BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NathalieBorgman
    • June 2008
    • 218

    Roligt med lite folk som bor lite närmare Fast jag bor ju runt Sandviken men känner mig lite hämma med namnet Gävle Nån som vet nått zoo här i närheten som tar fiskar i inbyte??
    Lite om mina akvarium: Hyffsat nybörjare har hafft vanligt !sällskaps" akvarie i många år men har nu börjat intresserat mig lite mer. Har än så länge bara 2 kar. ett 100 liter med 2 marmor gurrami 1 ghost och en skäkkmunsmal? och ett litet akvarium som håller på omvanlas till växtakvarium med en koppar barb och nån slags tetra som aldrig verkar ge upp hoppet om livet

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      Ursprungligen postat av NathalieBorgman
      Roligt med lite folk som bor lite närmare Fast jag bor ju runt Sandviken men känner mig lite hämma med namnet Gävle Nån som vet nått zoo här i närheten som tar fiskar i inbyte??
      Lite om mina akvarium: Hyffsat nybörjare har hafft vanligt !sällskaps" akvarie i många år men har nu börjat intresserat mig lite mer. Har än så länge bara 2 kar. ett 100 liter med 2 marmor gurrami 1 ghost och en skäkkmunsmal? och ett litet akvarium som håller på omvanlas till växtakvarium med en koppar barb och nån slags tetra som aldrig verkar ge upp hoppet om livet
      Det är inte så långt. Det går dessutom bussar
      Tror alla tar in fisk, men man bör alltid fråga först.

      Lägg till några till kopparbarber i akvariumet. Är det hyffsat med växter, så kan det hända att du får fler
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • NathalieBorgman
        • June 2008
        • 218

        Det var lite ironiskt de där med Gävle :P Man är ju där var och varannan dag, ne men nästan iallafall
        Frågade på djurmagasinet i Valbo i går och eftersom det inte är en "vanlig" fisk så kunde dom ta emot den. Så nästa gång jag åker in så tar jag med mig Ghosten och byter nog till mig ett stim svarta tetror som iallafall jag tror blir snygga tillsammans med mina marmor gurramisar

        De där med fler kopparbarber har jag inte ens tänkt på för jag har alltid ogillat barber men för att dom är så elaka men har jag bara barber så är dom ju snälla
        Men frågan är om dom trivs så bra när jag börjar göda akvariet med PMDD ??

        Kommentar

        • NathalieBorgman
          • June 2008
          • 218

          En liten extra fråga bara, varför har du ett akvarium ända uppe i ingenstans (Lumsheden) ?

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Ursprungligen postat av NathalieBorgman
            Det var lite ironiskt de där med Gävle :P Man är ju där var och varannan dag, ne men nästan iallafall
            Frågade på djurmagasinet i Valbo i går och eftersom det inte är en "vanlig" fisk så kunde dom ta emot den. Så nästa gång jag åker in så tar jag med mig Ghosten och byter nog till mig ett stim svarta tetror som iallafall jag tror blir snygga tillsammans med mina marmor gurramisar
            Skall nog fungera.
            De där med fler kopparbarber har jag inte ens tänkt på för jag har alltid ogillat barber men för att dom är så elaka men har jag bara barber så är dom ju snälla
            Men frågan är om dom trivs så bra när jag börjar göda akvariet med PMDD ??
            Kopparbarber är jättesnälla. Inga problem.

            Om du inte är våldsam med gödningen, så mår de bara bra. Har man bra fart på växterna, så blir vattnet riktigt rent.
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              Ursprungligen postat av NathalieBorgman
              En liten extra fråga bara, varför har du ett akvarium ända uppe i ingenstans (Lumsheden) ?
              Ingenstans? Det ligger ju i centrum. Dra en linje mellan Gävle och Falun, så ligger Lumsheden mitt emellan. Huvudvägen mellan Falun och Gävle gick för övrigt där, tills de byggde vägen mellan Hofors och Falun på 50-60-talet.

              Mina föräldrar bor där, och de skall ju ha något snyggt de me
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Hur blev det med besöket till Uppsala då?

