snart) Gäller att komma ihåg både den OCH kameran imorgon...
      Christian; Det där var en kryptisk mening!
      Ni kan ju gissa vad det betyder. Tror själv det blir riktigt kul. Vi kör igång direkt vid 11 då vår gäst har en annan tid att passa sedan.
      ________________________
      Christian Alfredsson
      http://www.tropheus.info

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        Illa att man:
        1. inte blivit + medlem ännu (har som ursäkt att jag sitter på modem ännu, kommer nog bli det efter nyår)
        2. Min beställda digitalkamera kom igår och instruktionsboken är på tyska! (en canon a85, fråga gärna gästen om han tycker den är bra åt mig! )
        3. skall jobba från 09-15 och därefter 16-XX vara hos sin syster på hennes barns 1-års kalas...

        synd om mig!
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Illa att man:
          1. inte blivit + medlem ännu (har som ursäkt att jag sitter på modem ännu, kommer nog bli det efter nyår)
          Då har du ju din julklappsönskan klar
          2. Min beställda digitalkamera kom igår och instruktionsboken är på tyska! (en canon a85, fråga gärna gästen om han tycker den är bra åt mig! )
          Es ist sehr gut, aber Nikon D70 ist besser.
          synd om mig!
          Genau

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            God morgon.
            Nu ses vi snart i Alingsås. Har just fått ett ICQ från Mattias som har en mage som krånglar och måste lämna återbud. Jag, Muppins och Kaj kommer i alla fall. Vem vill missa ett möte med "döden"

            Guy
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Mattias Andersson
              • March 2003
              • 826

              Jaha, tyvärr så får jag skippa dagens aktiviteter , då jag spenderat största delen av dom senaste 12 h på toaletten

              O ingen kan jag skylla på då jag själv var

              Hoppas att ni har riktigyt kul o glömm inte "fotta" mycket...

              Kommentar

              • MagicFingers
                • November 2003
                • 3136

                Es ist sehr gut, aber Nikon D70 ist besser.
                stimt aber ehr ist mas tüyer, dubbelt even ca 3400:- för kamera A85, 512mb ultra II kort, canon väska, 8in1 kortläsare, tripod stativ, och ett extra kortfodral i plast, tycker jag är CANON!
                har fått upp 2 bilder te zoonen, men dom minskar ju dom i storlek och upplösning

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=208467

                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                Nunc Est Bibendum

                Kommentar

                • cotterpin
                  • June 2004
                  • 193

                  Ahh, då var det äntligen lördag!
                  Sitter som bäst och försöker få i mig lite frukost, men snart är det dax att bege sig ut på zoopet träff!
                  Vi ses i alingsås
                  (Fast Lenmar som är så snäll och kör ser jag ju innan )
                  //Jenny
                  "I'm going the way i have to go" - cotterpin

                  Växtakvarium 225L Yngelakvarium 45L Min Zoon

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    har fått upp 2 bilder te zoonen, men dom minskar ju dom i storlek och upplösning
                    Men det gör vi inte på Zoopet Plus

                    Jaha, tyvärr så får jag skippa dagens aktiviteter , då jag spenderat största delen av dom senaste 12 h på toaletten
                    Det har jag med - men självklart viker jag inte ner mig för det - det finns toalett hos Chrsitaian oxå
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Jag vill tacka alla Zoopetare för en utomordentligt trevlig lördagseftermiddag - ett speciellt tack till Deathdealer som höll ett jättebra föredrag om hur man arbetar med ett foto i Photoshop (t.o.m. en dataidiot som jag lyckades förstå en del och det vill inte säga lite) samt ett tack till Christian, Elin och Emma som upplät sitt hus med fotograferingsvilliga och ovilliga fiskar samt stod för förplägnad (med benäget bistånd av några till).
                      Ett mycket lyckat möte som var en skön avkoppling efter en stressig vecka.

                      Nästa träff blir i Halmstad (tid ännu inte bestämt, men det lutar år slutet av januari). Preliminärt kommer vi då att besöka Tropikhuset, Åleds Akvarium samt Kajs diskusodling.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Micke
                        • January 2002
                        • 1718

                        Låter trevligt med Halmstadsbesöket. Då ska jag också försöka komma, om västskåningar också är välkomna . Efter att ha läst "Deathdealers" artikel till Ciklidbladet så förstår jag att ni har fått höra ett mycket intressant föredrag idag.
                        Mvh Michael Persson

                        www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          Åter i Halmstad efter en mycket lyckad tur till Alingsås. Resan hem gick bra och man fick tid att smälta alla nya intryck. Tack vare ett mycket informativt föredrag av Deathdealer har man blivit mycket klokare på flera av Photoshops hemligheter. Kul att se Christians relativt nya fiskrum med många snygga tanganyikaciklider. Tack till alla som gjorde denna lördagen till ett trevligt minne.

                          Guy
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Då ska jag också försöka komma, om västskåningar också är välkomna .
                            Självklart är även halvdanskar välkomna
                            PS: Ett litet tips - Crossocheilus siamensis är ingen mal - apropå ditt foto i medlemmarnas fotoarkiv.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Tant Nancy
                              • April 2002
                              • 5407

                              Ååååhhhh... vad jag blir avundsjuk!!! Tror jag måste sluta att läsa den här tåten! När kommer ni till Östersund då???
                              MvH
                              Tant Nancy
                              www.gladafisken.aqualogen.se
                              Mitt fotogalleri
                              Dagbok
                              Min zoon

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ååååhhhh... vad jag blir avundsjuk!!!
                                Det har du all anledning att vara
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...