BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eliin
    • March 2003
    • 66

    #16
    Jo, jag skulle väl också kunna hänga med o fika nån gång. Har ju tänkt länge att jag ska kika förbi hos Zoologic ock kolla hans kar.

    Appropå det, kan jag få ditt (Zoologics) tel.nummer?

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      #17
      Jag föredrar Brynäs Zologiska (i Valbo). Men Söders Zoo är helt ok.

      Angående Aquaristen i Hemsta (vid Volvo), så har de lagt av för gott. De har i vart fall försökt sälja sina akvarium till Brynäs Zoologiska, men de hade inte plats för dem. Jo, jag har även missat dem...

      En kaffe någon gång skulle vara trevligt. Mitt intresse är växtakvarier (och diskusar).

      Även jag funderar över vad BX Gävle Akvarie betyder. Låter som en cykel, tycker jag. Är den anslutet till paraplyorganisationen för akvarieföreningar i sverige (vad den nu heter)?
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • Rob
        • January 2003
        • 147

        #18
        Kul att det är fler som intresserar sig! Hoppas det går att få ihop några stycken! Själv har jag tyvärr inga kar igång p.g.a. flytt och platsbrist men hoppas att inom en snar framtid ha åtminstone ett 375 i drift!
        "Bättre sent än aldrig"
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

        Kommentar

        • Eliin
          • March 2003
          • 66

          #19
          Sist jag pratade med de på Aquaristen så sa det att de skulle öppna i Valbo Köpcentrum så fort de fick en lokal där. Var och hämtade där (är taxichaufför) utanför Micro för nån vecka sen och då var det stora skyltar vud ingången om nån zoo-affär, kommer inte ihåg vad den hette, men det kan ju ha varit Aquaristen som öppnat där?

          Kommentar

          • sockerconny
            • October 2004
            • 2349

            #20
            Ursprungligen skickat av Eliin
            Sist jag pratade med de på Aquaristen så sa det att de skulle öppna i Valbo Köpcentrum så fort de fick en lokal där. Var och hämtade där (är taxichaufför) utanför Micro för nån vecka sen och då var det stora skyltar vud ingången om nån zoo-affär, kommer inte ihåg vad den hette, men det kan ju ha varit Aquaristen som öppnat där?
            Den heter Djurmagazinet. Ännu en hamster-vovve-kanin-katt-affär!!!!
            Å andra sidan så spelar det ingen roll, då det verkligen var på tiden att det öppnade ett zoo på Köpis igen!!! Dessutom så är det hyfsade priser på både en del fisk och tillbehör, typ mat och värmare....



            Kommentar

            • Eliin
              • March 2003
              • 66

              #21
              Jag har ju både hamster och vovve så det passar väl mig helt perfekt då =)

              Jo, zoo på köpis e bra, måste bara kolla plånboken innan jag åker dit. För går jag in så kommer jag garanterat ut med massor =|

              Kommentar

              • sockerconny
                • October 2004
                • 2349

                #22
                <font size="1">Citat: "Hay! Jag är Sandvikare" </font id="size1">

                Ledsen mannen, jag menade ju självklart:

                "Fiiiint, då har vi TVÅ driftiga människor i <s>Gävle</s> Gästrikland!!!(Ja, då menar jag Zoologic och Rob alltså....;-)"

                Kommentar

                • Rob
                  • January 2003
                  • 147

                  #23
                  Ursprungligen skickat av sockerconny
                  <font size="1">Citat: "Hay! Jag är Sandvikare" </font id="size1">

                  Ledsen mannen, jag menade ju självklart:

                  "Fiiiint, då har vi TVÅ driftiga människor i <s>Gävle</s> Gästrikland!!!(Ja, då menar jag Zoologic och Rob alltså....;-)"
                  Hehe ok!

                  Hur många är det som är intresserade?
                  "Bättre sent än aldrig"
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                  Kommentar

                  • ewaadel
                    • November 2004
                    • 52

                    #24
                    Jag kan väll vara med.
                    Men vad ska vi göra då?
                    Byta fiskyngel med varandra?
                    För min del så är jag nybörjare och skulle tycka det var utmärkt med lite goda råd från mina hemtrakter.
                    Ewa

                    Kommentar

                    • jackson
                      • September 2003
                      • 1242

                      #25
                      Om ni åker ut till valbo köpcentrum, så kan nu ju titta förbi Brynäs zologiska, som ju ligger på vägen dit.

                      Vad betyder förkortningen "BX" i BX Gävle?

                      Jag är intresserad av en akvarieförening i gävle. Kan även tänka mig att gå med i den i falun. Beror på hur "seriös" de är. Hur var det med medlemskap i SARF? Se http://www.akvariet.tripnet.se/

                      Blir det något möte som annonseras i förväg i gävle?
                      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                      Kommentar

                      • HazelCR

                        #26
                        Aquaristen i Hemsta har stängt sedan någon vecka tillbaka, men ni kan alltid ringa 12 00 11 efter kl 16.00 och fråga snällt om ni får komma och handla. Jag gjorde så att köpte en del prylar med 50 % rabatt.
                        (Prylar som finns kvar är icke levande.)

                        Kommentar

                        • Rob
                          • January 2003
                          • 147

                          #27
                          Ursprungligen skickat av jackson
                          Om ni åker ut till valbo köpcentrum, så kan nu ju titta förbi Brynäs zologiska, som ju ligger på vägen dit.

                          Vad betyder förkortningen "BX" i BX Gävle?

                          Jag är intresserad av en akvarieförening i gävle. Kan även tänka mig att gå med i den i falun. Beror på hur "seriös" de är. Hur var det med medlemskap i SARF? Se http://www.akvariet.tripnet.se/

                          Blir det något möte som annonseras i förväg i gävle?
                          Jaså det finns en i Falun? ok!

                          Ja om det finns ett tillräckligt intresse så börjar vi med fika hemma hos någon eller liknande. Har även funderat på om det finns intresse för akvariechat via msn?
                          "Bättre sent än aldrig"
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                          Kommentar

                          • ewaadel
                            • November 2004
                            • 52

                            #28
                            Är det någon som jobbar på någon Zooaffär??
                            Det kanske kunde finnas möjlighet att få rabatt hos någon om vi bildade förening.
                            Ewa

                            Kommentar

                            • Vattnadal
                              • November 2004
                              • 30

                              #29
                              Jag jobbar på Brynbäs Zoo. Blir det en förening lovar jag att försöka övertala min chef att ge rabatt.
                              Fast det brukar inte vara så svårt att få det, som stammis och storkund :-)

                              _ Elin
                              Kram Elin

                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=268423

                              Kommentar

                              • ewaadel
                                • November 2004
                                • 52

                                #30
                                Vad kul, så du jobbar på Brynäs Zoo ute i Valbo.
                                Där har jag sprungit säkert 100 gånger den senaste månaden.
                                Jag köpte mitt akvariepaket där.
                                Slängde tydligen i för mycket fisk i början, så dom dog på löpande band.
                                Sedan blev några sjuka också.
                                Jag sprang där så mycket ett tag så jag var rädd att ni skulle kasta ut mig och ställde tusen frågor och var säkert otroligt dryg.
                                Det är trevligt där och ni är jätte hjälpsamma!!!!
                                Det börjar ordna till sig i akvariet nu, så jag har nog inte varit in på någon vecka!
                                Ewa

                                Kommentar

                                Arbetssätt...