BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Lite baksäteskörning. Själva bilden som så är väl ok. Men lite för grötig i min smak speciellt om ev tryckning på en föreningströja tex.
    Senast redigerad av eriahl; 12 July 2008, 18:15.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      Ursprungligen postat av IaMtHeJoKe
      Nu har jag fixat en logga till föreningshemsidan, den finns på http://www.klubben.se/gavleakvarieforening

      Ni får gärna skriva i gästboken vad ni tycker om den och ni kan gärna ta upp det här i forumet

      vad tycker ni om den? Passande eller är den inte så fin?

      BTW så är det en tjej i min förra klass som har gjort den.

      Ha det !
      Bra Jocke, men onödigt arbete just nu när akvarieföreningen skall läggas ner.

      Kommentar

      • jackson
        • September 2003
        • 1242

        Ursprungligen postat av rent vatten
        Bra Jocke, men onödigt arbete just nu när akvarieföreningen skall läggas ner.
        Ska den, vilket årsmöte har beslutat det?
        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

        Kommentar

        • IaMtHeJoKe
          • November 2005
          • 416

          Ja jag undrar också om den ska det, har inte hört det av någon innan :S

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Det skall den inte, vad jag har hört i vart fall. Och det borde jag ju göra eftersom jag sitter i styrelsen

            Men fler som är interesserade av att vara med vore inte fel.
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • rent vatten
              • April 2005
              • 1061

              Ursprungligen postat av jackson
              Det skall den inte, vad jag har hört i vart fall. Och det borde jag ju göra eftersom jag sitter i styrelsen

              Men fler som är interesserade av att vara med vore inte fel.
              Jag sitter också i styrelsen och jag vet att vi inte har tagit något beslut än om att föreningen skall läggas ner. Men både du och jag vet att föreningen kommer att göra det om inte medlemsantalet ökar. Jag har bara gått händelserna lite i förväg på 6 månader eller så.

              Kommentar

              • IaMtHeJoKe
                • November 2005
                • 416

                Ursprungligen postat av rent vatten
                Jag sitter också i styrelsen och jag vet att vi inte har tagit något beslut än om att föreningen skall läggas ner. Men både du och jag vet att föreningen kommer att göra det om inte medlemsantalet ökar. Jag har bara gått händelserna lite i förväg på 6 månader eller så.
                okej, men är det inte bättre då att inte säga något och hålla humöret uppe, annars tror folk att det ändå inte är någon idé att gå med i föreningen. Bättre att vi försöker

                Kommentar

                • rent vatten
                  • April 2005
                  • 1061

                  Ok, som du vill.

                  Kommentar

                  • slusken
                    • March 2006
                    • 149

                    Tjenare!
                    Hur blir det med föreningen nu då?
                    Skulle vara roligt med ett rakt och konkret svar från styrelsen! Det sägs både att föreningen ska vara kvar och att den ska läggas ner, och detta från folk som sitter i styrelsen! Är ni inte överens i styrelsen? Vad är den officiella ställningen? Skulle vara intressant att få höra vad ordförande har att säga.
                    Det är ju inte direkt så att man har lust att gå med i en förening som ändå ska upphöra om ett par månader!

                    Tacksam för ett rakt och ärlligt svar!

                    // Jim!
                    Fear no fish!

                    Kommentar

                    • jackson
                      • September 2003
                      • 1242

                      Målet mer föreningen är inte att lägga ned den. Det är att få den att växa sig större så att medlemmarna (vi) som är intresserade av akvariehobbyn kan få ut ännu mer av den.

                      Så: Styrelsen är till för att se till att medlemmarna skall ha möjlighet att göra de saker som föreningen (dvs vi medlemmar) är intresserade av att göra. Föreningen har haft en ganske omfattande verksamhet, med beaktande av att det har varit så få medlemmar.

                      Vad föreningen skall hitta på under hösten har styrelsen några idéer om.
                      Men vad vill medlemmarna i föreningen göra? Det är det viktiga.

                      Fånga levandefoder foder? Odla levandefoder? Göra eget foder? Limma akvarium? Ha träffar om speciella teman? Byta fiskar och växter? Besöka andra föreningar och medlemmar etc?

                      Det är intressantare att diskutera konkreta frågor inför hösten än hypotetiska frågor som inte behöver ställas och besvaras innan det kommer in något sådant förslag till styrelsen inför kommande årsmöte. Det är inte styrelsen som lägger ned föreningen, det är medlemmar på årsmötet. Samma medlemmar som väljer styrelse för efterföljande år.
                      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                      Kommentar

                      • slusken
                        • March 2006
                        • 149

                        Tack för svaret! Låter ju då som föreningen lever och har för avsikt att fortsätta göra så. Trevligt! Ser fram mot vad som komma skall. Ska bara få fingrarna ur röven och betala in medlemsavgiften!
                        Fear no fish!

                        Kommentar

                        • Don
                          • October 2004
                          • 270

                          Nu håller jag på att göra om mitt 450 liters akvarium till saltvatten. Är det någon här som har ett saltvattens akvarium? Jag är på jakt efter lite inspiration om inredning som fisk, koraller samt små djur.

                          Jag ska åka på auktion till Västerås samt till Bollmora, om det är någon som vill följa med så är det bara att höra av sig.

                          Vi kanske ska fixa en träff snart om någon är intresserad.

                          //Henrik

                          Kommentar

                          • IaMtHeJoKe
                            • November 2005
                            • 416

                            Ursprungligen postat av Don
                            Nu håller jag på att göra om mitt 450 liters akvarium till saltvatten. Är det någon här som har ett saltvattens akvarium? Jag är på jakt efter lite inspiration om inredning som fisk, koraller samt små djur.

                            Jag ska åka på auktion till Västerås samt till Bollmora, om det är någon som vill följa med så är det bara att höra av sig.

                            Vi kanske ska fixa en träff snart om någon är intresserad.

                            //Henrik

                            Är intresserad av båda resorna och träffen När är datum för resorna ?


                            Kommentar

                            • Natalia
                              • August 2008
                              • 30

                              Vilken djuraffär?

                              Heej!

                              Är ganska ny när det gäller akvarium. Vilken djuraffär har de bästa priserna på fisk i Gävle/Valbo-området?
                              Senast redigerad av Natalia; 18 August 2008, 21:00.

                              Kommentar

                              • slusken
                                • March 2006
                                • 149

                                Hej Natalia! Välkommen hit föresten!
                                Vad det gäller priser på fisk hos dom olika djuraffärerna så tycker jag att de ligger ganska lika. Själv tycker jag nog bäst om att handla på Söders Zoo i Gävle när jag vill ha något. Jag tycker att ag har fått bäst service där och är det något speciellt man vill ha som dom inte har hemma för tillfället brukar de inte vara omöjliga med att skaffa hem det.
                                Annars råder jag dig till att åka runt på de som finns och bilda dig en uppfattning själv. Alla har olika tycke och smak så att bilda sig en egen uppfattning är alltid bäst.

                                // Jim!
                                Fear no fish!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...