BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rob
    • January 2003
    • 147

    Tjena! Just nu ser det ut som jag kan på söndag! WOW! Men sen kan det ju dyka upp saker. *glömsk* Men vad jag kan minnas så har jag inget inbokat! Hur ser det ut för er andra?
    "Bättre sent än aldrig"
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

    Kommentar

    • Rob
      • January 2003
      • 147

      Jahapp! Jag trodde att det skulle bli ett möte idag men tydligen inte eftersom ingen har svarat. Men men sånt är livet!
      "Bättre sent än aldrig"
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

      Kommentar

      • ZoOlOgiC
        • October 2004
        • 259

        Tyvär så har jag inte egagerat mig denna vecka efterom att jag har haft massår att göra ... men jag och don sitter här nu å snakkar skit. ok bättre lycka
        Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
        [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

        Kommentar

        • bergaren
          • October 2003
          • 29

          Snart dags för en hemsida med BX??

          Tobias Den osynlige

          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            Sida finnes inplanerat..... men en Gästbok är priotiterad istället
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • Plupp
              • January 2005
              • 94

              Här var det dött!
              /M
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=286864

              Kommentar

              • HazelCR

                Biltemas blästersand verkar vara populär, men finns det någon liknade finkornig sand att få tag på till en billig penning i närheten av Gävle? Jag har redan gjort en Uppsalatripp alldeles nyligen, men köpte tyvärr för lite. Mina pansarmalar gillar den verkligen.

                Kommentar

                • Don
                  • October 2004
                  • 270

                  Ja du Hazelcr verkar som att Clas Ohlsson har en burk på två liter som man kan köpa men sen vet jag inte vilken sort som du har. Annars så kan man åka till en smed och höra med dom.

                  Som vanligt så är det akvarie träff hemma hos Zoologic på söndag klockan 18:00. Tänkte att vi skulle hitta på nå de närmaste gångerna Zoologic ska ju dra i gång sitt akvarie bygge snart. Och jag ska i väg och kolla på ett ca 600 liters akvarium i morgon fredag (eller i dag) som vi kanske kan installera på söndag. Sen har jag tre akvarium som jag behöver sand till som vi kan åka ut i naturen och kolla om vi hittar nå. Jag har också tre nya akvarium som ska monteras upp och ett som ska limmas och en akvarie hylla som ska skruvas i hop. Kanske något för akvarie träffen att göra. Jag har också fixat så att vi kan göra bakgrunder i frigolit om nån är intresserad av det.

                  Jag vet att det är flera som är intresserade av en akvarieklubb här i Gävle och vi har försökt att få ihop folk till en. Men det har dock inte kommit speciellt mågna på våra träffar. För att det ska vara nån ide att starta en akvarieklubb här så bör det komma fler på "mötena" som vi har varje söndag, eller bara visar att de är intresserade här på forumet. Vi är 9 stycken som har kommit hittils men dock vid olika tillfällen och kan vi bara fixa en dag då alla vi kan träffas samtidigt så är väl det bra. Behöver inte vara varje vecka men en gång i månaden kanske och att vi har nå att göra då kanske fikar eller kollar på någons akvarium.

                  Kommentar

                  • HazelCR

                    Jo då DON, jag kan också söka på nätet och hitta 2 liters flaskan med blästermedel. Tyvärr hamnar det nog inte under benämningen billig.
                    Det är också lite kinkigt att bara köpa blästersand som man ej sett, eftersom olika sorter förekommer och en del är nog direkt olämpliga att häva ned i ett kar, iaf om fiskarna skall överleva.

                    Att hämta sand i naturen går väll också bra i de flesta fall, men jag har inte gjort det i Gävles närhet, eftersom jag är en inflytting från Västmanland. Var hade du tänkt åka för att ev hämta?

                    9 stycken av hur många möjliga? Det kanske inte är så illa. Själv har jag inte dykt upp än. Söndagar passar tydligen illa för mig. Idrottande barn mm tar sin tid.

                    Kommentar

                    • Don
                      • October 2004
                      • 270

                      44 kronor låter billigt för mig. Men om den inte passar vet jag inte. Man kan kika in på affären som ligger i Nian och höra med personalen.


                      Jag har tidigare hämtat sand till alla mina akvarium som jag har haft och det funkar bra. Jag hittade sanden i skutskär ca 3 mil österut.

                      Nä det är en bra början med nio stycken men det vore kul om vi en gång skulle kunna träffas samtidigt, kanske en gång i månaden och snacka lite.

                      Kommentar

                      • HazelCR

                        Hur är det med mattekunskaperna? 44 kr för två liter jämfört med 25 kg för 50 kronor. Men gratis är väl bättre eller?
                        Näe, det får nog bli Biltema igen iaf.
                        Å till Clas O, ska jag ändå, men i annat ärende.
                        3 mil bort...bor du i Sandviken?

                        Kommentar

                        • HazelCR

                          Nu har jag varit hos Clas. De säljer inte sand på annat sätt en den för mig dyra 2 liters flaskan.
                          Rullsand nästa kanske!?

                          Kommentar

                          • TBr
                            • January 2005
                            • 9

                            Ursprungligen postat av HazelCR
                            Biltemas blästersand verkar vara populär, men finns det någon liknade finkornig sand att få tag på till en billig penning i närheten av Gävle? Jag har redan gjort en Uppsalatripp alldeles nyligen, men köpte tyvärr för lite. Mina pansarmalar gillar den verkligen.
                            Jag kör med bursand för fåglar, finkornig och förhållandevis billig. Fast ska du blanda med den befintliga kanske det inte ser nå vidare ut?

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Nej, bor i Gävle. Vart bor du HazelCR?

                              Ja Rullsand funkar bra det finns både fin sand och lite grövre. Vi kanske kan ta en tripp dit tillsammans och hämta (jag behöver mer) det är dock lite hårt i backen men det funkade för mig änndå i helgen då jag var och hämtade.

                              Ni HazelCR och TBr kan väl ta en titt förbi på akvarie träffen i kväll om ni har tid?

                              Kommentar

                              • ZoOlOgiC
                                • October 2004
                                • 259

                                Ja nu är det 3 timmar kvar till det totsalt o intressanta akvarie mötet..... det blir väl Don å jag som sitter här igen ensamma .

                                Verkar vara svårt att hitta på nån dag som passatr... men om ni kan komma med förslag så skulle det vara jätteroligt..... iallafall så tänker jag nu avsägamig egageringen på detta efter som att ingen är intresserad.... inte ens en forums konversations intresse, verkar det finnas...

                                Det vekar bara vara Don å conny å jag som är intresserade... eller var iallafall...

                                nu skall jag plocka undan här lite å spela lite dator.... Blä för den obefintliga vintern!

                                Ni äe annars välkomna till mig kl 18oo på KNYTFIKA. Sen kommer jag att seöver dessa träffar på forumet. förmodligen så är det sista gången på ett tag hos mig.
                                -----------------------------------------------------------------------------

                                Apropå diskussionen om sand så har jag tagit sand i trödjegropen. visserligen så är den väldigt finkornig och smutsig (måste sköljas) men den e fin när den e klar! har massor i mitt juwel akvarie. okej ha det gött gottfolk!
                                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...