BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    btw don... en kompis till kim får hem sina styltor i morgon så komigen du ochså!
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

    Kommentar

    • Don
      • October 2004
      • 270

      Några styltor blir det nog inte för mig isåfall blir det till sommaren.
      Men däremot blir det akvarielimning på tisdag hemma hos mig. Jag tänkte limma ett bordsakvarium dock inte i trä Jimmy. Liknade det du har men annorlunda såklart. Kom över du också så kan du laga ditt som gick sönder.

      Kommentar

      • ZoOlOgiC
        • October 2004
        • 259

        drar till henrik nu på akvarie limmning. nån som vill komma å ttitta?
        Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
        [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

        Kommentar

        • ZoOlOgiC
          • October 2004
          • 259

          gick ju lysande med limmningen henrik, synd att det blev så sent... men i helgen får vi hoppas på någon minut med skelettsprutan... skulle vara fint att gera lite fönster å kladda fast på rundningen... höres å synes
          Senast redigerad av ZoOlOgiC; 17 October 2008, 13:02. Anledning: stavfel
          Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
          [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            söndag idag henrik... orkas det nå limmning?
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • Don
              • October 2004
              • 270

              Såg meddelandet lite sent Jimmy. På måndag ska jag limma lite till hos en bekant som har fått en spricka i sitt akvarium. Vi kanske kan höras lite i morgon så får vi se hur det blir.

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Jag limmade ett kar på torsdag. Det vore kul om vi kunde göra något tillsammans?

                Kommentar

                • ZoOlOgiC
                  • October 2004
                  • 259

                  jag skall till söders i mårrn å handla lite grejjer till salt burken, sen skall jag till krauta å handla silicone. nån som vill hakapå å svänga lite?

                  var även å hämtade mina feta rutor... skulle vara fränt å testa göra den pelaren vi pratade om... men den blir fan en meter hög hehe! riktigt fränt bordsakvarie det hehe.
                  Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                  [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                  Kommentar

                  • Don
                    • October 2004
                    • 270

                    Finns detta intresse hos folk?

                    Ursprungligen postat av rent vatten
                    Jag limmade ett kar på torsdag. Det vore kul om vi kunde göra något tillsammans?
                    Hur menar du Sölve?

                    Vad är du sugen på att göra?

                    Jag har bjudit till limmar kväll, jag och Jimmy kommer att fortsätta limma när tid finns kanske i morgon om du har tid kan du komma förbi och limma nått du också.

                    Eller så kan vi ha en träff bara endå och fika lite, Sabina har bakat i dag så vi har massor av muffins och sockerkaka hemma. Jag kan skrapa fram lite kaffe och kakor också.

                    Ska vi åka till Uppsala och hälsa på deras förening kanske.

                    Vi kan åka till Sala.

                    Akvarie träff hos Gävleborgs zoo har jag fixat det passar när dom får hem en bra leverans med fiskar. Söderhamns akvarie klubb vill också komma på det.

                    Vi kan ta en dagstur till Akvarielagret och kolla deras sortiment på fisk det är ju Sveriges största akvariebutik.

                    Som sagt det finns även plats och fika hemma hos mig om man inte har råd eller tid att åka på någon dags tur. Här kan man titta lite i akvarierna och beskåda min nya saltburk.



                    //Henrik
                    Senast redigerad av Don; 21 October 2008, 16:25. Anledning: Gissel med tangenterna

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Jag menar bara att det är synd att jag har varit upptagen,när ni andra ska limma kar.

                      Kommentar

                      • jackson
                        • September 2003
                        • 1242

                        Ursprungligen postat av Don
                        Jag har bjudit till limmar kväll, jag och Jimmy kommer att fortsätta limma när tid finns kanske i morgon om du har tid kan du komma förbi och limma nått du också.

                        Eller så kan vi ha en träff bara endå och fika lite, Sabina har bakat i dag så vi har massor av muffins och sockerkaka hemma. Jag kan skrapa fram lite kaffe och kakor också.
                        Hmm, jag har tid i morgon, som det ser ut nu. Behöver aktivera mig lite, och har nya friska krafter efter älgjaken. :-)

                        Plinga på Jabber (eller MSN) om det är något.
                        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          • April 2005
                          • 1061

                          vilken tid ska ni träffas?

                          Kommentar

                          • Don
                            • October 2004
                            • 270

                            Jimmy kommer till mig ca 19:10 i kväll då ska vi skära lite glas och limma några rutor, det är bara att kikaförbi om ni vill. Sölve du kommer väl och kanske Jackson också.

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Roligt, att alla dök upp i går. Det var inte dumt med fin besök. Jag var ner och kollade akvariumet i kväll det såg riktigt bra ut, i morgon ska jag limma det sista små bitarna och locket. Hoppas det håller tätt. Nästa projekt är att limma om ett 200 liters akvarium. Nån som vill vara med då är välkommen.

                              Kommentar

                              • rent vatten
                                • April 2005
                                • 1061

                                Ursprungligen postat av Don
                                Roligt, att alla dök upp i går. Det var inte dumt med fin besök. Jag var ner och kollade akvariumet i kväll det såg riktigt bra ut, i morgon ska jag limma det sista små bitarna och locket. Hoppas det håller tätt. Nästa projekt är att limma om ett 200 liters akvarium. Nån som vill vara med då är välkommen.
                                Vad bra att du är nöjd.
                                Jag skulle vilja åka till Sala snart är det någon mer som är sugen att besöka Aquatropic?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...