BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jackson
    • September 2003
    • 1242

    Ursprungligen postat av Ostergren
    Glädjen varade inte så länge, när jag kom hem från jobbet i dag var den stendöd. Blir så fruktansvärt trött på all otur som drabbar just mig.
    Surt!
    Beklagar...
    Var hos en kille i falun som höll på med rockor (för ett par år sedan). De var coola.
    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      Nu är mötet bokat enligt Don, det blir akvarieträff på Djurkompaniet den 19/11 på ONSDAG KL 18.15. Vi får ett bra öppningserbjudande med 20% på fiskar b.la. Söderhamnsakvarieklubb kommer också dit. Ta chansen att fynda och kolla in den nya butiken.
      Senast redigerad av rent vatten; 14 November 2008, 19:52.

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Ursprungligen postat av rent vatten
        Nu är mötet bokat enligt Don, det blir akvarieträff på Djurkompaniet den 19/11 på ONSDAG KL 18.15. Vi får ett bra öppningserbjudande med 20% på fiskar b.la. Söderhamnsakvarieklubb kommer också dit. Ta chansen att fynda och kolla in den nya butiken.
        Då var det dags för vår årliga zoobutiks träff. Så jag tänkte att det skulle vara kul om vi fick en förhands titt på den nya butiken i Valbo. Som Sölve skriver så är det på Djurkompaniet den 19/11-08 alltså på onsdag. Tiden är 18:15. Butiken öppnar först på torsdag så kom och kika innan alla andra.

        Som vanligt kommer Söderhamns akvarie klubb denna gång med 7-8 st. Kanske att det kommer någon från Uppsala också ska höra mig vidsare med Anders.

        Efter träffen på Djurkompaniet så har vi vägarna förbi en restaurang och käkar en bit mat sen åker några hem till mig och kollar läget i mina burkar.

        Hör gärna av Er om funderingar eller samåkning.

        //Henrik
        073 026 39 10

        Kommentar

        • jackson
          • September 2003
          • 1242

          Trevligt möte i trevliga lokaler med trevliga människor.
          Blev lite fisk och fiskmat. Men det verkar vara helt ok ställe. Ett av tre ställen med bra växter här i Gävletrakten, ser det ut som.
          Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
          Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Aliake, tyvärr så får man inte skriva försäljningsannonser här i forumet.
            Vad som är reklam/annons och inte går inte att få reda på, utan man får köra på känn. Det är därför som ditt inlägg, om dina fiskar som du ville bli av med för att de åt upp dina nyinköpta, inte fick vara kvar.
            Antar att det är Kjells underhuggare som rapporterat dit inlägg till honom och han som tagit bort det. Som vanligt har inte Kjell den goda smaken att talat om det för något. Så du behöver inte vara orolig, det är inte någon bugg i programvaran här på Zoopet (även om handhavandet inte är helt buggfritt).

            Antar att du får gå till Zoobutiken med dem, eftersom du inte får byta dem med någon annan från Gävle akvarieförening via Zoopet...
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • Aliake
              • April 2008
              • 9

              Det var faktiskt jag själv som tog bort det. Kom på att det finns ju annonsavd. och att man kanske inte får byta med någon i Gävle här.




              Detta är mina monster! Jag är så okunnig att jag inte vet vad de heter. Får man förresten posta bilder på sånt man önskar bort?
              Senast redigerad av Aliake; 22 November 2008, 18:01. Anledning: Bildlänkar

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Ursprungligen postat av Aliake
                Det var faktiskt jag själv som tog bort det. Kom på att det finns ju annonsavd. och att man kanske inte får byta med någon i Gävle här.




                Detta är mina monster! Jag är så okunnig att jag inte vet vad de heter. Får man förresten posta bilder på sånt man önskar bort?
                Du har rödzebra ( Metraclima esterae) och golden (Labidochromis, caeruleus)

                Kommentar

                • Aliake
                  • April 2008
                  • 9

                  Ursprungligen postat av rent vatten
                  Du har rödzebra ( Metraclima esterae) och golden (Labidochromis, caeruleus)
                  Tack!
                  Är den lite blekare med ljusa fenor också rödzebra?

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Ursprungligen postat av Aliake
                    Tack!
                    Är den lite blekare med ljusa fenor också rödzebra?
                    Det är en hane!

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Den första bilden är på en rödzebra hona, den andra bilden är på en golden hane, och den tredje bilden är på en rödzebra hane.

                      Kommentar

                      • Aliake
                        • April 2008
                        • 9

                        Ursprungligen postat av rent vatten
                        Den första bilden är på en rödzebra hona, den andra bilden är på en golden hane, och den tredje bilden är på en rödzebra hane.
                        Tackar så mycket.

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          • April 2005
                          • 1061

                          vem är du föresten? Jag var också på Djurkompaniet i onsdags, och träffade Jacksson, Don, Peter E, Jocke, och 2 från Söderhamn. Men ingen aliake.

                          Kommentar

                          • Aliake
                            • April 2008
                            • 9

                            Lars-Åke heter jag! Det var första klubbaktiviteten jag var med på. Rakat huvud, lite skägg och glasögon.

                            Kommentar

                            • Cargis
                              • April 2005
                              • 72

                              Periodare? Japp!
                              Det var många fiskar och ett par vattenbyten sedan senast. Tyvärr inte så många nya, mest "ryggsimmare" eller "liggapåsandenlik".
                              Hade tankar på att göra ett saltvattenakvarium i samband med bygget av nytt hus, men tror att de planerna sket sig.
                              Får se vad som kan hända med befintligt. Kanske lägga om helt från Malawier till något annat.
                              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                              Nalle Puh

                              Kommentar

                              • rent vatten
                                • April 2005
                                • 1061

                                Ursprungligen postat av Cargis
                                Periodare? Japp!
                                Det var många fiskar och ett par vattenbyten sedan senast. Tyvärr inte så många nya, mest "ryggsimmare" eller "liggapåsandenlik".
                                Hade tankar på att göra ett saltvattenakvarium i samband med bygget av nytt hus, men tror att de planerna sket sig.
                                Får se vad som kan hända med befintligt. Kanske lägga om helt från Malawier till något annat.
                                Hej på dig! Lever du fortfarande.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...