Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    jag och sambo kommer...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Bosse.J
      • March 2004
      • 796

      Ursprungligen postat av Lenmar
      Tack för att ni inte slängde upp hundra massa miljarder med bilder från kräftskivan. Jag satt å mumsad på mina kräftor i all min ensamhet eftersom familjen hade gått å lagt sig å kände mig lite bitter. Jisses Maria vickena bautakräftbrödisar du hade slängt ihopa!!!

      Slänger bara in en kortis om nästa evenemang som vi sa att vi skulle ta oss till på egen maskin... Hur många är det som ska till Trollhättan på auktion den 24:e?? Nån chans att man råkar på några kändisar??

      Kändis vet jag inte, men till Trollhättan ska jag iallfall.
      Bosse.J

      Kommentar

      • brams
        • June 2003
        • 891

        Jag hoppas att Auktionen i trollhättan var ett skämt,...
        C.Brams

        Check out:
        brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          Ursprungligen postat av brams
          Jag hoppas att Auktionen i trollhättan var ett skämt,...

          ptja, vi som stannade kvar tyckte nog den var lyckad, jag hade med mig 15 poster dit, och 460:- hem, -120:- för lotter,varav 4 vinster på dom =
          10st 100ml burkar,kostnad ute säg 30-40:-/st...

          alltså en lyckad dag....

          jag vill gärna tacka T-af för att dom håller dessa "små" men trevliga auktionerna...
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Bosse.J
            • March 2004
            • 796

            JAg måste säga att jag är hyffsat nöjd och glad jag också.
            Ropade in en L177 inte så värst billigt, men iallfall billigare än butikspris. Det var en stor fin rackare.
            Det tog ett par timmar, sen var man på väg hem igen.
            I det stora hela, en trevlig tillställning, som man liksom var tvungen att stanna kvar för att kunna kritisera.
            Bosse.J

            Kommentar

            • cobra
              • December 2004
              • 1743

              Jag köpte Dvärgtandkarpar mycket trevlig liten fisk för små akvarium och javamossa är visst sjunde minsta fisken i världen...
              Fotosidan.se

              Kommentar

              • Bosse.J
                • March 2004
                • 796

                Det enda som störde lite, var att dom hade minstapris på pansarmalarna. Men iofs. Så var veckopengen slut så jag hade inte kunnat vara på budgivningen om det blivit någon. Men ni andra hade ju kunnat det.
                Brukar det vara minstapris på grejjerna på andra auktioner?
                Bosse.J

                Kommentar

                • alcar
                  • April 2005
                  • 1398

                  jag hadde vägan förbi trollhättan kunde ej köpa några fiskar då vi skulle till vårat sommarställe köpte en rund liten håv och 4 lotter var av en första pris ett akvarie 26l med hetäckande lysramp och inerfilterlyckad da
                  mvh alexander
                  min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                  Kommentar

                  • brams
                    • June 2003
                    • 891

                    hmmm, jag tänkte mest på den mycket lovande skylten... "STOR AUKTION"
                    Kanske är nöjda för ni gjorde några klipp eller tjänade pengar. Trots att jag inte stannade å vann på lotteriet eller ropade hem ett klipp vågar jag säga att jag tyckte det var värdelöst.
                    Magicfingers- det var ju du som stod för alla posterna...

                    Hade kanske för stora förväntningar?
                    C.Brams

                    Check out:
                    brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                    Kommentar

                    • Bosse.J
                      • March 2004
                      • 796

                      Det var den "STÖRSTA" akvarieauktion som jag har vart på iallafall.
                      Det kan ju vara så att små föreningar, även andra än akvarieföreningar, med små medel vill skaffa sig lite större medel. Och då slår man flera flugor i samma smäll. Dels så får föreningen lite stålar. Dels så får en akvarist lite stålar för sina odlade fiskar. Dels så får en annan akvarist lite billigare fisk.
                      Så jag ser fortfarande inte skämtet.
                      Bosse.J

