BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    BX GÄVLE Akvarie

    BX GÄVLE Akvarie


    Här skall BX Gävle ha sina diskussioner om sina häftiga fiskar och dyligt!

    Jag ZoOlOgiC är väl som samordnare och kontaktman.
    Don är lika ansvarig som mig och alla kan kontakta oss om det är något.

    Både Don och jag har erfarenhet inom akvarie bygge och mycket annat inom olika områden. Dock inte som uppslagsverk

    Jag hoppas att det blir ett stort intresse för detta och att det blir lite sammanhållning i gänget!

    Skriv gärna i forumet om du/ni vill ha en träff så att alla kan komma och kika på just dina krejjor!

    Hej å bajj å lyckatill! Mvh Jimmy.
    Senast redigerad av ZoOlOgiC; 13 May 2005, 23:15.
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Varför starta en ny tråd?
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • ZoOlOgiC
      • October 2004
      • 259

      #3
      Vet ej.... kändes bättre att ha ett annat namn... innan det e försent... eller kan man kanske byta namn på tråden? a inte vet jag. men nu blev det så.

      Iallafall så har BX varit till malmö i helgen på mässa på reptil/8stfisk mässa... handlade nåra dinosaurier å åkte hem igen.
      Väl hemma så på söndag blev det lite fisk rundvandring på hemmaplan. var till david å kolla hans pirayor och henrik komförbi å bytte till sig 4st doppvärmare, dessutom diskuterade vi ev lokal där jag kan ställa mina yngelsjöar 6 st kubiker!

      Mer om detta såklart!

      Mvh Jimmy
      Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
      [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

      Kommentar

      • ZoOlOgiC
        • October 2004
        • 259

        #4
        Ja vad skall man säga.... Ganska trist detta att föra en konversation med sig själv men vad skall man göra när det inte finns någon som är intresserad.

        BX Gävle hadde en ganska lyckad spontan akvarie byggar kväll i onsdags och byggde 2 st 95x45x45 burkar för framtida yngel avling. håller ju som sagt på att ynglar på C.Frontosa med framgång.

        Tanken är att vi skall träffas på söndag (i morgon den 7e) å snacka lite skräp. eventuellt diskutera en uppstart av ett 1500l saltvattensakvarium... skall även engagera mig lite i att bygga fler akvarium.

        Om det finns intresse så skall jag eventuellt även bygga ett 1350liters akvarie som extra utrymme i min armada! tillfälle att kika lite om man vill.

        Så ännuengång så upp å hoppa å skriv i forumet... allrahelst ni som efterfrågat aktiviteter i gävle.!
        Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
        [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

        Kommentar

        • sockerconny
          • October 2004
          • 2349

          #5
          Tjena tjaba...
          Jag tror att det är en lika livlig publik på den här tråden som hemmapubliken på en Brynäsmatch!!

          Kanske nån kan svara på en fråga från en glad (nybörjar)akvarist:
          Vilket är det säkraste sättet att könsbestämma Prinsessan av Burundi?
          Har hört någonting om spetsigare ryggfenor.....

          Tack på förhand för ett svar från.....Gävle kanske???


          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            #6
            Hmm... Prinsessa... jag skall höra me peter i föreningen... han vet med säkerhet detta.

            Att tillägga så har Jag skaffat en ynglinslokal till föreningen och en möteslokal! så nu e det bara er "folk" det hänger på.
            Hej å hå!
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • sockerconny
              • October 2004
              • 2349

              #7
              Det kanske är någon som har en vuxen Ancistrushona till övers. Min 13-centimeters "håriga" Ancistrushane börjar längta efter en hona nu;-)!!!!


              Kommentar

              • sockerconny
                • October 2004
                • 2349

                #8
                Välkommen till forumets Gävle(-Sandviken-avdelning här på Zoopet!!

                Som svar på frågan: Vet inte riktigt, den som vet är nog Zoologic!

