BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    Hejsan kära ärade akvaristiska vänner! jag har nu startat en grupp på facebook i samma anda som denna... hoppas ni har facebook (merparten) och att ni vill gå med i den guppen eftersom att jag tycker att det kan underlätta kommunikationen mellan oss eftersom att det är ett väldigt bra "grupp" kontakts medie.. alla får konstant uppdateringar från vad som händer i grupperna och köpochsälj har ju inga restriktioner som här... ni som ännu inte skaffat facebook skiten har kanske nu äntligen en anledning till det.
    tack för mig, ps jag har gjort en för saltvatten ochså... men den räknar jag inte med många medlemmar i
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

    Kommentar

    • ZoOlOgiC
      • October 2004
      • 259

      Ps, det skulle vara riktigt roligt att åka på något möte nu i slutvintermörkret.
      Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
      [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Dags för en träff då välkommen till mig när det passar.
        I slutet av månaden Februari åker vi till Sala och kollar in Aquatropic´s butik.
        Två platser finns i bilen möjligen tre.

        Mvh Henrik

        Kommentar

        • Aliake
          • April 2008
          • 9

          Gävle?

          Jag bumpar lite.
          Händer det så lite i Gävle så det är därför denna tråd är död i två månader?

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061

            Vi håller låg profil, kan man säga.

            Kommentar

            • Aliake
              • April 2008
              • 9

              "Lägre än en sjunken båt", som Lundell sjöng. Händer saker någon annanstans än på detta forum?

              Kommentar

              • ZoOlOgiC
                • October 2004
                • 259

                mitt saltvattens akvarie skall flyttas iallafall så det e en händelse iaf
                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                Kommentar

                • NathalieBorgman
                  • June 2008
                  • 218

                  Hittade ingen grupp på Facebook...
                  Ja händer de nått kul i gävle?
                  Såg för nån månad sedan att dom fått till ett riktigt snyggt kar
                  med snygga ciklider på Söders zoo iallafall!

                  Kommentar

                  • ZoOlOgiC
                    • October 2004
                    • 259

                    någon som känner för att komma till mig å hälsa på på båten å hjälpatill att flytta på akaviumet? jag behöver massa "akvarie hinkar/dunkar" för jag lär tömma akvariet helt på vatten när det skall flyttas... själv har jag bara möjlighet till ca 100 liter vatten men behöver kapacitet för ca 250... alltså i hink... så då lär man ju nästa ha det dubbla så det e enkelt att bära å hantera.... nån som skulle kunna vara intresserad`?
                    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                    Kommentar

                    • ZoOlOgiC
                      • October 2004
                      • 259

                      Dessa finnes på facebook.

                      Akvarister - Gävle akvariesällskap - ( BX Gävle )


                      Akvarister - Saltvatten - Gävle Sweden

                      bara att joina
                      Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                      [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                      Kommentar

                      • jackson
                        • September 2003
                        • 1242

                        Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
                        någon som känner för att komma till mig å hälsa på på båten å hjälpatill att flytta på akaviumet? jag behöver massa "akvarie hinkar/dunkar" för jag lär tömma akvariet helt på vatten när det skall flyttas... själv har jag bara möjlighet till ca 100 liter vatten men behöver kapacitet för ca 250... alltså i hink... så då lär man ju nästa ha det dubbla så det e enkelt att bära å hantera.... nån som skulle kunna vara intresserad`?
                        Datum för flytten?
                        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                        Kommentar

                        • ZoOlOgiC
                          • October 2004
                          • 259

                          jackson, tack för visat intresse men burken är flyttad.
                          Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                          [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                          Kommentar

                          • Ove Gunnarsson
                            • August 2008
                            • 19

                            AkvarieFörening I Gävle

                            Vad synd att det inte gick att driva en akvarieförening i Gävle. Nu när jag har fått fart på intresset. Men vore ändå roligt om det kunde bli någon träff i höst.Under sommaren så finns det väl lite annat att pyssla med.Personligen mest insnöad på malar men de andra fiskarna är också intressanta.

                            /Ove

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              Ursprungligen postat av Ove Gunnarsson
                              Vad synd att det inte gick att driva en akvarieförening i Gävle. Nu när jag har fått fart på intresset. Men vore ändå roligt om det kunde bli någon träff i höst.Under sommaren så finns det väl lite annat att pyssla med.Personligen mest insnöad på malar men de andra fiskarna är också intressanta.

                              /Ove
                              Vi kan alltid träffas och prata lite skit. Vem vet om tillräckligt många har samma intresse så kanske det kan bli en fugerande akvarieförening.

                              Kommentar

                              • ZoOlOgiC
                                • October 2004
                                • 259

                                jag har intresse och plats för 8pers ink mig själv nu på båten och ett saltvattens akvarium man kan titta lite på. kaffe finnes i pulverform och fika tar ni mad själva. jag kan komma med ett förslag om tex vilken dag som helst runt 18.00 är det fint väder kan man till och med sitta på "Akter däck" å fika i kvällssolen. kanske redan på torsdag den 28e? om folk hinner se det? lägger även in detta förslag på facebook gruppen jag startat.
                                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...