                      Kommentar

                      • brams
                        • June 2003
                        • 891

                        Ursprungligen postat av Bosse.J
                        Det var den "STÖRSTA" akvarieauktion som jag har vart på iallafall.
                        Det kan ju vara så att små föreningar, även andra än akvarieföreningar, med små medel vill skaffa sig lite större medel. Och då slår man flera flugor i samma smäll. Dels så får föreningen lite stålar. Dels så får en akvarist lite stålar för sina odlade fiskar. Dels så får en annan akvarist lite billigare fisk.
                        Så jag ser fortfarande inte skämtet.
                        ok! då skulle jag vilja se hur en liten auktion ser ut. Skulle det vara två pers där då eller?
                        Vill absolut inte ge en känga till föreningen som fösökte få till det. Är bara lite besviken... Hade förväntat mig lite mer bara!
                        Jag ser inte heller nått skämt även om det hade kännts bättre!
                        C.Brams

                        Check out:
                        brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                        Kommentar

                        • MagicFingers
                          • November 2003
                          • 3136

                          Ursprungligen postat av Bosse.J
                          Det var den "STÖRSTA" akvarieauktion som jag har vart på iallafall.
                          Det kan ju vara så att små föreningar, även andra än akvarieföreningar, med små medel vill skaffa sig lite större medel. Och då slår man flera flugor i samma smäll. Dels så får föreningen lite stålar. Dels så får en akvarist lite stålar för sina odlade fiskar. Dels så får en annan akvarist lite billigare fisk.
                          Så jag ser fortfarande inte skämtet.

                          jag föreslår att du tar dig en tur till gcg-s auktion i november (datum ej satt), dock kommer jag inte ha med mig så många poster denna gången...

                          men förra hade jag med mig 115 poster (denna auktionen i trollhättan hade jag 15st med mig)

                          och sammanlagt var det drygt 300 utrop förra auktionen i gbg...
                          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                          Nunc Est Bibendum

                          Kommentar

                          • Bosse.J
                            • March 2004
                            • 796

                            Jo tanken är att jag ska ta mej till gcg i november, det var tanken i maj också, men då fick jag förhinder. Jag vet ju att den är större, har sett bilder och läst om den här på forumet. Men innan dess så är det enligt en STOR AUKTION här i Uddevalla den 20:e Oktober. Iallfall står det så på första sidan. VÄL MÖTT. Kanske GCG skulle kalla sin GIGANTSK då,
                            En annan grej kunde ju vara att Du anordnar egen auktion Magic, du står ju för hälften avposterna
                            Bosse.J

                            Kommentar

                            • MagicFingers
                              • November 2003
                              • 3136

                              Ursprungligen postat av Bosse.J
                              Jo tanken är att jag ska ta mej till gcg i november, det var tanken i maj också, men då fick jag förhinder. Jag vet ju att den är större, har sett bilder och läst om den här på forumet. Men innan dess så är det enligt en STOR AUKTION här i Uddevalla den 20:e Oktober. Iallfall står det så på första sidan. VÄL MÖTT. Kanske GCG skulle kalla sin GIGANTSK då,
                              En annan grej kunde ju vara att Du anordnar egen auktion Magic, du står ju för hälften avposterna

                              fick inte intrycket av att den auktionen i uddevalla é öppen för alla.....

                              hehe, egen auktion.. jobbigt har ingen lokal.... kanske kan ta en utomhus nästa sommar?....
                              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                              Nunc Est Bibendum

                              Kommentar

                              • Bosse.J
                                • March 2004
                                • 796

                                Jag har läst och läst "annonsen" på första sidan, och kan inte se att den inte skull vara för alla. KAn man ha en auktion för bara medlemmar?
                                JAg ska ta och ringa dit och kolla hur det ligger till.
                                Ser fram mot en utomhusauktion nästa sommar då
                                Bosse.J

                                Kommentar

                                Arbetssätt...