                Det har väl inte hänt så mycket här hittills, men ju fler Gävle-med-omnejd-bor som loggar in här, desto mer finns det att diskutera!!!

                Så ställ frågor, undra och.... svara....???

                Kommentar

                • ewaadel
                  • November 2004
                  • 52

                  #9
                  Som boende i Gävle och nytt akvarium, så kanske det är någon som vet vilken av zooaffärena som bör rekomenderas framför de andra.
                  Eller om det är någon av dom som man inte bör rekomendera alls.
                  Ewa

                  Kommentar

                  • Rob
                    • January 2003
                    • 147

                    #10
                    Jag undrar om det finns ett intresse för att starta någon form av akvarieklubb i detta område? Med akvarieklubb menar jag mer att ett gäng akvarienissar, träffas och snackar akvarier och dylikt över en kopp kaffe? Sedan kan man ju utveckla det hela till en akvarieförening om man så vill. Men jag tror att det blir bäst att börja med fika. ;-)
                    "Bättre sent än aldrig"
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                    Kommentar

                    • sockerconny
                      • October 2004
                      • 2349

                      #11
                      Ursprungligen skickat av Rob
                      Jag undrar om det finns ett intresse för att starta någon form av akvarieklubb i detta område? Med akvarieklubb menar jag mer att ett gäng akvarienissar, träffas och snackar akvarier och dylikt över en kopp kaffe? Sedan kan man ju utveckla det hela till en akvarieförening om man så vill. Men jag tror att det blir bäst att börja med fika. ;-)
                      Det är detta som Zoologic vill uppnå med denna tråd, och jag tycker det är en mycket bra idé!! Personligen är jag dock en mycket upptagen man med två barn som ska ha sin omvårdnad och en fru som jobbar borta ganska mycket, så tid att träffas.....finns det ont om!

                      Men sätt igång bara, förr eller senare så hänger jag med!!!!


                      Som boende i Gävle och nytt akvarium, så kanske det är någon som vet vilken av zooaffärena som bör rekomenderas framför de andra.
                      Eller om det är någon av dom som man inte bör rekomendera alls.
                      Söder Zoo!! Prata med Miguel, David eller Tomas!


                      Kommentar

                      • Rob
                        • January 2003
                        • 147

                        #12
                        Ok! Det vore kul om några fler hakade på!
                        "Bättre sent än aldrig"
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                        Kommentar

                        • sockerconny
                          • October 2004
                          • 2349

                          #13
                          Fiiiint, då har vi TVÅ driftiga människor i Gävle!!!(Ja, då menar jag Zoologic och Rob alltså....;-)

                          För den delen, var är Zoologic någonstans??



                          Ha en fortsatt trevlig kväll, nu måste jag gå och "nanna" min dotter!

                          Kommentar

                          • sockerconny
                            • October 2004
                            • 2349

                            #14
                            Förresten......är det någon som vet om Aquaristen i Hemsta (vid Volvo) har stängt för gott nu, eller....?

                            Jag har ju vetat om att den butiken har funnits i många år, men eftersom jag blev riktigt fiskbiten först i år så tänkte jag inte på den!! (Murphys lag..?)
                            Det är ju i så fall beklagligt att man inte tog chansen att kolla in läget där.

                            Hörde talas om att det var utförsäljning där för ett tag sedan. Men för att upprepa min fråga: Är det helt slut i rutan nu??

                            Tack och go´natt......

                            Kommentar

                            • Rob
                              • January 2003
                              • 147

                              #15
                              Ursprungligen skickat av sockerconny
                              Fiiiint, då har vi TVÅ driftiga människor i Gävle!!!(Ja, då menar jag Zoologic och Rob alltså....;-)

                              För den delen, var är Zoologic någonstans??



                              Ha en fortsatt trevlig kväll, nu måste jag gå och "nanna" min dotter!
                              Hay! Jag är Sandvikare
                              "Bättre sent än aldrig"
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                              Kommentar

                              Arbetssätt...