                Kommentar

                • NathalieBorgman
                  • June 2008
                  • 218

                  Ursprungligen postat av jackson
                  Ingenstans? Det ligger ju i centrum. Dra en linje mellan Gävle och Falun, så ligger Lumsheden mitt emellan. Huvudvägen mellan Falun och Gävle gick för övrigt där, tills de byggde vägen mellan Hofors och Falun på 50-60-talet.

                  Mina föräldrar bor där, och de skall ju ha något snyggt de me

                  Då ska jag handla in lite kopparbarber dom är ju rätt fina

                  Klart att dom ska ha ett akvarium. Har pojkvännen i Dalfors så
                  man har ju varit i Lumsheden lite haha :P

                  Skulle få byta in min Black Ghost på djumagasinet i valbo, fast jag tror jag kommer sakna honom lite, han är ju så rolig och kolla på när han får mat, men jag måste nog göra det ändå! =/

                  Kommentar

                  • jackson
                    • September 2003
                    • 1242

                    Ursprungligen postat av NathalieBorgman
                    Då ska jag handla in lite kopparbarber dom är ju rätt fina
                    Bra beslut
                    Klart att dom ska ha ett akvarium. Har pojkvännen i Dalfors så
                    man har ju varit i Lumsheden lite haha :P
                    Dalfors, det är en liten håla det
                    Har släkt där med...
                    Skulle få byta in min Black Ghost på djumagasinet i valbo, fast jag tror jag kommer sakna honom lite, han är ju så rolig och kolla på när han får mat, men jag måste nog göra det ändå! =/
                    Inte alltid att det som är rätt och det som är roligt överensstämmer :/
                    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                    Kommentar

                    • NathalieBorgman
                      • June 2008
                      • 218

                      Ursprungligen postat av jackson
                      Bra beslut

                      Dalfors, det är en liten håla det
                      Har släkt där med...

                      Inte alltid att det som är rätt och det som är roligt överensstämmer :/
                      Får hoppas att lille ghoten får det bättre hos nån annan med större kar.
                      Eller så hamnar han hos nån som tycker han är läcker och har ett 50 liters akvarium och han knappt kan vända sig om =/

                      Men nån gång här fram över har jag planer på att köpa ett större kar.
                      på 3-400 liter.
                      Vart ska jag köpa? Ni som kanske är lite mer hemma på akvarier härom kring?

                      Kommentar

                      • jackson
                        • September 2003
                        • 1242

                        Tyvärr så kan vi inte hjälpa dig med det, eftersom det skulle bli reklam. Och det får man inte ha här i detta forum om man inte betalar för sig.

                        Men du kan ju komma på en träff, så kan vi reda ut det
                        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                        Kommentar

                        • NathalieBorgman
                          • June 2008
                          • 218

                          Ahhaa inte fattade jag det heller.. Tycker folk fråga hela tiden här om billigaste lysrör, pmdd mm !!
                          Har ni träffar ofta eller? Och vad gör ni? Nått mer än att prata fiskar typ :P

                          Kommentar

                          • jackson
                            • September 2003
                            • 1242

                            Ursprungligen postat av NathalieBorgman
                            Ahhaa inte fattade jag det heller.. Tycker folk fråga hela tiden här om billigaste lysrör, pmdd mm !!
                            Har ni träffar ofta eller? Och vad gör ni? Nått mer än att prata fiskar typ :P
                            Under hösten så byggde vi akvarium. Sedan händer det att vi träffar folk från andra akvarieföreningar, som Söderhamn och Uppsala.

                            Annars pratar vi fiskar, växter, salt och lysrör. Dvs det beror på.
                            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                            Kommentar

                            • NathalieBorgman
                              • June 2008
                              • 218

                              Okej låter spännande Är det nå tjejer med också?
                              Skulle vara intressant att prata med växtkunniga, håller på med
                              ett litet växtprojekt i mitt lilla akvarium, men kan inte så mycket om
                              vilket ljus, pmdd mm som man ska ha..

                              Kommentar

                              • rent vatten
                                • April 2005
                                • 1061

                                Skall vi ha en träff snart? Jag har träffat en ny kille som gärna vill träffa er andra fisknördar.Om intresse finns så kanske vi kunde ha en träff inom ett par veckor?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...