Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Kul med alla foton - speciellt de som läggas in i denna tråd, men självklart även de andra - totalt rör det sig ju om åtskilliga hundra och många av dem skulle ju utan tvekan platsa i Zoopets fototävling, men ni har kanske sparat några som är ännu bättre till den, eller
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • muppins
      • September 2002
      • 1629

      många av dem skulle ju utan tvekan platsa i Zoopets fototävling, men ni har kanske sparat några som är ännu bättre till den, eller
      Självklart! Jag har bara lagt ut mina dåliga bilder...
      /muppins


      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        Ursprungligen postat av muppins
        många av dem skulle ju utan tvekan platsa i Zoopets fototävling, men ni har kanske sparat några som är ännu bättre till den, eller
        Självklart! Jag har bara lagt ut mina dåliga bilder...
        Det var som sjutton - några av de du lagt in här är ju kanonbra - jag undrade faktiskt varför du inte hade sparat dem till fototävlingen, men det låter ju intressant.
        För övrigt var det t.o.m. så att Christian mailade mig tidigare idag och tyckte att jag skulle byta ut min avtarbild mot det foto på mig (Len + mar är också med på fotot) som ligger sist i raden av dina foton. På det fotot drar jag lite i skägget och enligt honom (jag förnekar det starkt) så har jag på det fotot en typisk posé - dvs jag drar lite i skägget
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • muppins
          • September 2002
          • 1629

          De där bilderna är faktiskt inte så bra som de kanske ser ut.
          De är bara så små att det inte syns hur dåliga de är....
          Det där med skägget hade jag faktiskt missat...
          Senast redigerad av muppins; 22 August 2005, 23:14.
          /muppins


          Kommentar

          • Mattias Andersson
            • March 2003
            • 826

            Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
            Ja, det ser ut som det blev en lyckad resa. Som det brukar när västingarna är på G

            Tänkte kolla om intresse finns för lite kräftskiveknytis nu i september??

            Vart och när var det tänkt o ha det lilla kräftkalaset, låter ju helt klart intressant...

            Kommentar

            • cassiopeia
              • June 2005
              • 99

              Tack för en helt underbar resa, framför allt till Kjell. Tack också till er som lägger ut bilder (hade ju ingen kamera...)
              Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

              Kommentar

              • Zoonie
                • August 2004
                • 14

                Tja! Tack för resan allihop, jag hade iaf "skieekuu(l)" (skitkul) :P

                Om jag ska ranka ställena vi var på så..
                1. Tropica
                2. Randers
                3. Jesper
                4. Calles
                o så resten ;P haha

                Kjell; synd att det blir dyrt att laga, men det va ju nåt liknande spår vi var inne på när vi diskuterade vad som kunde ha gått fel.

                Cobra; här har du en bakgrundsbild till din dator

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Här är en del av bilderna jag tog, tycker inte de blev nå´t bra, men man ser ju vad de föreställer i alla fall
                  Bifogade filer
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • petnym
                    • May 2002
                    • 5028

                    Danmark med Zoopetklubb Väst

                    Här är några av mina bilder från resan...
                    Bifogade filer
                    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                    Kommentar

                    • Maria - Sjöjungfru

                      • January 2004
                      • 4236

                      Tack Maria för tanken! Saknade Er oxå i helgen, fast jag tröstade mig med att åka kanonen på Liseberg på lördagen, ganska häftigt det med.



                      Ursprungligen postat av Mattias Andersson
                      Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                      Ja, det ser ut som det blev en lyckad resa. Som det brukar när västingarna är på G

                      Tänkte kolla om intresse finns för lite kräftskiveknytis nu i september??

                      Vart och när var det tänkt o ha det lilla kräftkalaset, låter ju helt klart intressant...
                      Ja, vi skulle kunna vara hos oss. Kanske 3 el 10/9. Tänkte det kunde vara en trevlig september-aktivitet.
                      Maria - Sjöjungfru

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        Jepp så har jag lagt upp en del foton från Randers Regnskog (41 st) resp. Kategatcentret (57 st) i Zoopets stora fotoarkiv.
                        Det är dock ganska få "personliga foton" utan mer foton som visar vad som finns på resp. platser, men självklart har en del Zoopetklubbvästare råkat slinka med på en del foton - det var ju svårt att undvika .

                        Dessvärre kan enbart Gold-medlemmar se fotona ovan - men så småningom kommer många av fotona att hamna i Zoopetavdelningen "Offentliga Akvarier" - så ni andra får ha lite tålamod.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Marie J
                          • January 2004
                          • 10616

                          Trevliga kort Kjell!
                          Mitt favvis kort är det med zoonie i kupan.
                          Månadens bild för september?
                          /Marie.

                          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            Ursprungligen postat av Marie J
                            Trevliga kort Kjell!
                            Mitt favvis kort är det med zoonie i kupan.
                            Månadens bild för september?
                            Jo guldfiskkupa har man ju hört talas om - men en Zoonie-kupa är ett nytt påfund

                            De kort jag är mest nöjd med är detta från Kategatcentret http://www.zoopet.com/bilder/showpho...sort=8&cat=627 eftersom det är sköna reflexer i fisken
                            samt detta från Randers regnskog http://www.zoopet.com/bilder/showpho...sort=8&cat=626 skärpan är kanske inte perfekt på detta skalarfoto men det togs under "svåra" förhållanden (reflexer överallt och väldigt färgat vatten) och eftersom jag tyckte dessa skalarer var väldigt vackra så tillbringade jag en bra stund där för att få till ett hyfsat foto.

                            Mer kuriosa kan kanske vara att ni genom att kolla på detta foto kan räkna ut vad petnym kommer att skicka in för foto till nästa fototävling.
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 August 2005, 12:34.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Marie J
                              • January 2004
                              • 10616

                              Han måste gillat det då han gav tummen upp för den.
                              /Marie.

                              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                              Kommentar

                              • petnym
                                • May 2002
                                • 5028

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Mer kuriosa kan kanske vara att ni genom att kolla på detta foto kan räkna ut vad petnym kommer att skicka in för foto till nästa fototävling.
                                Ojdå... tagen på bar gärning. Nåja, bilden blev iallafall superb.
                                :-)
                                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...