BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    Salt

    Ursprungligen postat av Cargis
    Periodare? Japp!
    Det var många fiskar och ett par vattenbyten sedan senast. Tyvärr inte så många nya, mest "ryggsimmare" eller "liggapåsandenlik".
    Hade tankar på att göra ett saltvattenakvarium i samband med bygget av nytt hus, men tror att de planerna sket sig.
    Får se vad som kan hända med befintligt. Kanske lägga om helt från Malawier till något annat.
    Nej men skärpning! det e ju jättekul att du var sugen på salt!!!

    vi e ju jättemånga som börjat med salt nu i trakten å fler vill vi ha, med tanke på att man kan byta "fraggar" med varandra då. bara starta! har du en gammal burk så byggar vi om den (jag inkluderad) å bla bla... det behöver inte kosta mycket om man bara vill ha nån korall... vi startade nyss ett 60 liters saltakvarium för under en tusenlapp... (ca en krona under).

    jag har ett 54 liters nu som det går att börja skörda koraller ur snart.
    och imorgon ser det ut som möte hos henrik.. lite byggen å annat kul.. jag skall försöka bygga en saltvattens sump av mitt gamla ytterfilter bla. jacksson, om du ser detta å skall dit så tag gärna med ett par mollys (obs.. mollys e en form av bakverk vi pratar om, alltså behöver inte Kell Fårman moderera bort detta) du vill bli av med. tjo.
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      Ok, kommer med några bullar.
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Ok bullpojkar

        Vi ses hos mig vid 18:00.

        Om någon mer som vill och hinner se detta så är ni välkommna till mig på akvarieträff i kväll synd att det blev ett väldigt kortvarsel. Men Bättre sent än aldrig.

        //Henrik

        Kommentar

        • ZoOlOgiC
          • October 2004
          • 259

          riktigt trevlig kväll hos henrik med nytta... jag fick ihop mitt bordsakvarium iallafall och med bara 2 pyttesmå "blodviten" ganska ovanligt. sen så åkte jag å jackson hem till mig å glodde på mit föga intresserande akvarium för växt-jacksson ... men ubuntu blev det för hela slanten iallafall hehe å 4 koppar kaffe. så iallafall, söndag kanske man orkar ge sig av mot upsala då?

          awell klart slut alles.
          Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
          [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

          Kommentar

          • Ostergren
            • November 2005
            • 15

            Visst var det trevligt hos Henke, även fast jag bara var där i ca 10 minuter, tack för fiskarna och växterna!

            Finns tiden följer jag med till Uppsala, och alla andra borde göra samma sak och simma in i saltvattensvärlden!

            Kommentar

            • Cargis
              • April 2005
              • 72

              Japp, det var det jag gjorde. Var i Hurgada, Egypten, förra julen. Snorklade förförsta gången, vilka härliga färger.

              Återkommer med saltplanerna. Flyttar in med ett Malawiakvarium, fixar något annat efter det.
              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
              Nalle Puh

              Kommentar

              • ZoOlOgiC
                • October 2004
                • 259

                idag är det bygg möte hos henrik igen, alla välkomna hela kvällen. jag skall bygga mig ett 70x70x50 akvarium till att ha salt i och det får vi hoppas på att det blir riktigt fint. glas skall sågas å pusslas med för jag har lite returnerat glas som det skall konstrueas av sidorutorna finnes men botten är inte av rätt mått så det skall bli spännande å se vad vi kan bygga det hela av mitt runda bords-akvarium är ju klart nu för vatten fylllning ochså så det skall bli spännande. kommer även 2 av mina kamrater (dom med nya salt-burken) jacksson, om du ser så ta med dig två bullar till honom e du snäll.
                Tjo, jimmy
                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                Kommentar

                • Ostergren
                  • November 2005
                  • 15

                  Jag skickade ut över 100 liter vatten för några dagar sedan, på något sätt blev det baksug i en pump som pumpade ut vattnet på golvet. Så nu måste jag tömma rummet på saker och försäkringsbolagets byggare ska riva upp hela golvet och torka ur skiten.

                  Vilka hulkar kommer hit och hjälper mig att flytta mitt 900 liters akvarium?

                  Kommentar

                  • ZoOlOgiC
                    • October 2004
                    • 259

                    Ursprungligen postat av Ostergren
                    Jag skickade ut över 100 liter vatten för några dagar sedan, på något sätt blev det baksug i en pump som pumpade ut vattnet på golvet. Så nu måste jag tömma rummet på saker och försäkringsbolagets byggare ska riva upp hela golvet och torka ur skiten.

                    Vilka hulkar kommer hit och hjälper mig att flytta mitt 900 liters akvarium?
                    Ouch! Fan vad jobbig jonny ring när du vill kompis!
                    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                    Kommentar

                    • jackson
                      • September 2003
                      • 1242

                      Ge en dag och tid, så får vi se vilka som dyker upp.
                      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                      Kommentar

                      • Don
                        • October 2004
                        • 270

                        När ska det flyttas? Det är bara att höra av dig.

                        Mvh Henrik

                        Kommentar

                        • Ostergren
                          • November 2005
                          • 15

                          Vet inte när jag måste flytta det, i morgon kommer det någon snubbe från något företag som jobbar med vattenskador. Förmodligen får jag ut tillräckligt med information från honom så jag kan svara på när det kommer att ske.

                          Kommentar

                          • Ostergren
                            • November 2005
                            • 15

                            Fick ett hål i golvet i går, där det nu är en avfuktare inkopplad. Denna avfuktare ska stå och brumma hemma hos mig i ca tio dagar och efter det ska akvariet flyttas. Känns nästan som att jag vill försöka sälja det då jag inom några månader planerar att flytta och det är ju inte allt för roligt att flytta omkring på det där akvariet.

                            När ska alla träffas nästa gång?

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Verkar som att nästa träff blir hos dig om ca 10 dagar. När burken ska flyttas.

                              Kommentar

                              • zorox
                                • November 2005
                                • 144

                                kul att föreningen verkar flyta på
                                Jag har de bra här uppe i norrland ja. men jag saknar akvariumet ;(
                                Men nu så har ja ett 200 liters som jag ska ha lite malawi i

                                ha det bra alla och god fortsättning.
                                646 liters kar på G

                                Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                                Kommentar

                                Arbetssätt...