BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NathalieBorgman
    • June 2008
    • 218

    Lät kul, vet inte hur jobbfronten ser ut jag är ju "bara" vikarie så de kan ringa 7 på morgonen så måste man in och jobba :P Dessutom hittar jag nada i Gävle och har bara kört bil där nån gång (nyss körkort nästan). Även lite pinsamt kanske, ända tjejen??

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      Du är inte enda tjejen. Men kanske på den träffen.
      Det går bussar, och man kan ju alltid be någon annan som skall dit att visa vägen. Annars fungerar Eniro.se, Hitta.se eller google-maps.
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • Peter E
        • January 2006
        • 18

        Det blir trevligt med en träff!

        Kommentar

        • Peter E
          • January 2006
          • 18

          Ursprungligen postat av NathalieBorgman
          Lät kul, vet inte hur jobbfronten ser ut jag är ju "bara" vikarie så de kan ringa 7 på morgonen så måste man in och jobba :P Dessutom hittar jag nada i Gävle och har bara kört bil där nån gång (nyss körkort nästan). Även lite pinsamt kanske, ända tjejen??
          Kön spelar ingen roll vi ska snacka akvarie!!

          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            jag ser fram emot ikväll iallafall! jag kommer en snabbis, tyvär har jag jobb i kväll men har sagt attjag blir lite sen för att hinna till peter.
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • ZoOlOgiC
              • October 2004
              • 259

              Var riktigt trevligt hos peter på träffen, Pratade om allt möjligt och blev bjudna på riktigt gott fika innebärande kladdkaka kaffe bulla å singoalla, kan man begära mer i livet en så härlig dag.
              trist att allt akvarie-folk har så mycket att göra så det inte kom fler än jag å en till... well well. blir ju fler gånger.
              Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
              [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
                Var riktigt trevligt hos peter på träffen, Pratade om allt möjligt och blev bjudna på riktigt gott fika innebärande kladdkaka kaffe bulla å singoalla, kan man begära mer i livet en så härlig dag.
                trist att allt akvarie-folk har så mycket att göra så det inte kom fler än jag å en till... well well. blir ju fler gånger.
                Oj har jag missat en akvarieträff! Det var synd, om jag hade vetat om den så hade jag kommit.

                Kommentar

                • ZoOlOgiC
                  • October 2004
                  • 259

                  Ursprungligen postat av rent vatten
                  Oj har jag missat en akvarieträff! Det var synd, om jag hade vetat om den så hade jag kommit.
                  om du går med i facebook gruppen jag startat så kommer du inte missa ett möte till, iallafall så länge inte jag missar det
                  Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                  [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
                    om du går med i facebook gruppen jag startat så kommer du inte missa ett möte till, iallafall så länge inte jag missar det
                    Hej
                    I morgon kl19 är det akvarieträff på Djurmagasinet , det kommer sju stycken från Söderhamns akvarieförening också.Kvällen avslutas med pizza

                    Kommentar

                    • Havs
                      • October 2008
                      • 36

                      ojoj, har det inte diskuterats något på mycket länge. Jag själv har minskat ned på hobbyn en hel del. Jag har helt enkelt inte haft tid at sköta alla mina kar och då förlorar hobbyn sin tjusning, speciellt om det bara känns som tvungna måsten att sköta firrarna. Så därför är det bara två större kar igång hemma hos mig. Dock har det betydelse att det ska in fjärrvärme i radhuset, så vattenburna element ska in. Det betyder ju att många väggar m.m. måste vara fria från kar. Rördragning både här och där. Å rörpulare är visst väldigt bredarslade för de ska ha 2 meters svängrum från en vägg.

                      Jag har gjort ett försök med troffar/Tanganyika som slutade i katastrof. Troffarna och övrig fisk såg ut att må bra på morgonen. Å när jag kom hem från jobbet så var alla troffar döda inklusive alla andra Tanganyioka arter, utom några syndontis malar. Butikspris på all fisk var några tusen kronor.

                      Men men nu får min Åsa som hon vill. Färgglada fartfyllda Malawi i vardagsrumskaret igen, Röd zebra, Golden och Demasoni. Färgglatt så det förslår iaf.

                      Den här tråden har kanske spelat ut sin roll. Föreningen som skapades och levde några år har självdött. Dags för en nu Gävletråd. Ngt för dig "rent vatten" att starta upp!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...